Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.8/16v - Nie schodzi z obrotów

kredens007 30 Jan 2015 20:36 5568 23
Bosch
  • #1
    kredens007
    Level 10  
    Witam!
    Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500.
    Oczywiście podłączana była pod Clipa i brak błędów.
    Podmieniłem:
    -2xprzepustnice-adaptacja
    -czujnik Map
    -kolektor ssący
    -wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego(te pod plastikową częścią kolektora)
    -komputer sterujący silnika
    - sprawdzono szczelność przewodów podciśnienia

    Co jeszcze można w takiej sytuacji sprawdzić ? Czy jest jakiś zawór regulacji obrotów silnika?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Bosch
  • #2
    Altus_140
    Level 23  
    Silnik krokowy - zawór regulacji biegu jałowego , czy został sprawdzony ?
  • #3
    kredens007
    Level 10  
    Silnik krokowy?
    Nie wiedziałem że ona posiada silnik krokowy, gdzie on się znajduje?
  • #4
    Altus_140
    Level 23  
    Tak F4P 770 posiada silniczek krokowy, popatrz dobrze jest na wyciągnięcie ręki.
  • #5
    uswto
    Level 18  
    kredens007 wrote:
    Czy jest jakiś zawór regulacji obrotów silnika?
    Nie
  • Bosch
  • #6
    wozniak.j
    Level 17  
    Altus_140 wrote:
    Tak F4P 770 posiada silniczek krokowy, popatrz dobrze jest na wyciągnięcie ręki.


    Kolego Altus_140, proszę nie pisać bzdur o silniku krokowym, bo w tym aucie go po prostu nie ma.

    Co do meritum tematu, z dużym prawdopodobieństwem, jako winowajcę, można wskazać pierwszą sondę lambda. Sonda jeszcze żyje, ale już nie działa prawidłowo. Według mnie, trzeba się przewieźć autem z podpiętym przyrządem,obserwując pracę sondy, po to by na 100% być pewnym, że to ona. Nie jestem jasnowidzem i 100% gwarancji, że to sonda, nie dam, ale według mnie objawy wskazują właśnie na nią.

    Ps. W przypadku wymiany, przestrzegam przed sondami uniwersalnymi. Tylko oryginał o oznaczeniu: BOSCH Ls 6046 0 258 006 046.
  • #7
    kredens007
    Level 10  
    Rozumiem.
    Mam jeszcze pytaanie...
    Czy może mieć na to wpływ delikatnie przestawiony rozrząd?
    Czy ciśnienie w kolektorze ssącym przy 1200obr 0.32bara jest prawidłowe?
  • #8
    żałosna udręka
    Level 33  
    Sprawdź lepiej czujnik przy pedale sprzęgła. Ciśnienie dobre.
  • #9
    wozniak.j
    Level 17  
    kredens007 wrote:
    Czy może mieć na to wpływ delikatnie przestawiony rozrząd?


    Nawet nie żartuj. Jeżeli masz takie podejrzenia to trzeba to bezwzględnie sprawdzić i ewentualnie prawidłowo ustawić.
    Co do ciśnienia, biorąc pod uwagę, że masz trochę podwyższone obroty, to ciśnienie jest prawidłowe.
  • #10
    dabu
    Level 32  
    Podczas wymiany przepustnic wymieniałeś o ringi na nich?
    Drugim powodem mogą być zwarte przewody, lub zwarty przewód od czujnika ciśnienia wspomagania.
    Rozrząd jak przestawiony, to pokazuje brak synchronizacji.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Konieczne nowe oringi jak kolega wyżej.
  • #12
    kredens007
    Level 10  
    Oringi są nowe , układ szczelny 100% , szczelność sprawdzana wiele razy. Sprawdzę te czujniki i dla pewności poprawię ten rozrząd
  • #13
    Artii81
    Level 5  
    Witam. Pozwolę się podłączyć do tematu. Mój problem jest następujący. Mam Lagunę 2 1,8 16v z gazem. Od około 3 tygodni mam następujący objaw. Auto zapala. Podczas jazdy na przykład podczas zmiany z 3 na 4 bieg gdy wciskam sprzęgło obroty spadną do około 1500 obr i stoją. Gdy dojadę do skrzyżowania i zwalniam praktycznie zatrzymuje auto obroty spada do 850. Raz lub dwa gdy jechałem i wciskam sprzęgło obroty falują. Ale częście się tak jakby zawieszały podczas jazdy. Przepustnica jest inna i pedal gazu. Przepustnica elektroniczna. Uszczelniłem kolektor ssący. Auto było u 2 elektroników i parametry silnika są dobre. Nie ma błędów. Myślę jeszcze o np czujniku temperatury lub odma? Proszę o pomoc i sugestie co jeszczeoge sprawdzić. Załączam nagranie z jazdy
  • #14
    kredens007
    Level 10  
    Witam.
    Na początek zrób adaptację przepustnicy.
    Później sprawdź wiązkę od przepustnicy zdarzało się że zgniła , następnie sprawdź kostkę od przepustnicy też różne rzeczy potrafiły się dziać. Najważniejsze żeby nie zaciągała lewego powietrza. Posprawdzaj raz jeszcze wszystko. Oringi te duże przy przepustnicy są wymienione?
  • #15
    Artii81
    Level 5  
    Adaptacja była zrobiona u elektryka po wymianie przepustnicy. Oringi na niej są nowe. Pod kolektorem ssacym wymieniłem wszystkie uszczelki. Po zdemontowaniu tłumika szmerów i zatnie Aniu otworu filtra powietrza auto po chwil gasnie czyli jak mniemam nie ciągnie powietrza. Wtyczka przepustnicy wygląda ok. Dogiolem troszkę styki i oczyściłem ja
  • #16
    genek1000
    Level 35  
    To co na filmiku to dla mnie działanie prawidłowe sprawnego Renaulta :| . Po pierwsze :
    - Prawo jazdy trzeba zabrać i potargać . Gdzie podczas kursów prawa jazdy uczą jazdy na luzie :?: :shocked!:
    - To co na filmie jest działaniem prawidłowym - chodzi o podniesienie podciśnienia na Vacuum pompie które przy obrotach biegu jałowego może być za niskie do prawidłowego działania wspomagania pedału hamulca - chodzi o obroty około 1100 - 1200 obr/min .
    - Pojazd posiada szkodnika tudzież pasożyta w postaci LPG . Nieprawidłowo wyregulowana instalacja LPG powoduje nie prawidłowe wartości układu korekcji składu mieszanki co może skutkować dziwnym zachowaniem silnika na obrotach biegu jałowego .
    Odłączyć LPG , skasować przyuczenia składu mieszanki , wykonać około 200 km na samym Pb i sprawdzić czy objaw nadal występuję - chodzi mi o obroty biegu jałowego wyższe niż 1100 -1200 obr.min i falowanie obrotów . Jeśli objaw ustąpi zajechać do gazownika żeby ustawił instalację LPG pod aktualne przyuczenia składu mieszanki .
    - ostatnie - Laguna II to pojazd który z założenia konstruktorów ma być nieobliczalny w zachowaniu - żeby użytkownik za bardzo się nie nudził podczas jazdy :D
  • #17
    Artii81
    Level 5  
    Dziękuję za sugestie. Auto mam od 1,5 roku i działało dobrze i na benzynie i na gazie. Obroty zawsze spadały do 900 a nie 1100 czy 1200. A na filmiku tylko pokazałem o co mi chodzi a nieoznacA to że tak się poruszam autem. Dziękuję za sugestie. Auto pojedzie do gazownika w następnym tygodniu i zobaczę. A jak mam odłączyć gaz i zresetować ustawienia kolego?
  • #18
    genek1000
    Level 35  
    Artii81 wrote:
    A na filmiku tylko pokazałem o co mi chodzi a nieoznacA to że tak się poruszam autem.

    To skoro tak się nie poruszasz autem to w czym Ci to przeszkadza :?:
    Artii81 wrote:
    A jak mam odłączyć gaz i zresetować ustawienia kolego?

    Gaz wyłączyć na guziku a reset mieszanki zrobić za pomocą przyrządu diagnostycznego .
    P.S.
    Moja rada .
    Jak tylko takie objawy to jeździć i nie przejmować się . Szkoda czasu i ;pieniędzy wyrzuconych na części i fachowców
  • #19
    Artii81
    Level 5  
    Może i masz rację. Chodzi też o to że niekiedy jak zwalniam to obroty spadają aż za nisko i pod nasza się. Niekiedy podczas jazdy po wduszeniu sprzęgła obroty podnoszą się zamiast opadać. Nie chcę by to się nasiliło

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuję za sugestie. A na benzynie zrobiłem ostatnio ponad 200 km i jest tak samo. Ale nie robiłem korekty ustawien
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    Artii81 wrote:
    Chodzi też o to że niekiedy jak zwalniam to obroty spadają aż za nisko i pod nasza się.

    Powiem tak - nie jesteś jedyny z takim zachowaniem tego modelu .
    Artii81 wrote:
    A na benzynie zrobiłem ostatnio ponad 200 km i jest tak samo

    Tak, ale 200 km to może być za mało na ustawienie się przyuczeń składu mieszanki , dlatego trzeba zacząć od zresetowania ustawień .
  • #21
    Artii81
    Level 5  
    Czyli muszę wybrać się do elektryka na kompa bo ja jestem w tym zielony i pojeździć na benzynie

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dziękuję za sugestie. Od jutra znów przejdę na benzynę i zobaczymy. Po zrobieniu paru ładnych kilometrów odezwę się i powiem jak wygląda sprawa
  • #22
    Artii81
    Level 5  
    Problem jest nadal lecz w mniejszej częstotliwości. Brak już słów na to mam
  • #23
    wozniak.j
    Level 17  
    Mogę koledze udzielić jeszcze jednej podpowiedzi. Powodem niekontrolowanego wzrostu i falowania obrotów, może być nieszczelny układ wydechowy na odcinku przed pierwszą sondą lambda- na przykład uszkodzony łącznik elastyczny wydechu lub pęknięty kolektor.
  • #24
    Artii81
    Level 5  
    Przepraszam że tak późno ale wczoraj byłem u gazownika. Stwierdził że wszystko jet dobrze. Problem jest w zapłonie. Wygląda to tak jakby raz poraz wypadał zapłon. Polecił mi wymienić świece i cewki. Dla niego problem jest tutaj. Co o tym sadzicie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do wydechu. Łącznik był zmieniany bo był pęknięty. By zdemontowany również kolektor. Muszę sprawdzić czy wszystko jest dobrze zamontowane chyba. Dziękuję kolego za sugestię