Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9r

dawidxcom 05 Feb 2018 22:12 7092 26
  • #1
    dawidxcom
    Level 12  
    Witam mam problem z silnikiem w Renault trafic 2.0dci 90KM mianowicie silnik pracuje nie na wszystkie cylindry, dymi na biało i wylewa się ropa z wydechu. Do oleju trafia ropa. Po zdjęciu plastików silnik był cały zarzygany olejem wraz ropą. Silnik jest po wymianie rozrządu ,pompy ,wtrysków ,głowicy 15tys km temu. Test przelewowy 4 min pokazał zero odchyłek między wtryskami.

    Dodano po 5 [godziny] 42 [minuty]:

    Sprawdziłem świece żarowe są sprawne i ich zasilanie.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    migmig85
    Level 26  
    Sprawdź kompresję i sygnał na wtyczkach z wtrysków .
    Wiesz który co cylinder dokładnie wypada ??
  • #3
    dawidxcom
    Level 12  
    W tym silniku są chyba wtryski cyfrowe i tego tak się nie da sprawdzić chyba że się mylę. Co do cylindra który nie działa to nie wiem, kompresje sprawdzę później bo nie chce ruszać świec żarowych. Silnik dzisiaj przestał odpalać robi jak by 2-3 obroty i gasi go komputer. Sygnał na wtryskach musi być bo rano odpalał i robiłem test przelewowy wszystkie wtryski prawie równo różnice 1-2ml wygląda mi na to jak by dostawał za dużo paliwa. Rok produkcji auta 2007.
  • #4
    diodabg
    Level 30  
    dawidxcom wrote:
    W tym silniku są chyba wtryski cyfrowe i tego tak się nie da sprawdzić chyba że się mylę
    Tak one sa piezoelektryczne ich sie nie naprawia ale sprawdzic sie da jak najbardziej :-)
    dawidxcom wrote:
    Silnik dzisiaj przestał odpalać robi jak by 2-3 obroty i gasi go komputer.
    Ktorys wtrysk zdechl calkowicie obys mial duzo szczescia i dalo sie je wyciagnac :-)
    dawidxcom wrote:
    dymi na biało i wylewa się ropa z wydechu. Do oleju trafia ropa.
    Nie odpalaj go wiecej bo bedziesz mial dziure w tloku. Wszystkie wtryski do sprawdzenia.
    Co najmniej jeden kaput :-(
  • #5
    migmig85
    Level 26  
    Nie zapomnij !!!
    migmig85 wrote:
    Sprawdź kompresję i sygnał na wtyczkach z wtrysków.

    Inaczej regeneracja wtrysków nie będzie miała sensu.
    Szkoda że tak daleko bo wyciągamy takie wtryski ;) z siłą do 20T czy nawet 30T w boxerze bywa że urywają się równo z pokrywą zaworów i to takim 3 letnim jakaś masakra.
  • #6
    dawidxcom
    Level 12  
    diodabg wrote:
    Ktorys wtrysk zdechl calkowicie obys mial duzo szczescia i dalo sie je wyciagnac :-)

    dawidxcom napisał:
    dymi na biało i wylewa się ropa z wydechu. Do oleju trafia ropa.

    Nie odpalaj go wiecej bo bedziesz mial dziure w tloku. Wszystkie wtryski do sprawdzenia.
    Co najmniej jeden kaput :-(


    Na pewno nie są to wtryski bo pół roku temu były montowane nowe i jak pisałem test przelewowy pokazał odchyłki rzędu 1ml. A co do wyciągania mam złe przeczucia bo przy demontażu poprzednie rozerwały głowice. Zlałem olej i zalałem nowy bo 2 litry nad stanu paliwa to było dużo. Za dwa tygodnie będę mieć komputer diagnostyczny to może więcej się dowiem.
  • #7
    pp_pablo
    Level 24  
    dawidxcom wrote:
    A co do wyciągania mam złe przeczucia bo przy demontażu poprzednie rozerwały głowice


    Skoro 6 miesięcy wcześniej były wyciągane teraz nie powinno być problemów.

    Dodano po 14 [minuty]:

    dawidxcom wrote:
    Po zdjęciu plastików silnik był cały zarzygany olejem wraz ropą


    Pokrywa, odma do sprawdzenia (uszczelki, pęknięcia)
  • #8
    diodabg
    Level 30  
    Przez odme diesel nie dotrze do oleju lub wydechu. Jezeli plukales system przy ostatniej wymianie wtryskow to nie musisz sie martwic. Przelewy to nie wszystko kilka razy mialem przelewy ok a na koncu okazalo sie ze jednak wtrysk.
  • #9
    pp_pablo
    Level 24  
    diodabg wrote:
    Przez odme diesel nie dotrze do oleju lub wydechu.


    Wiem, ale tu są dwa problemy. Pierwszy to ON w oleju, drugi zarzygany olejem silnik.

    Moim zdaniem wspólnym mianownikiem może być niedawno przeprowadzony remont.
  • #10
    dawidxcom
    Level 12  
    Czy układ był płukany przy wymianie wtrysków to nie wiem ,ponieważ naprawa została wykonana w warsztacie. A tym zarzyganiem silnika bym się nie martwił bo było to raczej spowodowane dużym nad stanem "oleju"
  • #11
    migmig85
    Level 26  
    Mieliśmy taki przypadek że wtryski pyliły nawet bez podłączenia kostki w mitsubishi carisma 1,9dci . I też podobno były nowe ale rok temu ;) wtryski daj do sprawdzenia ale ludziom którzy mają do tego maszyny i pojęcie . Wtryski były w regeneracji i teraz samochód lata bez problemu brak dymienia na biało oraz równa praca .
  • #12
    dawidxcom
    Level 12  
    Nierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9rNierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9rNierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9rNierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9r

    Dzisaj wykonałem test kompresji. Wtryski były odpięte. ciśnienie 30bar było na cylindrze drugim od skrzyni biegów, to ten co na filmiku. Posiadam renault can clip zero błędów oprócz abs i napinacza pasów. co może powodować takie wydmuchiwanie płynów jest to olej albo paliwo lub to i to. Co może powodować takie objawy?
  • #13
    diodabg
    Level 30  
    Uszkodzony wtrysk .
    Wykrec wszystkie wtryski i skrec je do gory nogami zeby widziec jak rozpylaja.
    U ciebie uszkodzony numer dwa masz wieksze cisnienie bo ropa dodatkowo podnosi cisnienie.
    Wszyskie wtryski i tak do sprawdznia.
  • #14
    dawidxcom
    Level 12  
    diodabg wrote:
    U ciebie uszkodzony numer dwa masz wieksze cisnienie bo ropa dodatkowo podnosi cisnienie.

    A nie wystarcza to ,że odpiłem wtyczki od wtrysków. Dziwi mnie strasznie niski ciśnienie na 3 i 4. Czy taki objawy może powodować uszczelka pod głowicą lub starte pierścienie? Wtryski raczej sprawne bo na clipie ostatnie dawki pokazuje równo.
  • #15
    diodabg
    Level 30  
    Tak w uszkodzonych wtryskach cisnienie potrafi sie przebic przez koncowke wtrysku mimo ze wtrysk elektrycznie nie jest otwarty.
    Nie ma co gdybac sprawdz to.
  • #16
    dawidxcom
    Level 12  
    Wymontowałem dzisiaj wtryskiwacz na cylindrze 2. Czy mogę go jakoś przetestować gięcie rurek nie wchodzi w grę bo się łamią, czy wysyłać go na gwarancje w ciemno. Wtrysk jest cały w twardym nagarze i nie wiem czym go zmyć.
  • #17
    migmig85
    Level 26  
    Jak był z nagaru to słabo był uszczelniony lub nie dokrecony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daj wszystkie do sprawdzenia.
  • #18
    dawidxcom
    Level 12  
    Wysłać wszystkie na gwarancje i tylko napisać który uszkodzony?
  • #19
    migmig85
    Level 26  
    To żadna gwarancja to zły montaż!!!
    Podjedz na serwis i poproś tylko o sprawdzenie kup nowe miedziane podkładki dobrze wyczyść gniazda i montaż dokręć zgodnie z zaleceniem producenta.
  • #20
    dawidxcom
    Level 12  
    Wtrysk na cylindrze 2 wymieniony na regenerowany. Zaślepiłem egr z racji na łatwy dostęp. Dymi na biało dużo słabiej niż wcześniej. Silnik pracuje równo nie szarpie. Nie jestem pewien czy wtryski są dobrze wpisane dałem edycje i znalazłem nr starego wtrysku i był w pozycji cylinder no.2 ale gdzieś czytałem ,że w renault liczy się od rozrządu i wtedy był by to 3? Czy ropa w wydechu może powodować dymienie? Zalałem nowy olej nie czuć w nim po chwili paliwa i jest czysty nie to co poprzednio. wtrysk wymieniany końcówka numeru 75H

    Nierówna praca silnika Renault trafic 2.0dci m9r
  • #21
    brani
    Level 17  
    dawidxcom wrote:
    znalazłem nr starego wtrysku i był w pozycji cylinder no.2
    w 2 dci jest normalnie liczone

    dawidxcom wrote:
    Czy ropa w wydechu może powodować dymienie?
    oczywiście
  • #22
    dawidxcom
    Level 12  
    Złożyłem wszystko do kupy I: Silnik nie chce się nagrzewać prze ok godzinę. Nadal dymi na biało. Pracuje równo. A paliwa z wydechu chyba przybywa (wylewa się z wydechu). Wydaje mi się że nie ma mocy. Przypomnę ,że dysponuje clipem więc mogę sczytać dane z komputera tylko nie wiem co.
  • #23
    diodabg
    Level 30  
    dawidxcom wrote:
    Silnik nie chce się nagrzewać prze ok godzinę
    Chlodnica jest zimna ?
    dawidxcom wrote:
    Nadal dymi na biało.
    Musisz sie przejechac na postoju nie wyczyscisz wydechu.
    dawidxcom wrote:
    A paliwa z wydechu chyba przybywa
    Moze to byc mieszanka starej ropy i kondensatu pary wodnej.
  • #24
    dawidxcom
    Level 12  
    Dziękuje wszystkim za udział w temacie problem został rozwiązany. Układ chłodniczy był zapowietrzony dlatego się nie nagrzewał. A dymienie to resztki ropy które były w wydechu wystarczyło go przegonić dynamicznie aby wypluł to z wydechu. Silnik pracuje równo nie kopci. Niestety z racji na temperatury nie przeprowadziłem diagnostyki poprzez clip. Wątku nie zamykam bo może być przydatny dla kogoś za jakiś czas.
  • #25
    mati1066
    Level 8  
    Tak na przyszłość ja bym pozbył się Dpf jeśli go masz który robi taki problem iż idzie diesel do oleju i zwiększa się stan.
  • #26
    dawidxcom
    Level 12  
    mati1066 wrote:
    Tak na przyszłość ja bym pozbył się Dpf jeśli go masz który robi taki problem iż idzie diesel do oleju i zwiększa się stan.

    Całe szczecie że go nie ma więc auto nie brudzi oleju i przy spuszczaniu jest normalnego koloru a nie czarny. Wtedy jak bym zobaczył dpf-a to chyba bym od razu łapał za szlifierkę :D