Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9 dCi 82KM niebieski dym, falujące obroty

Trafic2003 05 Mar 2015 15:43 3636 8
  • #1 05 Mar 2015 15:43
    Trafic2003
    Poziom 2  

    Witam wszystkich,
    jak w temacie mam problemy z moim Renault Trafic 2003 1.9 dCi 401000 tysięcy kilometrów przebiegu tj. zaczęło się to nagle od dodaniu gazu na postoju wszystko ok ale przy 2500 tysiącach obrotów auto dusi się i intensywnie kopci na niebiesko tak przez około 5 sekund po tym elegancko bez żadnego dymka wkręci się do maksymalnych obrotów. Po wymianie filtra paliwa, oleju, samego oleju i co najważniejsze wtrysków (używane od silnika z 115000 tysiącami przebiegu) ciśnienie paliwa w normie pali od pierwszego bez problemów podczas jazdy zachowuje się normalnie zaraz brak mocy a zaraz jakby miał 160KM a nie 82KM warto nadmienić że nie kopci oprócz w/w problemu, oleju nie bierze. Za wszelką pomoc w rozwiązaniu usterki bardzo dziękuje. :cry: :cry:

    1 8
  • #3 10 Mar 2015 21:11
    Wlasciciel pirani
    Poziom 10  

    Witam

    Mam ten sam problem a dokładniej mój szwagier.... niebieski dym przy obrotach 2700-3000 i falujące obroty, brak mocy. Stało się to nagle w trasie zaświeciły się kontrolki na desce, ten telewizorek. Po zgaszeniu i odpaleniu było lepiej ale do pierwszego wciśnięcia gazu znowu kontrolki i nie idzie jechać. Błędy jakie były to ( przepływomierz (obwód przerwany lub zwarcie do masy), czujnik ciśnienia( obwód przerwany lub zwarcie do plusa akumulatora)(jakoś tak), i jeszcze dwa ale teraz nie pamiętam. Coś o układzie dolotowym.. sprawdziłem przepływomierz ( podmianka na nowy oryginalny) nic nie dało sprawdzone przejścia przewodów od przepływki i czujnika ciśnienia do masy też nie ma zwarcia rozcinane wiązki i jest ok. Zrobiłem test przelewowy (pewnie niezgodnie ze sztuką) ale jest i wyniki są takie: Renault Trafic 1.9 dCi 82KM niebieski dym, falujące obroty

    W zakresie obrotów falowania czyli 2800obr/min.

    Jestem w trakcie przesyłania filmu z pracy będzie za 2 godziny gdzieś. Wg parametrów nie widać żeby coś wpływało bezpośrednio na falowanie. Ciśnienie na listwie w miarę stałe bez widocznych skoków ciśnienia. Odpala bardzo ładnie od strzała na biegu jałowym chodzi równiutko tak samo jest powyżej 3000 obr równo idzie. Podczas falowania obłoki niebieskiego dymu na wolnych nie ma na wyższych też nie ....

    1
  • #4 10 Mar 2015 21:21
    2572752
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Mar 2015 18:37
    Wlasciciel pirani
    Poziom 10  

    No uporałem się z tym problemem okazało się że w króćcu od sterowania turbiną przy pompie podciśnieniowej zatkał się ten maluteńki otworek. I przez to brak podciśnienia sterującego wastegate-em w turbo. Banał a krwi napsuł. Dzięki za pomoc.....

    4
  • #7 11 Mar 2015 18:56
    Trafic2003
    Poziom 2  

    Wlasciciel pirani napisał:
    No uporałem się z tym problemem okazało się że w króćcu od sterowania turbiną przy pompie podciśnieniowej zatkał się ten maluteńki otworek. I przez to brak podciśnienia sterującego wastegate-em w turbo. Banał a krwi napsuł. Dzięki za pomoc.....


    Dzięki jutro podejmę próbę czyszczenia podciśnienia. Rezultaty opiszę po robocie. :D

    1
  • #8 11 Mar 2015 19:05
    Wlasciciel pirani
    Poziom 10  

    @Trafic2003 tu nie tyle o czyszczenie co udrożnienie musisz sprawdzić podciśnienie przy zaworze sterującym turbiną. Na wężu podciśnienia musi być wyraźnie czuć ssanie. Jeżeli tego nie ma to będzie to samo. Będziesz musiał wykręcić ten plastikowy element od pompy podciśnienia tam klucz torx bodajże 27. Najlepiej weź wiertło 1 mm i oczyść/rozwierć. Potem złożyć i powinno śmigać.

    Sprawdzić czy jest podciśnienie możesz w każdej chwili na chodzącym silniku musi ssać.

    1
  • #9 26 Mar 2015 22:22
    Trafic2003
    Poziom 2  

    Witam ponownie przepraszam ale wcześniej nie miałem jak napisać podciśnienie zachowuje się jak nowe...

    1