Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja instalacji Lovato.

apad6 26 Mar 2015 20:00 7767 16
  • #1
    apad6
    Level 14  
    Witam, czy mógłby mi ktoś pomóc wyregulować ta instalacje ? Mam z nią problemu rano podczas pierwszego odpalania, szarpie, gaśnie. Gazownik kazał mi wyczyścić wtryskiwacze, oddałem do czyszczenie i trochę się polepszyło ale nie do końca. Wymienione wszystkie filtry. Gdy auto postoi ze dwie godziny to czasem się przełączy normalnie, a czasem obroty zaczynają falować albo w ogóle gaśnie.Na ciepłym silniku jest wszystko okej. Spalanie w granicach 8.5l. Instalacja założona w Fiacie Grande Punto.Dodaje screeny z programu.
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    Po pierwsze sonda lambda nie dostępna. Trzeba ja podpiąć albo aktywować.
  • #3
    psilos1
    Level 32  
    Po drugie podnieś ciśnienie na 1.35 bar
  • #4
    apad6
    Level 14  
    Gdy podniosę ciśnienie to czasy wtrysków maleją, a wyczytałem,że na tych powinny być miedzy 5,5-6ms. Nie za wysokie to ciśnienie 1.35? Ostatnio regulowałem, i ma teraz ciśnienie ok 1.20, a czasy około 5.8. A i tak wywala błąd o za dużej dyszy :D Próbowałem robić korekty względem temperatury i coś zaczęło być lepiej, po całej nocy przełączył się bez szarpnięcia, ale gdy postał ze 3 godziny przy przełączeniu obroty zaczęły falować tak z 10s ale już nie zgasł :D

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Jak podpiąć tą sondę ?Aktywować się nie da więc raczej jest nie podpięta :(
  • #5
    sigwa18
    Level 38  
    No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
  • #6
    apad6
    Level 14  
    Tak to wygląda na dzień dzisiejszy: Regulacja instalacji Lovato. Regulacja instalacji Lovato. Regulacja instalacji Lovato.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zauważyłem, ze dużo zależy od temperatury gazy. Po całej nocy temperatura jest niska i wynosi kolo 5stopni i wtedy pięknie się przełączy, a w dzień gdy auto stoi to temperatura gazu ok 15st. i wtedy zaczynają się kłopoty. Dziwią mnie te korekty po temp gazu , czy nie powinny być na "-" przy niskiej temperaturze? Żeby było bardziej bogato ? :D
  • #7
    sigwa18
    Level 38  
    Bez aktywnej sondy lambda nie ma jak skorygować mapy wtrysku.

    Moderated By ociz:


    Kolega niech się zapozna z zasadą działania instalacji gazowej IV generacji i dopiero próbuje doradzać.
    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    Ostrzeżenie.

  • #8
    dett
    Level 20  
    sigwa18 wrote:
    Bez aktywnej sondy lambda nie ma jak skorygować mapy wtrysku.


    Większej głupoty już dawno nie czytałem, jak masz kolego sigwa18 tak radzić to lepiej nie pisz nic w ogóle.

    Ustawiając instalacje gazową posługujemy się odczytem wartości adaptacyjnych sterownika benzynowego (wymagany tester obd) lub porównaniem czasów wtrysków benzynowych podczas pracy na benzynie i na gazie, żadnej sondy nie potrzebujemy.


    W programie po wciśnięciu F4 masz wyświetloną mapę wartość 116 to jest procentowy przelicznik czasów wtrysków tj czas wtryskiwaczy gazowych = 116% czasu wtryskiwaczy benzynowych tę wartość korygujemy w zależności od potrzeb ale podstawową sprawą jest zrównanie czasów benzynowych podczas pracy na benzynie i na gazie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.


    Jakie przecinanie sondy, ludzie to jest sekwencja!!! Co najwyżej podgląd sondy lambda.
  • #9
    apad6
    Level 14  
    Zrobiłem regulacje od podstaw. Moja mapa się diametralnie zmieniła, z tego co widzę auta zaczęło troszkę mniej pali albo to tylko moje odczucie.. Niestety problem z przełączaniem dalej pozostał, czasem pięknie się przełączy a czasem obroty falują tak jakby silnik bronił się przed zgaśnięciem :D

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Regulacja instalacji Lovato. Regulacja instalacji Lovato. Regulacja instalacji Lovato.
  • #10
    dett
    Level 20  
    Wrzuć coś z pracą na benzyni, bo nie ma żadnego odniesienia.
  • #11
    apad6
    Level 14  
    Nie wiem czy o to chodziło :c
    Regulacja instalacji Lovato.
  • #12
    dett
    Level 20  
    O to chodziło, żeby wykluczyć przesterowanie sterownika benzynowego trzeba sprawdzić poprawność ustawienia instalacji gazowej porównujemy benzynowe czasy wtrysków na benzynie masz na zrzucie 2,56 a na gazie 2,51 to by było ok ale odczyt jest przy różnych temperaturach i dobrze by było sprawdzić to jeszcze przy takiej samej temperaturze silnika.

    Na pierwszych zrzutach masz na wolnych 2,92 a to jest już duża różnica która może mieć wpływ na płynne przechodzenie na gaz, drugą sprawą jest sprawdzenie czy instalacja jest szczelna, bo np jak po zgaszeniu będzie gaz uchodził z listwy wtryskowej to możesz zgasnąć przy przełączaniu.


    Najlepiej by było wziąć kierowcę i pojezdzić gdzieś po drodzie i takie porównanie czasów zrobić podczas jazdy przełączając między gazem a benzyną i ewentualnie korygować mapę w tym miejscu gdzie na mapie znajduje się kropka.
  • #13
    apad6
    Level 14  
    Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D

    Dodano po 35 [minuty]:

    Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
  • #14
    dett
    Level 20  
    Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że żeby uzyskać optymalny skład mieszanki musi wydłużyć czasy wtrysku np o 20% i tak robi, w tym momencie po zgaszeniu auto ma zapisaną tą korektę i po odpaleniu zimnego silnika do czasu rozgrzania sondy lambda silnik ma dawkę paliwa o 20% większą od optymalnej i może to mieć wpływ na pracę zimnego silnika na benzynie a w momencie przełączenia na gaz może nie zdążyć naliczyć tych korekt i silnik nawet może zgasnąć dlatego podstawą jest poprawne ustawienie instalacji gazowej jak będzie sprawdzone to możemy szukać dalej.
  • #15
    apad6
    Level 14  
    Czyli radzisz, żebym wziął kogoś i trochę pojeździł przy różnych obciążeniach silnika i porównywał czasy wtrysku benzyny i gazu w tych samych momentach ? I korygował mapę gazową ?
  • #16
    dett
    Level 20  
    apad6 wrote:
    Czyli radzisz, żebym wziął kogoś i trochę pojeździł przy różnych obciążeniach silnika i porównywał czasy wtrysku benzyny i gazu w tych samych momentach ? I korygował mapę gazową ?



    Tak, jak już pisałem prawidłowe ustawienie instalacji to podstawa.
  • #17
    apad6
    Level 14  
    Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D