Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akwarium - Schemat oświetlenia inteligentnego akwarium 12v

17 Sty 2015 18:52 2709 12
  • Poziom 15  
    Heja, mam prośbę do was...
    Jestem początkującym akwarystą, w elektryce tak sobie. Coś tam sobie lutuje, montuję i majsterkuję ale to jeszcze nie projektowanie układów.
    Chciałbym zaprojektować smart-oświetlenie do nowego akwarium, ale mam problem na etapie pomysłu;) Poprawcie mnie jeśli w ogóle to zły pomysł.

1.Oświetlenie dzienne będzie oparte na mocnych modułach 12v led 5630 2,5W, będzie ich kolo 10 ale nie o tym mowa...
    2.Chcę, aby nocą akwarium pełniło rolę lampki nocnej z dodatkowym modułem niebieskim w obudowie. Poprzednie akwarium zrobiłem z manualnym przełącznikiem dzień i noc.
    Planuję zrobić coś zamiast przełącznika, aby oświetlenie w akwa dostosowywało się do warunków w mieszkaniu. Jeśli się pogasi światła czujnik zmierzchowy wyłącza diody dzienne i włącza niebieską nocną. Chciałbym kupić taki oto automat zmierzchowy AZH-106 12V z manualną regulacją progu zadziałania.
    Zdaję sobie sprawę, że automat nie załatwi całej sprawy.
    Potrzebna jest tu też teraz Wasza wiedza:)
    Co i jak trzeba podłączyć aby układ działał "na przemian" zależnie od oświetlenia otoczenia. (po przetrzepaniu elektrody coś mi się tam obiło o przekaźnik...)
    Proszę pomóżcie:)
    Za wskazówki, podpowiedzi podziękuję, za schemat ozłocę;p
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Kolego w związku z tym,że jesteś początkującym akwarystą to małe wytłumaczanie zasad oświetlenia akwarium :)