Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 460DXI 2012 - impulsator, tacho, workshop fault

tekpol.ltd 07 Feb 2015 16:30 5583 11
Wago
  • #1
    tekpol.ltd
    Level 8  
    Witam serdecznie.
    Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.

    Pojawił się problem z czujnikiem prędkości/impulsatorem na tacho i nie pokazuje prędkości prędkościomierz. Sprawdziłem przewody są w porzadku, nieprzerwane, nowy czujnik na skrzyni ale dalej nie działa.

    jedna rzecz jaka mnie zastanawia to 4 przewody która idą z kabiny a na kostce przed jeszcze czujnikiem jest 6 pinów dalej idą już do czujnika też 4.

    Objawy to:
    Workshop fault, retarder fault na komputerze pokładowym,
    na tachografie błąd czujnika
    na prędkościomierzu dwie kreski,
    obroty tylko do 1,5tys dalej się nie wkręca.

    Auto
    Renault Premium 460DXI 2012

    Może ktoś się spotkal z podobna sytuacja? Ewentualnie moglby podpowiedzieć co jeszcze warto sprawdzic
  • Wago
  • #2
    maher440
    Level 15  
    Z tego co pamiętam to takie są objawy po założeniu kamyka na impulsator.Nowy impulsator trzeba zparować z tacho.
  • #3
    tekpol.ltd
    Level 8  
    maher440 wrote:
    Z tego co pamiętam to takie są objawy po założeniu kamyka na impulsator.Nowy impulsator trzeba zparować z tacho.


    Raczej nikt nie uzywal kamyka. Jeżeli nowy impulsator nie został sparowany to mogą być dalej takie objawy? tj nie pokazywanie predkosci, nie wkręcanie się na obroty
  • Wago
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    tekpol.ltd
    Level 8  
    sprawdziłem wiazke od kostki na skrzyni do kostki w czarnej skrzynce w kabinie - miernikiem na oporność każdy pin w kostce w kab z pinem w kostce przy impulsatorze.
    Zobacze jutro jeszcze podjade do specjalistow od tacho może w ogole nie sparowali nowego impulsatora
  • Helpful post
    #6
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    tekpol.ltd wrote:
    miernikiem na oporność

    To się nie sprawdza w praktyce, sprawdź pod obciążeniem np żarówką H4 (najlepiej 2 włóknami).
  • #7
    tekpol.ltd
    Level 8  
    nie sprawdzalem nigdy nic w ten sposob moglbys mi opisac dokladnie jak to zrobic? dziekuje
  • Helpful post
    #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daną badaną linię odłączasz z dwóch stron na złączach, poniżej rysunek.
    Renault Premium 460DXI 2012 - impulsator, tacho, workshop fault
  • #9
    tekpol.ltd
    Level 8  
    Prosze o wyrozumiałość mialem mało stycznosci przez ostatnie kilka lat z elektryka..
    Czyli do kostki przed impulsatorem podłączyć zarowke a do kostki w czarnej skrzynce podlaczyc zasilanie, zgadza sie?
  • Helpful post
    #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
  • #11
    tekpol.ltd
    Level 8  
    Tak więc okazało się że był przełamany przewód na łączeniu kabiny z rama. Tak jak wspomniałem na mierniku było połączenie ale gdy wg porady kolegi podłączyłem żarówkę nie zaświeciła się na jednym pinie..
    Prędkościomierz działa dalej są jakieś błędy ale to już chyba wina niesparowanego impulsatora. Ciężarówka pojechała do serwisu tacho więc się okaże jutro.
    Dzięki!
  • #12
    daro111
    Level 31  
    tekpol.ltd wrote:
    Tak jak wspomniałem na mierniku było połączenie ale gdy wg porady kolegi podłączyłem żarówkę nie zaświeciła się na jednym pinie..

    Tak jak widać stare, proste i sprawdzone sposoby nadal działają. ;)