Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik elektryczny 550W buczy - Lekki ruch i buczenie.

02 Kwi 2015 19:58 2214 17
  • Poziom 6  
    Witam, panowie mam dość pilną sprawę, wiem że przez internet diagnoza może być ciężka, ale jednak zaryzykuję i napiszę co mnei boli, bo czas mnie strasznie goni, a jutro ostatni dzień kiedy mogę nadać paczkę.

    Więc sprawa ma się tak kupiłem niedawno przecinarkę taśmową Dedra 7723 silnik 230V, 550W dziś ją poskładałem uruchomiłem i wszystko lux, jednak po drugim cięciu nie potrafię już uruchomić silnika.
    Objawy: Silnik po załączeniu wykonuje minimalny ruch i buczy, starter się grzeje, po jego odpięciu jest dokładnie to samo oprócz tego że się nie grzeje ;)

    Poradźcie proszę czy wysyłać to od razu na gwarancję czy może wymienić starter na własną rękę jeśli to jego wina oczywiście, bo mega pilnie potrzebuję tą piłę;/
  • Testo
  • Poziom 13  
    Nie jest za ciasno spasowany ten silnik, cały czas idzie lekko kręcić wałem?
  • Poziom 6  
    robert 79 napisał:
    Nie jest za ciasno spasowany ten silnik, cały czas idzie lekko kręcić wałem?
    Tak wałem da się kręcić zarówno bez napięcia jak i po jego podaniu.
  • Poziom 13  
    starter czyli kondensator rozruchowy?, nie jest on czasem uszkodzony ?
  • Testo
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    Więc sprawa ma się tak kupiłem niedawno przecinarkę taśmową Dedra 7723 silnik 230V, 550W

    Zapewne kupiona przez internet , więc nie ma co się zastanawiać tylko wysłać do nadawcy . Bo przyczyn może być kilka a naprawienie ich i kosztowne i niepotrzebne bo to nowe urządzenie.
  • Poziom 6  
    robert 79 napisał:
    starter czyli kondensator rozruchowy?, nie jest on czasem uszkodzony ?
    Tego nie wiem i nie jestem w stanie określić, problem w tym że potrzebował bym ją na gwałt, a jak wyślę to bite dwa tygodnie, pomijam fakt że waży prawie 80kg. Więc zastanwiam się czy jakiś elektryk jest w stanie sprawdzić co mu dolega czy chińczyków się po prostu nie naprawia?
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    Więc zastanwiam się czy jakiś elektryk jest w stanie sprawdzić co mu dolega czy chińczyków się po prostu nie naprawia?

    Zdiagnozować na pewno tak ale jak będzie potrzeba część lub nawinięcie silnika oj to krucho będzie.
    Ale zrób jeszcze próbę sam silnik jak buczy spróbuj poruszyć ręką za wałek ostrożnie tylko , czy podejmie pracę .
  • Poziom 6  
    Już to robiłem, niestety nie startuje nawet jak mu pomogę, tylko delikatny ruch i koniec, jedynie podczas kręcenia zmienia się "buczenie". Silnik mam juz na stole więc uszkodzenie przekładni lub za duży naciąg piły wykluczam, problem niestety leży w silniku :(
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    Już to robiłem, niestety nie startuje nawet jak mu pomogę,

    No to już wiesz że jedynie do elektryka z tym bo zapewne sam nie znajdziesz usterki . Do znalezienia potrzeba narzędzi i przyrządu do pomiarów (multimetr) . Po za tym masz gwarancję jak zaczniesz grzebać to ją stracisz .
  • Poziom 6  
    Krzysztof Reszka napisał:
    alkon2 napisał:
    Już to robiłem, niestety nie startuje nawet jak mu pomogę,

    No to już wiesz że jedynie do elektryka z tym bo zapewne sam nie znajdziesz usterki . Do znalezienia potrzeba narzędzi i przyrządu do pomiarów (multimetr) . Po za tym masz gwarancję jak zaczniesz grzebać to ją stracisz .
    Tak tylko patrząc na ogólne warunki gwarancji czuję że to będzie droga przez mękę...
    Gwarancja nie obejmuje m.in.
    - przeciążania urządzenia, prowadzącego do uszkodzenia silnika lub elementów przekładni mechanicznej i elementów przeniesienia napędu,
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    rzeciążania urządzenia, prowadzącego do uszkodzenia silnika lub

    A przeciążył kolega ją , bo jak nie to nie ma podstaw do obaw .
  • Poziom 6  
    Oby obawy pozostały tylko obawami, o przeciążeniu nie ma mowy, drugie cięcie rura o ściance 1,5mm, szło jak w masło, wyłączyła się na krańcówce po zakończeniu cięcia a potem przy kolejnej próbie w/w objawy.
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    Oby obawy pozostały tylko obawami, o przeciążeniu nie ma mowy

    W pisemnej reklamacji dobrze to umotywować opisując to że nie zostało nic przeciążone ani uszkodzone .
  • Poziom 6  
    Witam ponownie niestety diagnoza nie napawa optymizmem... siadło uzwojenie i pozostaje przewinięcie, panowie w warsztacie mówią że najlepiej przewinąć już na trzy fazy, koszt w okolicy 300zł, tylko pytanie czy warto chiński silnik przewijać? Czy może lepiej kupić coś nowego?
    Mój ma 0,55 1400obr w internecie można kupić trój-fazowy 0,75 kW 1380obr za około 250zł z przesyłką firma to promotor, opinii mało, podobno nazwa to tylko dystrybutor. Co poradzicie? Kupić ten nowy a z tamtym się szarpać na reklamację czy jednak przewijać?
  • Moderator Elektrotechnika
    alkon2 napisał:
    czy jednak przewijać?

    Absolutnie nie przewijał bym , silnik to nie tylko uzwojenie.
    Kupić nowy dobra decyzja, a z drugiej strony szkoda wyrzuconych pieniędzy .
    Silniki naszej rodzimej produkcji Celma -cantoni , Besel .
  • Poziom 34  
    alkon2 napisał:
    panowie w warsztacie mówią że najlepiej przewinąć już na trzy fazy, koszt w okolicy 300zł, tylko pytanie czy warto chiński silnik przewijać?

    alkon2 napisał:
    Mój ma 0,55 1400obr w internecie można kupić trój-fazowy 0,75 kW 1380obr za około 250zł z przesyłką firma to promotor,

    Jeden chińczyk Ci się spalił, to wymienisz go na drugiego chińczyka. Jak się spali i go rozbierzesz to się dowiesz dlaczego on taki tani. :D
    Jak zamontujesz 3-fazowy to jeszcze musisz sterowanie przerobić. Ja osobiście bym wolał przezwoić ten co jest ale to moje zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.
  • Poziom 6  
    Kolego dałem znak zapytania bo nie wiem jakiej są produkcji, po twojej odppowiedzi wnioskuje ze to tandeta... Możesz przybliżyć szczegóły?
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Firma Promotor działa na rynku od 1993 roku. Zajmujemy się dystrybucją silników elektrycznych i urządzeń związanych z ich zastosowaniem, przede wszystkim wyłączników elektromagnetycznych. Wieloletnie doświadczenie na rynku krajowym i zagranicznym pozwala oferować wyroby o wysokiej jakości po konkrencyjnej cenie.
    Prowadzimy również doradztwo techniczne w zakresie elektrycznych układów napędowych. Nasi pracownicy służą fachową pomocą techniczną w tym zakresie. Dla naszych produktów gwarantujemy również pełny serwis i dostęp do części zamiennych. Zapraszamy do współpracy.

    Źródło; http://promotorpolska.com/index.php

    Cytat:


    Klasa izolacji
    We wszystkich silnikach zastosowano izolacje klasy F, która dopuszcza przyrost temperatury 105° mimo, że ich przyrosty temperatury przy pełnym obciążeniu nie przekraczają 80°. W rezultacie posiadają one termiczny buforbezpieczeństwa wynoszący 25°.

    Źródło: http://promotorpolska.com/oferta.php

    Myślę, że te cytaty z ich strony mówią same za siebie. Czy prawdziwi fachowcy w tej firmie pozwolili by sobie na pisanie takich bzdur? Odkąd 105 °C to klasa izolacji F?
    Klasa F to 155 °C, a 105 °C to klasa A, której stosowanie w silnikach zakończono w Polsce już w czasach głębokiej komuny. Resztę dopowiedz sobie sam. Żeby silnik był tak tani to spodziewam się w nim uzwojenia tylko i wyłącznie wykonanego z aluminium.