Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus 1.6 ti-vct 115km - auto straciło moc,

16 Lut 2015 18:47 4473 5
  • Poziom 9  
    witam Mam taki problem:
    -zapalił się check i auto straciło moc
    po diagnozie wyskoczyły 2 błędy p0016 i p0017 mówiące o złej synchronizacji czujników wału i wałków ,idąc tym tropem sprawdziłem rozrząd...wymieniłem go bo pasek był już w opłakanym stanie , oczywiście użyłem blokad.
    Nic się nie poprawiło...jedynie nie wywala już błędów
    wymieniłem również czujnik wału korbowego...nadal auto nie chce jechać ma trudności z wejściem na obroty
    Mam wrażenie jakby zapłon w tym aucie był przestawiony i na niskich obrotach się zalewało....ale rozrząd sprawdziłem 2 razy jest ok ...
    spr parametry czujnika temperatury-ok
    ma ktoś jakiś pomysł ????????? może ktoś spotkał się z takim przypadkiem
  • Poziom 11  
    Kiedyś na warsztacie mieliśmy podobny przypadek w fordzie, również auto straciło moc.
    Klient sugerował sprawdzenie rozrządu ponieważ również pokazywało czujnik wałka, sprawdziłem i okazało się dobrze na co upierał się przy czujnikach, lecz ona miały prawidłową oporność. Co się okazało padła cewka zapłonowa, choć silnik nie drgał, ani nie trzepał się itp.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Odrazu sprawdź sobie świece.
  • Poziom 31  
    Też obstawiam cewkę.
  • Poziom 9  
    niestety nowa cewka nie dała rady.....
    dziś wywaliło mi błąd czujnika wału-sygnał poza zakresem (mimo ze był nowy)....
    rano jak był zimny ogóle nie chciał zapalić ....tak właśnie jak by się zalewał...nie mam już pomysłu martwi mnie jeszcze przepływomierz ale nie jestem pewien
  • Poziom 11  
    Jak byś podpiął pod komputer to byś mógł sprawdzić czy przepławka jest dobra, a jeśli mówisz, że jak jest zimno to nie chciał odpalić to przepływa ma dużo tu do znaczenia bo w niej również znajduje się czujnik temp. powietrza i przez to może go zalewać.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A powiedz Mi na jakim komputerze sprawdzałeś te kody błędów, bo ja za cholerę nie mogę zobaczyć tych błędów i odczytać je, a mam program do odczytu błędów tylko do samego FORDA.??
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany.......okazało się że zle zablokowałem wał korbowy tzn blokada nie blokuje go na stałe tak jak np w renault (nie da się nim przekręcić ani w lewo ani w prawo) jedynie wał ma się na niej oprzeć....lecz kilka stopni dalej jest w nim wgłębienie gdzie idealnie blokada pasuje i blokuje go na stałe ....!!!!!!!
    Tym niestety się sugerowałem :cry: :cry:
    Dopiero gdy ustaliłem gzp skumałem wszystko ...błąd czujnika wału i przepływke :cry:
    diagnozowałem go cdif/2
    CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE...A UMIERA GŁUPI :D