Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 2.0 Sedan - Poszukuję schematu instalacji modułu komfortu.

17 Sty 2015 18:18 3027 24
  • Poziom 6  
    Witam. Szukam wszędzie i nie mogę znaleźć..
    Jestem posiadaczem VW Bory z 2002 roku i mam problem z modułem komfortu, jak się okazało po podłączeniu komputera ( w końcu po roku ktoś znalazł konkretną przyczynę :cry: ) jest przerwa w obwodzie do/z modułu komfortu. Rozebrałem i faktycznie dwa przewody brązowo-czerowne są zmostkowane. A według mnie każdy powienien wchodzić w odpowiednie miejsce w kostce.

    Czy ktoś ma lub mógłby mnie nakierować gdzie znajdę schemat lub zdjęcia tego modułu komfortu? Chodzi o to, żeby dowiedzieć się w które miejsca w poszczególnych kostkach mają wchodzić przewody. Numer modułu 1C0959799B

    Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    Opisz w czym jest problem, prędzej ktoś pomoże.
  • Poziom 6  
    Nie działa mi cała elektryka w drzwiach kierowcy (oprócz kopertówki, to jedyna rzecz która w tych drzwiach działa). Ani el. lusterka, ani panel (nawet się nie podświetla) ani centrany. Silniczek sprawny, panel również bo przekładałem z/do Golfa w różnych kombinacjach i w Golfie wszystkie moje elementy działają. A ostatnio po dostaniu się do modułu zauważyłem dziwnie i na moje oko nieoryginalne zmostkowanie jakąś śmieszną blaszką dwóch przewodów brązowo-czerwonych. Inne drzwi działają bez problemu.
  • Moderator Samochody
    Masz zasilanie na module szyb w drzwiach kierowcy?
  • Poziom 6  
    Tak prąd do silnika szyb dochodzi.
  • Moderator Samochody
    No to teraz jak masz schemat, to sprawdź resztę.

    Moduł komfortu braku komunikacji z drzwiami nie zgłasza?

    Kable w przelotce do drzwi sprawdzone? Kostki w lewym progu sprawdzone?
  • Poziom 6  
    Kostka sprawdzona ( jeśli chodzi o tą kostkę w podłodze na lewo od sprzęgła przy dźwigni otwierania maski), kable w przelotce też wszystko ok. W jaki sposób ma zgłaszać brak komunikacji?

    Na moje oko nie zgłasza, bo moduł ich nie widzi. Np jak otworze drzwi pilotem (pasażera i tył) i nie otworze drzwi kierowcy to samochód znów sam się zamyka.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    W jaki sposób ma zgłaszać brak komunikacji?


    Błędami w komforcie. Wydaje mi się, że brakuje tu diagnostyki która wiele wykaże.
  • Poziom 6  
    A błędów było sporo z samego modułu. A głównie skupiłem się na tych drzwiach kierowcy, bo wszystko przejrzane a dalej nie działa. I osobiście stawiałem na błąd "przewód z/do modułu przerwany". Stąd moje podejrzenia co do tego dziwnie "zmajstrowanego" przewodu. Bo wg. mnie każdy przewód idący do modułu powinien mieć swoje miejsce w kostce a nie być przed samą kostką zmostkowany do innego, tego samego koloru.

    Lista błędów:
    01330 - Sterownik główny układu komfortu
    01334 - Sterownik drzwi tylnych prawych-J389
    01333 - Sterownik drzwi tylnych lewych-J388
    01332 - Sterownik drzwi pasażera-J387
    01331 - Sterownik drzwi kierowcy-J386
    00532 - P1746 Moduł kontroli transmisji – napięcie zasilania (B+) usterka słabej baterii lub złe uziemienie lub P1750 Napięcie (B+)
    01336 - Okablowanie / złącza z / do modułów sterujących

    Znalazłem tą listę gdzieś w biurku, lista jest z tamtego roku. Nowy aku pewnie załatwił przed ostatni problem. A moduł komfortu też już podmieniałem bez efektu.
  • Moderator Samochody
    W przypadku braku komunikacji możesz szukać na ślepo. I choć byś miał wszystkie zasilania nic nie zadziała.
  • Poziom 6  
    W poprzednim poście wrzuciłem listę błędów :)

    Błędy są z każdych drzwi, ale odkąd kupiłem samochód nigdy z drzwiami pasażera i tylnymi nie miałem problemu, szyby sie otwierają, zamykają, centralny również działa.
  • Moderator Samochody
    Masz schemat, zobacz co i gdzie masz zmostkowane, czego Ci brakuje a co jest, dyskutując nie naprawimy auta bez konkretów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podmień moduł drzwi kierowcy, jak ty to nazywasz silniczkiem szyby.
  • Moderator Samochody
    Dokładnie sprawdź zasilania np żarówką.
  • Poziom 6  
    Nie ukrywam, że mało siedzę w takich tematach i na pierwszy rzut oka nie bardzo jest dla mnie czytelny w 100%. Ale jutro usiądę przy nim na dłużej i postaram się rozszyfrować gdzie mają iść te dwa takie same przewody. Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam.

    domex32 - podmieniałem, w Golfie mój działa, z Golfa u mnie nie. Tak samo z tym panelem z przyciskami w drzwiach.
  • Moderator Samochody
    No to zostają tylko skrętki CAN do przejrzenia w takim razie bo nimi idzie komunikacja.

    Radio jak masz dokładane, to spróbuj je odłączyć i sprawdź czy coś się zmienia.
  • Poziom 6  
    Radio odłączałem kasowałem sterowniki (odłączenie aku na chwile) i dalej to samo było. skrętki CAN czyli? Te kostki o których mówiłem?
  • Moderator Samochody
    m_sobolewski napisał:
    Radio odłączałem kasowałem sterowniki (odłączenie aku na chwile) i dalej to samo było. skrętki CAN czyli? Te kostki o których mówiłem?


    CAN to rodzaj komunikacji, skrętka to dwa przewody umożliwiające tą komunikację.
  • Moderator Samochody
    m_sobolewski napisał:
    kasowałem sterowniki (odłączenie aku na chwile)


    Po za zegarkiem i ustawieniem radia nic więcej nie skasujesz tym sposobem. Tylko komputer.

    W Bramce CAN sprawdzić czy moduły się widzą, czy jest komunikacja dwu czy jedno przewodowa, ogólnie, wyższa szkoła jazdy.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    wyższa szkoła jazdy.


    Myślę, że na chwilę obecną temat wyczerpany.
  • Poziom 6  
    domex32 napisał:

    Po za zegarkiem i ustawieniem radia nic więcej nie skasujesz tym sposobem. Tylko komputer.


    Ale jak odłącze aku na chwile i podłącze to przez chwile (ok 5min) działa mi jeden przycisk w tym panelu w drzwiach. Przez określony czas mogę sterować swoją szybą, otwierać i zamykać. Po paru chwilach wszystko wraca do normy i nic nie działa.
  • Moderator Samochody
    Jak masz nie daleko do mnie to zapraszam, w diagnostyce wyjdzie.

    Z opisu, bez diagnostyki do niczego nie dojdziemy.
  • Poziom 6  
    Niestety jestem z Mazur...
  • Poziom 6  
    Odkopuję.
    Błędy z vaga:
    01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu. Brak sygnału, brak komunikacji, wadliwy.
    01334 - Sterownik drzwi tylnych prawych (J389). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania. Za wysokie napięcie zasilania. Brak komunikacji.
    01333 - Sterownik drzwi tylnych lewych (J388). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania. Za wysokie napięcie zasilania. Brak komunikacji.
    01332 - Komputer J387 sterujący drzwiami po stronie pasażera. Uszkodzony. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania. Brak sygnału.
    01331 - Komputer sterujący drzwiami po stronie kierowcy (J386). Uszkodzony. Brak sygnału. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania.
    01299 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych Gateway (J533). Brak sygnału. Niezrozumiały sygnał. Brak komunikacji. Brak lub nieprawidłowe nastawy / adaptacja.
    01332 - Komputer J387 sterujący drzwiami po stronie pasażera. Uszkodzony. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania. Brak sygnału.
    01359 - Przełącznik zamykania od wewnątrz; strona pasażera (E198). Niedopuszczalna wartość sygnału./ Zwarcie z masą. Niezrozumiały sygnał.
    00929 - Jednostka zamykająca F221 centralnego zamka po stronie pasażera. Niedopuszczalna wartość sygnału. Niezrozumiały sygnał.
    00930 - Jednostka zamykająca F222 centralnego zamka, tylna lewa. Niedopuszczalna wartość sygnału. Nieprawidłowe wyposażenie.
    00931 - Jednostka zamykająca F223 centralnego zamka, tylna prawa. Niedopuszczalna wartość sygnału. Nieprawidłowe wyposażenie.
    01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu. Brak sygnału. Brak komunikacji. Wadliwy.
    01330 - Centralny sterownik układu komfortu (J393). Uszkodzony. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania. Brak sygnału.
    00603 - Silnik wykonawczy klapy przestrzeni nóg / odmrażania (V85). Uszkodzony.
    01271 - Silnik nastawczy klapy temperatury (V68). Uszkodzony.
    01272 - Silnik nastawczy klapy centralnej (V70). Uszkodzony.

    I dylemat. Bo moduł komfortu jest sprawny (wymieniany i sprawdzony) Silniczki w drzwiach też są OK, bo były wkładane do golfa IV i śmigały aż miło, tak samo jak panel sterowania z drzwi kierowcy.

    A więc.. Czy błąd
    01330 - Centralny sterownik układu komfortu (J393). Uszkodzony. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania. Brak sygnału.

    może powodować pozostałe błędy? takie jak:
    01334 - Sterownik drzwi tylnych prawych (J389). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania. Za wysokie napięcie zasilania. Brak komunikacji.
    01333 - Sterownik drzwi tylnych lewych (J388). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania. Za wysokie napięcie zasilania. Brak komunikacji.
    01331 - Komputer sterujący drzwiami po stronie kierowcy (J386). Uszkodzony. Brak sygnału. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania.
    01332 - Komputer J387 sterujący drzwiami po stronie pasażera. Uszkodzony. Brak komunikacji. Za wysokie napięcie zasilania. Za małe napięcie zasilania. Brak sygnału.

    Np. na module jest za małe napięcie zasilania i powoduje te błędy? Proszę o pomoc :)
  • Poziom 6  
    Dobra wiem już co i jak, sterownik silnika podnoszenia szyb sie spalil i do tego był winowajcą dużego poboru prądu. Mój moduł 1C0959799B może ktoś podać mi jaki silniczek lewy przód mam zamówić bo nie mogę odczytać nr seryjnego na swoim?