Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man 26.414 F2000 - Nie podnosi osi

andrejus17 01 Mar 2015 19:27 3138 15
  • #1 01 Mar 2015 19:27
    andrejus17
    Poziom 9  

    Od ponad roku jest problem z podnoszeniem tylnej osi. Na początku stosowałem patent z opuszczaniem "tyłka" blokowanie osi i poziomowanie. w ten sposób oś zostawała w górze.
    Po zimie Nawet patent z opuszczaniem przestał działać. Nie miałem czasu żeby to naprawić i zrobiłem kilkanascie km z opuszczoną osią. Pewnego dnia oś odżyła sama ( włącznik podnoszenia był cały czas włączony ) ale już po skończonym kursie znowu wszystko padło.

    Czytałem trochę forum i myślę chociaż nie jestem tego pewny, oś nie podnosi się ponieważ z bocznych poduszek nie schodzi ciśnienie.
    Przejrzałem wszystkie kostki lelektryczne przy zaworze ecas i w jego pobliżu. Znalazłem jedną zupełnie skorodowaną ale nie mam pojęcia od czego ona jest :

    Man 26.414 F2000 - Nie podnosi osi


    Była tez i taka która dyndała nie podłączona , pod skrzynią biegów. Czy ma ona coś wspólnego z tylną osią ?
    Man 26.414 F2000 - Nie podnosi osi

    Obecnie patent z opuszczaniem znowu działa ale boje sie że za dzien lub dwa przestanie działać. Gdzie szukać usterki ?

    -1 15
  • Pomocny post
    #2 01 Mar 2015 20:07
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam diagnostyka komputerowa i monitoring czujników cisnienia tył zaworu ecas dwa czujniki obok siebie bym sprawdził

    0
  • #3 01 Mar 2015 21:13
    andrejus17
    Poziom 9  

    Czytałem na forum że czasem diagnostyka nic nie wykaże a problem wciąż będzie, jeśli sam ( z waszą pomocą ) nie zlokalizuje usterki to podłączymy komputer.
    Bardzo cię proszę napisz o których czujnikach piszesz ? czy są one widoczne na zdjęciu? jeśli nie to gdzie one się znajdują ?

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Mar 2015 22:15
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    andrejus17 napisał:
    Była tez i taka która dyndała nie podłączona , pod skrzynią biegów.
    To akurat jeden z zaworów intardera.

    1
  • #5 02 Mar 2015 08:37
    andrejus17
    Poziom 9  

    A ta na pierwszym zdjęciu od czego jest?


    Brak podpowiedzi może świadczyć o tym że takie informacje się sprzedaje...

    Moderowany przez serwisantscani1:

    0
  • #6 02 Mar 2015 18:39
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Najlepiej się sprzedaje wiedzę w postaci wykonania naprawy, jeśli kolego sądzisz że każda osoba na forum, która się tutaj wypowiada nic nie robi tylko siedzi i odpisuje to się mylisz....

    Tak się składa że np. ja miałem kilka zleceń do wykonania i miałem się czym zająć, niż prędkie odpisywanie tobie.

    Ale skoro sam sobie zinterpretowałeś i odpowiedziałeś na brak odpowiedzi zatem ja już nie muszę odp.

    -1
  • #7 02 Mar 2015 19:15
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam zrób diagnostykę i monitoringi czujników i zobaczysz jakie są wartości czy to takie trudne chyba że jest usterka mechaniczna i miech nie da rady podnieść

    0
  • #8 02 Mar 2015 19:49
    andrejus17
    Poziom 9  

    Po pierwsze nie wiem gdzie są te czujniki, po drugie jak się robi taką diagnostykę ? Nie znam wartości czujnika. Czy da się go sprawdzić miernikiem ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    serwisantscani1 napisał:
    Najlepiej się sprzedaje wiedzę w postaci wykonania naprawy, jeśli kolego sądzisz że każda osoba na forum, która się tutaj wypowiada nic nie robi tylko siedzi i odpisuje to się mylisz....

    Tak się składa że np. ja miałem kilka zleceń do wykonania i miałem się czym zająć, niż prędkie odpisywanie tobie.

    Ale skoro sam sobie zinterpretowałeś i odpowiedziałeś na brak odpowiedzi zatem ja już nie muszę odp.


    Mam wrażenie jakbym zagrał na twoich nerwach i w zamian dostał w policzek. Nie jestem osobą od osądów ale muszę przyznać że troszkę się gubisz w tym co piszesz bo pisząc pierwszego posta miałeś czas, a dopisanie 3 zdań więcej nie zajęło by ci więcej niż 3 minuty.

    0
  • #9 02 Mar 2015 21:27
    kryś184
    Poziom 14  

    Witam co chodzi o ten czujnik na pierwszym zdjęciu wygląda mi na czujnik od hamulca postojowego porostu czujnik ten rozpoznaję czy hamulec ręcznym jest włączony czy nie sygnalizuje to czerwona kontrolka P na desce rozdzielczej co chodzi podnoszenie osi jest jakaś reakcja samochodu po naciśnięciu przycisku podnoszenia osi tył pojazdu podnosi się czy kontrolka awarii poduszek zaświeca się
    pozdr.

    1
  • #10 02 Mar 2015 22:05
    andrejus17
    Poziom 9  

    Jest reakcja. Po wciśnięciu przełącznika czyli w pozycji podnoszenia osi, odczekaniu około 20 sek i wyłączeniu go słychać jak schodzi powietrze z poduszki ale nie wiem której.

    Drugi objaw to taki że gdy mam włączone podnoszenie osi i chce opuścić auto na ziemię to tył nie bardzo chce się opuścić, po wyłączeniu podnoszenia auto tyłek momentalnie opada.

    1
  • #12 02 Mar 2015 23:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    andrejus17 napisał:
    Po pierwsze nie wiem gdzie są te czujniki, po drugie jak się robi taką diagnostykę ? Nie znam wartości czujnika. Czy da się go sprawdzić miernikiem ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    serwisantscani1 napisał:
    Najlepiej się sprzedaje wiedzę w postaci wykonania naprawy, jeśli kolego sądzisz że każda osoba na forum, która się tutaj wypowiada nic nie robi tylko siedzi i odpisuje to się mylisz....

    Tak się składa że np. ja miałem kilka zleceń do wykonania i miałem się czym zająć, niż prędkie odpisywanie tobie.

    Ale skoro sam sobie zinterpretowałeś i odpowiedziałeś na brak odpowiedzi zatem ja już nie muszę odp.


    Mam wrażenie jakbym zagrał na twoich nerwach i w zamian dostał w policzek. Nie jestem osobą od osądów ale muszę przyznać że troszkę się gubisz w tym co piszesz bo pisząc pierwszego posta miałeś czas, a dopisanie 3 zdań więcej nie zajęło by ci więcej niż 3 minuty.


    Oddaj auto do mechanika. Odbierzesz zrobione. Zapłacisz i po sprawie.

    0
  • #13 02 Mar 2015 23:46
    golofit
    Poziom 9  

    Do diagnostyki manualnej otwierasz pokrywę w kabinie która jest z napisem MAN taka prostokątna duża obok DEF-u,sa tam gniazda cztero pinowe ,a na pokrywie są opisy które to gniazda .Z dużą literą T to gniazda testowe , drugie takie same gniazdo bez literki T służy do ręcznej kalibracji zawieszenia. W gnieździe testowym podpina się małą żarówkę, ok 2Watt pod dolny prawy i górny lewy pin,analogicznie na krzyż podpina się łącznik kablowy do wywołania kodów migowych które znajdziesz na necie ,a jeśli nie to mogę przesłać. w sieci masz też pełny opis jak wykonuje się te czynności.

    0
  • #14 03 Mar 2015 06:11
    andrejus17
    Poziom 9  

    saron22 napisał:
    Oddaj auto do mechanika. Odbierzesz zrobione. Zapłacisz i po sprawie.


    Oddawanie w rece mechanika w moim przypadku jest wtedy gdy nie posiadam odpowiednich narzędzi lub nie mam na to czasu. Oddam mechanikowi a ten w minute sprawdzi czujniki i zainkasuje 300 zł.

    1
  • #15 12 Kwi 2015 20:53
    Hart3
    Poziom 25  

    Kolego Andrejus 17 każda naprawa to koszty również czasu poświęconego Tobie,dlatego nie powinieneś obrażać innych.Żeby się nie nazywało że nic nie wnoszę do tematu w internecie masz plik ECAS dla autobusów pdf w dziale 5 kody migowe a w dziale 6 kalibracja. Życzę powodzenia.

    1
  • #16 13 Kwi 2015 19:46
    svavecone
    Poziom 25  

    Jezeli nie masz zadnej kontrolki bledu ECAS to przyczyna bedzie stricto zwiazana z usterka mechaniczna ktoregos z zaworow , do zdiagnozowania awarii potrzebujesz albo doswiadczenia ,albo chociaz schematow pneumatycznych , lecz jak piszesz ... "schodzi powietrze z poduszki ale nie wiem której" .... to nie jestem pewien abys poradzil sobie z tym problemem .

    0