Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TS-808 - pomoc początkującemu

14 Maj 2005 14:51 9277 44
  • Poziom 10  
    Witam. Chciałbym wykonać podany niżej układ, ale jako że jestem bardzo początkujący prosiłbym o wyjaśnienie kilku moich problemów.

- Co oznaczają umieszczone na schemacie miejsca oznaczone SW ?

- Czy układ JRC4558D mogę zastąpić układem NE5532? Jest to efekt gitarowy więc zależy mi na jak najlepszym brzmieniu.

- Co oznaczają miejsca oznaczone V+ i Vr ?

- Czy ten symbol baterii umieszczony na schemacie zawiera informację o napięciu tej baterii ?

- Nie wiem dokładnie jakich użyć elementów, tzn. rezystorów jakiej tolerancji i mocy, kondesatorów jakiego napięcia, diody Zenera jakiej mocy

- jeden z potencjometrów oznaczony jest 20KG - jaki to typ potencjometra?

- Co to za typ kondensatora uznaczony BP ?

- dioda niedaleko baterii nie ma oznaczenia - czy użyć takiej diody jak innych tzn. 1N914 ?

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • PCBwayPCBway
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam.

SW oznaczają przełączane tory sygnałowe. Jeśli załączony jestlewy klucz to sygnał na wyjściu podawany jest z wejścia przez kondensator 0,1 mikro. Zamiast kluczy elektronicznych można użyć przełącznika, którego wyjście podłączysz na kondensator wejściowy tranzystora OUT.

Możesz dać NE 5532.

V+ - jest to plus zasilania.
    Vr - jest to "sztuczna masa" i jest na potencjale Uz/2 względem minusa baterii. Wzmacniacz pracuje jak przy zasilaniu symetrycznym.

Na schemacie nie ma danych o napięciu zasilania. Może być np. 24V. Względem Vr wyjdzie +12/-12. Możesz zastosować zasilacz symetryczny, którego masa łączy się z punktem Vr.

Rezystory 1/6W tolerancja standard 5% ; zenerki 0,4W ;napięcia pracy kondensatorów w zależności od napięcia zasilania, zawsze od niego większe.

BP to bipolarny kondensator elektrolityczny.