Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 2,2 mk1 - Szarpie na wolnych obrotach

krzall 18 Sty 2015 22:12 2199 16
  • #1 18 Sty 2015 22:12
    krzall
    Poziom 8  

    Dzień dobry... pierwszy post więc wybaczcie "nieuctwo". Problem c5 z 2004 automat 2,2 ... po uruchomieniu pojazdu zimnego jest ok. Zmienia biegi, przerzuca itp. Ale co jakiś czas wchodzi w tryb awaryjny. depollution system faulty. ESP/ASR problem. Nie ma mocy i jedzie do 2000. 2500 obrotów. Muł. Po kolejnym odłaczeniu zapłonu i urychomieniu ginie ESP/ASR moc wraca i jest jazda. Ale od jakiegoś czasu po zwolnieniu i zatrzymaniu sie na światłach szarpie silnikiem nie ma znaczenia czy P czy N czy D. Czasami gasnie po wyłączeniu na P samoczynnie. Czasami po wyłaczeniu silnika ustaje, czasami powtarza się ...
    Mam dostęp do lexii i z odczytu wynikało:
    ze za duże ciśnienie turbo P0234,
    P0380 - usterka trwała obwód przekaźnika wstępnego grzania zwarcie z plusem,
    Jeszcze pojawiło się P0120 elektrozawór przepustnicy recyrkulacji spalin kontrola przepływu
    oraz czujnik ciśnienia hamowania przerwa - usterka trwała , regulacja momentu silnika usterka trwała ...
    usterka przemijająca zablokowany pedał przyśpieszenia v84, strategia uaktywniona - kod P2299
    Trochę tego jest.
    Prosze o jakąś drogę postępowania ... jesli można w miarę łopatologicznie ;)
    zmianiłem map sesor akurat miałem sprawny pod ręką i jest to samo.
    Filtry, oleje itp świeże nowe itp.
    Będę wdzięczny za pomoc...
    Pozdrawiam

    0 16
  • Relpol
  • #2 18 Sty 2015 22:35
    Southend69
    Poziom 10  

    Raczej to od razu nie pomoże ale z mojego doświaczczenia wiem że tak wiele różnych problemów nigdy nie występuje nagle , może kilka tych problemów to stare problemy a ostatni to to co ujawniło problemy . Na początek proponuję zanotować lub wydrukować to co masz w pamięci sterowników wyczyścić wszystko pojeździć aż do wystąpienia objawów i ponownie sprawdzić co się ujawniło nie próbuj niczego wymieniać lub odłączać , niektóre z tych elementów mogą wymagać zaprogramowania a co za tym idzie nawet po wymianie może nie być dobrze a to wprowadzi cię na błędną diagnozę

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze jedno - depollution system - to poprostu wszystko co może wpłynąć na zanieczyszczenie spalin . A jaki jest przebieg tego autka

    1
  • #3 18 Sty 2015 22:51
    krzall
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź
    Przebieg 280 tys bez mała ...
    Jeszcze czeka mnie sprawdzenie akumulatora, bo widzę że jest trochę mniejszy niż powinien być, czarne oczko ma ;) ale kręci bez problemu... nawet jak zimno było...
    Z tego co pamiętam mapsensora nie wpisuje się ... ale trochę pośmigam i poczytam kolejne odczyty. Bardziej liczyłęm że ktoś miał identyczny problem szarpanie na wolnych i to nie zawsze a od czasu do czasu... i myślałem że coś"podpasuję :)
    Ten z przekażnikiem świec żarowych jest od zawsze bo na stałe i nie kasuje się... mam drugi na podmianę to sprawdzę. Przy okazji sprawdzę świece :) Ale zapala idealnie - ale te cytryny paląna - 35 od dotyku, miałem 2,0 hdi i bez problemu było...

    0
  • Relpol
  • #4 18 Sty 2015 23:36
    Southend69
    Poziom 10  

    Problemy na wolnych obrotach to niestety bardzo często wryskiwacze , ale nie od tego powinieneś zaczynać . Będe śledził ten problem może jeszcze coś podpowiem .

    0
  • #5 18 Sty 2015 23:48
    krzall
    Poziom 8  

    Dzięki... jutro będę miał trochę czasu (tak planuję) . Podepnę się z kompem i zobaczymy :)
    Ogarnę też aku...
    Pozdrawiam

    0
  • #6 19 Sty 2015 17:13
    krzall
    Poziom 8  

    Dzień dobry, a więc tak:
    dziś podpiąłem komp wykasowałem wszystkie błędy.
    wykasowane to :
    Usterka trwała regulator ciśnienia paliwa, zatrzymanie wymagane ale regulator zawsze aktywny P0090
    kolejny skasowany to P0235 Sygnał ciśnienia turbo, zwarcie z plusem alno obwód przerwany - to pewnie efekt szarpania. Poprawiałem wtyczki i może cośnie kontakciło albo rozłączyłem
    Usteraka przemijająca Ciśnienie turbo. Mierzone ciśnienie zbyt wysokie P0234
    Usterka przemijając a regulacja momentu silnika... bez błedu oznaczonego P....
    -------
    Jeden pozostał z wyjętego korka zbiornika paliwa ;) zapomniałem go zamknąć widocznie. Oraz drugi z zwarcia z plusem - obwód przekażnika wstępnego przedłużonego grzania. Jest jeszcze błąd z lusterka prawego ale nie można skasować tylko w bsi.. nie grzebałem dalej

    Zmieniłem akumulator - nie nówka ale jakościowo lepszy (nie ma oczka ;) ) i zbliżony parametrami do tego co powinien być 74 Ah / 680 A . Poprzedni był 60Ah.
    Po tych zabiegach pojeździłem trochę po mieście - kilkanaście km. Nic się nie działo, nie ma awaryjnego i depollution itp... Ale mam jeszcze jednąobserwację. Jak jest zimno ponizej 2 stopni to jeżdzi ok :) ... Na razie nie robię żadnych zmian i jutro mam więcej do poprzemieszczania się dam znać.
    ---------------
    Widziałem ze admin wywalił( dziekujękoledze który tak szybko zaraportował i myślę że nagroda była sowita ;) ) mój post z działu gdzie go założyłem i mam nadziejęże tu ktokolwiek zagląda ;) i zreanimujemy wspólnie mojego c5 bo naprawdę jeździ się nim super :) Z góry bardzo dziękuję. Dodałem post pod postem bo sądzę że dość dużo nowych informacji a nie uzupełnienie poprzedniego postu ;) (dla przyszłego raporującego... ) Pozdrawiam

    1
  • #7 19 Sty 2015 19:32
    Southend69
    Poziom 10  

    Dzięki za info . Mam nadzieję że to tylko chwilowe problemy , a czasami zbyt wiele zapamiętanych błędów w pamięci sterowników wprowadzają spore ograniczenia a sam sterownik wyłącza niektóre obwody aby się zabezpieczyć przed własną wewnętrzną awarią . A co za tym idzie brak odczytu danych z czujników (bo na przykład mają wspólne zasilanie i wyłączenie jednego eliminuje innego) uniemożliwia prawidłową prace ale za to można dojechać do serwisu a nie czekać na pomoc drogową bo z powodu zwarcia w czujniku lub jego obwodzie padł sterownik silnika. Powodzenia

    0
  • #8 20 Sty 2015 18:12
    krzall
    Poziom 8  

    Dzień dobry.... nic się nie zmieniło. Depollution o esp/asr dale świeci. Tryb awaryjny również. Szarpie od czasu do czasu na wolnych. W korku i jak dojeżdzam na swiatło czerwone. Później odczytam błędy ale raczej mnie cytryna niczym nowym nie zaskoczy ;)
    Pozdrawiam

    0
  • #9 20 Sty 2015 20:15
    Southend69
    Poziom 10  

    Ok, Depollution związane jest z ewentualnością zanieczyszczenia spalin , ale ESP to część systemu ABS i ASR to poduszki , sprawdź te systemy też .
    Ok zacznijmy od nowa , zanieczyszczenie spalin i zła praca na wolnych obrotach to też może być niedomknięty zawór EGR i pompowane spaliny do kolektora ssącego silnik czasem gaśnie . Żeby to sprawdzić niestety trzeba zdemontować ten zawór , mechaniczny problem . Ale jeśli możesz odczytać ciśnienie doładowania to sprawdź ,kiedyś robiłem Peugota z podobnym problemem kontrolka silnika zapalała się po wprowadzeniu silnika na 4000 obrotów na dłużej niż 3 sekundy okazało się Turbo można troszkę przekalibrować za pomocą śrubki regulującej pozycję krańcowego otwarcia , zadziałało problem nigdy nie wrócił a autko wraca na przeglądy i inne naprawy .To twoje PO234 .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega udzielił bardzo ryzykownej porady. Nie radzę tego robić!

    0
  • #10 20 Sty 2015 21:22
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ja ci dam turbo przekalibrować!

    Krzall, na początek sprawdź świece i SWIRL. Uszkodzone części wymień. Potem sprawdź czujnik korka zbiornika i sprawdź czy ci się DPF wypala.

    0
  • #11 20 Sty 2015 21:40
    Southend69
    Poziom 10  

    Świece ? Swirl ? DPF jeśli się nie myle to Citroen 2,2 diesel a DPF wcale nie musiał tam jeszcze być montowany ale mogę się mylić możliwości jest kilka francuzi są znani z częstych modernizacji . Może potrzebujemy więcej danych . Ale nie sądze że Partcular Filter tak będzie wpływał na wolne obroty .

    1
  • #12 20 Sty 2015 22:29
    kybernetes
    Poziom 39  

    Świece bo ma defekt świec, SWIRL bo przeładowuje turbo, DPF bo ma defekt korka zbiornika, DPF się nie wypala bo ma defekty świec, turbo i być może uszkodzony czujnik korka, co należy sprawdzić. Wszystkie C5 z 2,2 HDi jakie widziałem miały DPF, chyba nawet innych nie produkowano. A skoro klient zamiast jechać na warsztat próbuje naprawiać auto za pomocą elektrody to widać, że to stary klunkier, do którego właściciel tylko dolewa olej i paliwo więc różne defekty mogą się nawarstwiać i niejedna rzecz tam będzie do roboty.

    0
  • #13 20 Sty 2015 22:38
    krzall
    Poziom 8  

    Dobry wieczór :)
    bardzo dziękuję...
    jeszzce nie odczytałem świeżych błędów ale już eliminuje 1 - korek - włożyłem na miejsce ;) i już będu nie będzie... Przy tankowaniu miałem problem z wyjęciem włożeniem kluczyka i wsadziłęm go do bagaznika. Wyczyściłem wkład zamka i jest ok - założony. Błąd wykasuję :).
    Prawdopodobnie jutro będę miał chwilę to zobaczę swirla (poczytam co z tym zrobić ;) ) ale coś może być bo jak poruszałem dziś przewodami tak jakby obrotami drgał w dół... (spadały)
    Próbuję naprawić zamiast jechać na warsztat bo zdaję sobię sprawę jak w warsztacie po kolei będziemy wszystko zmieniać ze względu na "nawarstwienie". Dlatego to co mogę zrobię "sam"
    Świece sprawdzę ...
    Oczywiście jest dpf :) i sprawdzałem wypalanie ... wypalony regularnie. Nie pamiętam dokładnie jak to było opisane ale było ok.

    0
  • #14 20 Sty 2015 23:48
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ja tam nie mówię nie, masz czas i chęci to sobie dłub ale czy chleb też sam sobie pieczesz i zęby plombujesz? Jak to uczyli w szkole: murarz domy buduje, krawiec szyje ubrania... itd. a mechanik naprawia samochody i z tego żyje. Jak nie naprawi twojego to nie będzie miał kasy i nie kupi od ciebie tego co wytwarzasz lub czym handlujesz.

    No więc jak sam będziesz sprawdzał to zerknij na siłownik SWIRL czy się nie urwała końcówka, bo to najczęściej pada, potem czy mieszek jest szczelny, czy końcówka przewodu na mieszku nie popękała i nie przepuszcza podciśnienia a jak dalej będzie źle to sprawdź zawór. A łatwo go sprawdzisz czy działa, bo jak dasz mu wysokie obroty na postoju to SWIRL powinien się przełączyć. Jeżeli jednak nie działa to najczęściej potrzebny będzie pistolet z pompką i manometrem żeby dobrze sprawdzić układ podciśnień, każdy mechanik to ma a ty nie i nie kupisz dla jednego wozu - i co zrobisz? Lepiej oddać do warsztatu.

    Sprawdź nie tylko świece ale i przekaźnik świec, jest pod komputerem, czy oczka nie wypalone, czy działa z testu i czy wszędzie jest przejście prądu. A same świece to trudna rzecz bo z tyłu są i dostęp mocno kulawy, lepiej daj mechanikowi zarobić, bo to jego codzienny chleb a ty możesz się zapłakać przy wymianie.

    0
  • #15 21 Sty 2015 01:07
    Robewit
    Poziom 25  

    Dołożę coś do tematu.
    Błąd "P0380 - usterka trwała obwód przekaźnika wstępnego grzania zwarcie z plusem" wskazuje najczęściej na uszkodzenie świec żarowych. Przekaźnik świec monitoruje pobierany prąd i przy jego zmniejszeniu nie podaje sygnału do sterownika, a ten sygnalizuje uszkodzenie. Wymiana świec w tym silniku to jedna wielka porażka, a jak są zapieczone to masakra.
    Przy okazji, okazuje się że świece grzeją nawet przy dużych temperaturach dodatnich (było ok. 20 stopni C jak sprawdzałem). Po włączeniu zapłonu ok.6s, i po uruchomieniu silnika ok.30s. Jedynie kontrolka świec świeci dłużej jak jest na minusie. Chyba że mojej cytrynie coś odwaliło, ale przy okazji można to porównać.
    Jeśli chodzi o DPF to wszystkie silniki 2.2 HDi 99kW go mają. Możesz go profilaktycznie wypłukać, opis znajdziesz w sieci. Do demontażu niezbędna jest nasadka 13mm na dwóch przedłużkach, najlepiej z grzechotką.

    0
  • #16 21 Sty 2015 14:32
    krzall
    Poziom 8  

    Dzień dobry. Błedy sprawdziłem, wykasowałem. Identyczne co poprzednio...
    Świece - sprawdziłem - 1 szt podejrzana ale jak już się dorwę do nich to zmienię wszystkie. Rzeczywiście "chwilę" trzeba będzie powalczyć...
    Swirl... jeśli dobrze się orientuję dźwignia powinna zmieniać położenie - a nic takiego się nie dzieje. I jeśli dalej dobrze zrozumiałem to trzeba sprawdzić podciśnienia i samo urządzenie. Wydaje m się że wszystkie przewody są całe i nic nie dmucha bokiem ale to sprawdzę a spokojnie już jak zacznę rozbierać. :)
    Na chwilę obecną mamy pewną jasność :)
    Bardzo dziękuję za już i proszę o jeszcze ;)
    Pozdrawiam

    0
  • #17 20 Lut 2015 17:01
    krzall
    Poziom 8  

    Dzień dobry, minęło trochę czasu... prawie wiosna ;) i okazało sie że znalazłem chwilę żeby dobrać się do auta. Przyczyna szarpania- wiązka idąca od kompa na silnik - nad skrzynią biegów zwisała na wajchę od zmiany biegów. Dźwignia zaczepiała o wiązkę. Wiązka przecierała się o obudowę skrzynki z kompami - 4 kabelki były uszkodzone... Nie ma co się dziwić ze głupiał. Gruszka swirla zmieniona - poprzednia dziurawa. Przewód podciśnienia do gruszki był uszkodzony wymieniony. Ale dalej nie działa (nie widzę żeby się ruszała dźwignia) Muszę posprawdzać przebieg przewodow czy ktoś nie pozamieniał. Swiece zmienione - 4 były spalone ale zmieniłem tylko 3 . Do 4 nie mogłem się dobrać. Gruszka od egr jakiś idiota (konstruktor) tak wstawił żeby to ogarnąć to trzeba egr zwalać? chyba że macie jakiś pomysł? jak wymienić na 2 (francuz to na 3 ) cylindrze świeczkę.... Do tego skasowałem wszystkie błędy - poza zwarcie do plusa zapełnione i nie mozna skasować. Wie ktośjak to wywalić ? czy jeżdić i nie zawracać sobie głowy :) Nareszcie deska nie wyświetla service :). Dzięki za pomoc do tej pory i poprosze o jeszcze. Zauważyłem kałuże płynu na termostacie na łączeniu od góry jak robiłem przy aucie. Dzis nie było jej - moze odparowała ? Chyba obudowa termostatu będzie do wymiany. Na razie tyle ... pOzdrawiam Zmieniłem też potencjometr gazu ;) poprzedni trzymał się na jednej śrubie i jak dodawałem gazu to się gibał... Ktoś to kleił ... .:( 30 zl używany...

    1