Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

actros 1841 MP2 - awaria sprzęgła GS17 GS05

PRYMUSD 20 Lut 2015 10:48 4242 22
  • #1 20 Lut 2015 10:48
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Witam, prosze o pomoc. Mam problem z Actrosem w automacie, sporadycznie pokazywał bład GS17, po wyłaczeniu zapłonu i odczekaniu, wracało do normy, sprawdzilismy wiazki instalacji i wymienilismy przewód powietrzny idący do tyłu skrzyni (był nieszczelny) wymontowalismy również wysprzęglik w celu sprawdzenia, po zamontowaniu wszystkiego z powrotem, pojawia sie komunikat awaria sprzęgła i błedy GS05 i GS17, słychac równiez miarowe dosyć głośne stukanie na skrzyni (dzwięk zaworu który próbuje coś przesunąc idelikatny syk powietrza). Podstawiliśmy drugi wysprzęglik, na początku było dobrze, ale podczas nauczania skrzyni znów pojawiło sie GS17. Po godzinie przy ponownym uruchomieniu samochody komunikat awaria sprzęgła GS05 i GS17. Prosze o podpowiedz co sprawdzic w takiej sytuacji, ewentualnie co podstawić na próbe ( dzisiaj wraca na baze bliźniaczy samochód)

    0 22
  • #2 20 Lut 2015 19:54
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 21 Lut 2015 08:19
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Wymontowalismy wysprzęglik gdyż w tamtym roku mieliśmy podobne problemy w drugim samochodzie i okazało sie że winny był luz na widełkach sprzęgła

    1
  • #4 21 Lut 2015 17:03
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 25 Lut 2015 09:07
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Witam dalej walczymy z tym sprzęgłem proszę o pomoc. Mamy teraz kod błędu gs 2 8185 znikła N-ka z wyświetlacza. Nauczania nie przeprowadza ponieważ zapala się GS 17 czyli tłok range to ogarniemy. Ale dalej nie mamy biegów i zapala się awaria sprzęgła na czerwono, widełki zero luzu - ważne!!! w skrzyni słychać pukanie tak jakby jakiś zawór lub tłoczek próbował coś przełączyć pukanie jest cały czas. Proszę o pomoc bo nie wiemy czy skrzynie musimy wyciągać auto nie szarpało zero innych objawów poza tym że w ciągu 4 miesięcy 6 razy zapalała się awaria sprzęgła i po wyłączeniu zapłonu oraz włączeniu było ok. pozdr

    0
  • #6 25 Lut 2015 19:15
    hubert04
    Poziom 21  

    a łożysko wam nie wypadło z widełek??

    0
  • #7 25 Lut 2015 19:54
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Lut 2015 10:29
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Cześć czujnik sprzęgła czy chodzi o wysprzęglik, a pręcik czyli popychacz z wysprzęglika? Bo nie rozumiem, dodatkowo luz na widełkach mamy około 2-3 cm . Jeśli chodzi o wysprzęglik to zamienialiśmy już dwa i cały czas to samo. Z góry dzięki za info. pozdr

    0
  • #9 26 Lut 2015 17:21
    hubert04
    Poziom 21  

    łożysko z widełek wam nie wypadło sprawdz

    0
  • #10 26 Lut 2015 17:37
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Witam , właśnie zdemontowaliśmy skrzynię i stwierdziliśmy brak rolek na widełkach i luz na sworzniu dosyć duży, jutro składamy zobaczymy czy będzie ok .

    0
  • #11 26 Lut 2015 18:37
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 26 Lut 2015 19:01
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    oczywiście docisk tarcza i łożysko nowe, co prawda nowa tarcza ma 11mm a ta używana 10mm, ale chcemy mieć spokój przez 400tys jak się uda. A to automat to lepiej nie ryzykować.

    0
  • #13 27 Lut 2015 18:32
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    To znowu ja, sprzęgło wymienione docisk łożysko, widełki zregenerowane i dalej nic. Na wyświetlaczu pokazuje awaria sprzęgła - przeprowadzić procedurę wprowadzania, na komputerze w gs błąd 1 8096 położenie sprzęgła: powyżej maksymalnej wartości adaptacji. Nie można zrobić nauczania małego i dużego, dodatkowo gs05, N-ka ginie z licznika , jak próbuję wrzucić bieg do przodu miga 3 bieg potem ginie N, jak wkładam wsteczny zapala się na boku R i potem duża N. odłączaliśmy akumulatory nic nie pomogło. Fotki w załączniku proszę o pomoc. actros 1841 MP2 - awaria sprzęgła GS17 GS05

    1
  • #14 27 Lut 2015 20:43
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jakie sa wartosci zaadaptowane, a jakie rzeczywiste, odczytaj też wartosci jaki masz na sprzegle w stanie spoczynku. Można odczytać to wszystko z wartosci Meßwerte z panelu instrument.

    0
  • #15 27 Lut 2015 21:06
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 06 Mar 2015 19:18
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Witam wydaje się ze zrobiliśmy, po wymianie docisku tarczy i regeneracji widełek jest ok, przeczyściliśmy range gs17 nie wyrzuca przy nauczaniu. Ps przyczyna mechanicy zdemontowali na początku komputer i źle go wpięli w widełki wybieraka w skrzyni, po prawidłowym montażu wymianie sprzęgła nauczaniu i parametryzacji jest ok. Dzięki za pomoc wszystkim.

    0
  • #17 06 Mar 2015 21:32
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 06 Mar 2015 21:37
    PRYMUSD
    Poziom 9  

    Wiem mechanicy dali ciała, GS05 nie mógł znaleźć położenia N, mam nadzieję że będzie ok. pozdr

    0
  • #19 04 Gru 2015 13:41
    MMJ TS
    Poziom 2  

    Witam!

    Podpinam się po temat z zapytaniem. Actros 1848 MP2 - 2007r ze skrzynią Powershift (12, pełny automat).
    Jest po wymianie sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko, widełki), nie przechodzi procedury nauczania - wyskakuje GS17.
    Moduł range był rozebrany, zamontowany nowy oring tłoczka oraz nowy wodzik ze sprężynką (wychodzący z tłoczka). Wszystko wyczyszczone i przesmarowane.
    Najdziwniejsze jest to, że auto czasami po uruchomieniu załącza biegi, przy ruszaniu szarpie (zapewne dlatego, że nie przeszedł procedury nauczania), płynnie przełącza kolejne przełożenia łącznie ze zmianą zakresów skrzyni. Po pewnym czasie blokuje się na jednym biegu po czym wyrzuca na N i nie reaguje na manetkę. Dopiero ponowne włączenie zapłonu daje rezultat.
    Proszę o pomoc...

    0
  • #20 04 Gru 2015 15:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Zwarcie w płytce elektrozaworów i czujnika zakresu na 90% częsta usterka.

    0
  • #21 04 Gru 2015 16:26
    MMJ TS
    Poziom 2  

    Dzięki za szybki odzew!:)

    Przekładać cały moduł Range? Czy jest jakiś sposób na inne sprawdzenie?

    PS. Broń Boże nie podważam diagnozy, ale czy w przypadku zwarcia nie byłoby tak, że biegi wcale by nie działały?

    0
  • #22 04 Gru 2015 16:32
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Często wewnątrz dostaje się woda i pod wpływem napiecia dzieją się szopki.
    Płytka nowa oryginalna z uszczelkami dużo mniej kosztuje od używanego bloku zaworowego! ;P
    Oczywiście trzeba wczesniej wsystko pomierzyć. Bo możeokazać się ze to wina np ego styku np kostki al o przetartego kabla.

    0
  • #23 04 Gru 2015 17:00
    MMJ TS
    Poziom 2  

    Jutro powinienem mieć kompletny, sprawny cylinder z modułem Range na próbę - dam znać jakie efekty :)

    1