Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114L 380 - Po dłuższym postoju nie odpala

Fast_international 21 Mar 2019 20:10 168 9
  • #1 21 Mar 2019 20:10
    Fast_international
    Poziom 7  

    Witam,

    Moja staruszka kilka dni przed sprzedażą pogniewała się, że zastępuję ją nowszy sprzęt.

    A więc, Scania 114l 380 2001r z przebiegiem 1 650 000km. Posiadam ją od 2007r i zaraz po zakupie przy przebiegu 640tys km zostały wymienione pompo wtryski. Wtedy one zostały zrobione jeszcze przez serwis Scania, od którego ją kupowałem. Zostały wymienione bo jak oni stwierdzili, padły i już. Potem aż do dziś było wszystko dobrze, spalanie scanii super, w przedziale 28-31l/100km, zero kopcenia, moc zachowana, Scania Zapalała na dosłowny "Dotyk" i od razu idealna równa praca(ale ta praca była taka idealna po wymianie cewek jakieś 2lata temu). 2 tygodnie temu zapaliła i zaczęła się telepać, po chwili ustało. Zaczęło się to powtarzać coraz częściej aż teraz nie odpala bez plaka.

    I niestety, ale od kilku dni mam taką przypadłość, że scania po powiedzmy 6h raz zapali długo kręcąc, potem się telepie i po chwili chodzi ok a raz nie odpala, no chyba że z plakiem...

    Powiem co sprawdziłem, całe przewody układu paliwowego, podłączałem przewód bezpośredni od razu pod filtr, żeby wyeliminować możliwość cofania się paliwa. Potem złożyłem zaworek zwrotny. Sprawdzony zworek zwrotny przy wtryskach. W kasecie, w kostce było trochę oleju, więc wyczyściłem same gniazdo i kość. Mechanior sprawdził wtryski i wg komputera są ok, ale ten sam mechanik twierdzi, że to mogą być wtryski, ale on też nie jest pewny.

    Czy może jest ktoś kto już przerobił te czwórki i będzie w stanie mi jakoś pomóc? dodam, że scania idzie na sprzedaż(niestety, euro 3 i viatoll...) i nie chciałbym po kolei wymieniać wszystkiego, tylko zrobić tą jedną konkretną rzecz.

    Czy to możliwe, że będzie silna, nie będzie kopcić i będzie mało palić a mimo to pompo wtryski będą do wymiany?

    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 21 Mar 2019 21:25
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Co z ciśnieniem paliwa?? Narasta podczas kręcenia??
    Jeśli EDC się nie pali to jest to w sumie jedyna rzecz do sprawdzenia. Co to za mechanior co wtryski komputerem sprawdza a nie zmierzy ciśnienia paliwa na filtrze??

    0
  • #3 21 Mar 2019 22:15
    mariusz.sensej
    Poziom 12  

    Według mnie to albo pompowtryski źle rozpylaja dawkę startową paliwa (dlatego z plakiem odpala) lub jest problem z czujnikiem na kole zamachowym ewentualnie sterownik się sypie.
    Jak wychodzi balans cylindrow?

    0
  • #4 21 Mar 2019 22:25
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.

    0
  • #6 22 Mar 2019 09:09
    Fast_international
    Poziom 7  

    Witajcie,

    A więc, pompka została wymieniona w pierwszej kolejności. Robiliśmy próby - jeden pompował pompką a drugi kręcił - bez skutku. Pompka po napompowania robi sie twarda.

    Jeśli chodzi o ciśnienie na filtrze - wynosi ono 4BAR na wolnych obrotach.

    Dziś podmienię kasetę i zrobimy test ciśnienia w trakcie kręcenia rozrusznikiem.

    Jeśli chodzi o czujniki na kole zamachowym, czy przypadkiem niema ich dwóch a objawy nie są takie, że jak jeden padnie to Scania odpala, ale bardzo słabo?

    0
  • #8 22 Mar 2019 09:36
    Fast_international
    Poziom 7  

    mariusz.sensej napisał:
    Musisz zobaczyc bo niektore maja 2 inne 1. Nie koniecznie musi byc padniety wystarczy ze zle zczytuje sygnal mialem tak w mercedesie nie chcil odpalac kopcil i nie rowno chodzil.


    Kiedyś w Scanii 124 420 jak mi padł ten czujnik to kopciła na biało i ciężko paliła, a ta nic nie kopci ale i nie zapala...

    0
  • #10 22 Mar 2019 14:16
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Zasilenie na wolnych musi być 5,5 bara.Zasilanie mierzone przed filtrem czy za filtrem paliwa.

    0