Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114L 380 - Nie odpala po wymianie uszczelek listwy paliwowej

syyu93 02 Lut 2015 10:08 1560 11
  • #1 02 Lut 2015 10:08
    syyu93
    Poziom 6  

    Witam. Taki oto problem. Po wymianie "bałwanków" na listwie paliwowej scania 114L 380 (2001rok) przestała odpalać. W filtrze i za filtrem paliwo jest, ciśnienia tak znaczne że po poluzowaniu śruby od zasilania paliwem listwy jest bardzo intensywny rozbryzg paliwa, a silnik nie łapie, na plaka chodzi, bez nawet nie ma ochoty gadać. Oprócz wymiany gumek na listwie paliwowej nic nie było robione, wcześniej gadała bez problemu. Kontrolka od EDC gaśnie po przekręceniu zapłonu.

    -1 11
  • #2 02 Lut 2015 10:26
    ciabbares
    Poziom 11  

    Może nieszczelność właśnie na tych gumkach powstała, prawdopodobnie zbyt małe ciśnienie na szynie ale bez podpięcia komputera może się nie obyć, rzadko się zdarza w tych rocznikach żeby wywalało od razu kontrolkę po wykryciu usterki

    0
  • #3 02 Lut 2015 10:31
    syyu93
    Poziom 6  

    Na końcu szyny jest powrót, po poluzowaniu taka sama sytuacja, wywala paliwo pod ciśnieniem, szynę odkręcaliśmy drugi raz i wszystko wydaje się być ok, nic nie cieknie wszystko skręcone jak powinno. Jakieś pomysły?

    0
  • #4 02 Lut 2015 10:43
    ciabbares
    Poziom 11  

    wywala pod ciśnieniem, tylko jakim?? sterownik nie interpretuje ciśnienia jako jest czy nie ma, dla niego jest istotna wartość, jeśli ta wartość znacznie odbiega od zadanej (zapisanej w mapie paliwowej na sztywno) uniemożliwi to odpalenie silnika, tego nie da się stwierdzić "na oko" czy jest dobre ciśnienie

    0
  • #5 02 Lut 2015 10:48
    syyu93
    Poziom 6  

    Czym najlepiej ją podłączyć i zczytać błędy? Mam u siebie tester Delphi do ciężarówek. Myślisz ze cokolwiek pokaże, skoro silnik po wymianie gumek nawet się nie odezwał? Mogła ta mechaniczna pompka paliwa paść? Bo ona to chyba tylko paliwo podaje do listwy a ciśnienie robi pompowtrysk, jest tam gdzieś jakiś czujnik ciśnienia po drodze?

    0
  • #6 02 Lut 2015 11:08
    ciabbares
    Poziom 11  

    Scania VCI II, tym najlepiej. Co to za delphi? ds150e? z którą wersją oprogramowania? i czy to oprogramowanie to delphi czy może autocom? Tak jak pisałem wczesniej błędy jako błędy mogą się tak szybko nie pokazać, co masz w parametrach o ile się nie mylę ciśnienia powinny być, czy korekcja wtrysków

    0
  • #7 02 Lut 2015 11:10
    syyu93
    Poziom 6  

    To jest to samo co autocom. Wersja oprogramowania z 2014 roku. Nie mam pojęcia co jej mogło się stać...

    0
  • #8 02 Lut 2015 11:26
    ciabbares
    Poziom 11  

    Urządzenie jest to samo ale oprogramowanie diametralnie się różni. Nie mają tych samych funkcji, nawet odczytem parametrów się różnią w sensie zarówno odczytu ilości parametrów z danego sterownika jak i dokładnością odczytu.
    Przydałby się zapis rzeczywisty przy próbie rozruchu (delphi ma taka funkcję rejestracji parametrów w czasie rzeczywistym na kartę pamięci) i plik podrzucić na forum a razem z nim dane sterownika silnika.
    Bez parametrów ciężko cokolwiek powiedzieć, to jak szukanie igły w stogu siana

    0
  • #9 02 Lut 2015 11:30
    syyu93
    Poziom 6  

    To jest delphi więc da radę odczytać parametry przy próbie rozruchu. Spróbuję więc pobawić się nim i poszukać gdzie leży przyczyna.

    0
  • #10 02 Lut 2015 14:26
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam
    Jaki tam jest układ paliwowy ,,stawiam że PDE" ponieważ piszesz o ,,bałwankach" a układ HPI na listwie ma ,,potrójnego bałwanka czyli bałwanek dokarmiony" ale koniec z głupotami.Jeśli jest to układ PDE to po takim zabiegu jest bardzo ciężko uruchomić silnik masz zapowietrzone pompowtryskiwacze (HPI odpowietrza się praktycznie sam) Ciśnienie powinno być od 5 do 6 bara jeśli takie jest to pozostaje tylko kręcenie aby ,,pompki" dostały paliwa.Rób przerwy aby nie zakatować rozrusznika i wyposaż się w drugi komplet baterii jeden może nie wystarczyć.Ten układ nie posiada monitorowania ciśnienia paliwa na zasilaniu,jedyne co może wyskoczyć to błędy dotyczące cewek pompowtryskiwaczy ale tym się na razie nie martw spowodowane jest to powietrzem w układzie paliwowym,ewentualnie po odpaleniu sprawdz błędy i usuń.

    1
  • #11 02 Lut 2015 15:38
    syyu93
    Poziom 6  

    Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Udało się auto odpalić, problem był błahy ale nikt by się nie spodziewał że pojawi się w tym samym czasie. Otóż przyczyną niemożności odpalenia silnika (po odpowietrzeniu układu) był przerwany kabelek od stacyjki... Auto robiło ciśnienie, układ był odpowietrzony, jednak przerwany brązowy przewód od stacyjni uniemożliwiał odpalenie. Po jego zlutowaniu zapaliła aż miło.

    0
  • #12 03 Lut 2015 01:06
    szaman108
    Poziom 28  

    To się nazywa ,,złośliwość przedmiotów martwych" :D

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo