logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ATmega32 – jak rozszerzyć pamięć RAM? Sposoby podłączenia zewnętrznego RAM

Bartus_99 08 Kwi 2015 18:33 3522 27
  • #1 14601099
    Bartus_99
    Poziom 9  
    Ocena: 1
    Witam

Przechodząc od razu do rzeczy, potrzebuje rozszerzyć pamięć RAM Atmega 32.
    czy dało by się to zrealizować tak, jak na obrazku? ATmega32 – jak rozszerzyć pamięć RAM? Sposoby podłączenia zewnętrznego RAM
    PS Jestem początkujący i nie za bardzo z tym umiem sobie poradzić
  • #2 14601275
    Steryd3
    Poziom 33  
    Ocena: 301
    Niestety- mikrokontroler ATmega32 nie posiada możliwości podłączenia zewnętrznej pamięci programu i danych tak jak ma to miejsce na Twoim rysunku. Nie ma możliwości wyprowadzenia magistrali danych i adresowej z tego mikrokontrolera. Oczywiście można podłączyć w inny sposób jakąś pamięć i trzymać w niej dane ale już np. stosu w niej nie umieścisz. AVRy ogólnie oparte są o koncepcję-"brakuje Ci pamięci weź większy". Kilka co prawda posiadają wyprowadzenia magistral i można wykonać proponowane dołączenie zewnętrznej pamięci -wystarczy poszukać na stronach Atmela.
    Jeśli zapotrzebowanie na RAM jest dużo większe od tego co proponują najbardziej "dopakowani" członkowie rodziny może warto zmienić mikrokontroler na np. STM32- tam bez problemu pojemność pamięci osiąga dziesiątki kB.
  • #3 14601377
    tronics
    Poziom 38  
    Ocena: 839
    Pytanie 1 - dlaczego uważasz kolego, że jest Ci niezbędny większy RAM
    Pytanie 2 - dlaczego nie użyjesz mikroprocesora z obsługą zewnętrznej pamięci - czyli od Mega64 wzwyż.
    Pytanie 3 - dlaczego nie użyjesz mikroprocesora z większą pamięcią wbudowaną na innej architekturze (np. ARMowe LPC, STM32)
  • #4 14601495
    Bartus_99
    Poziom 9  
    tronics napisał:
    Pytanie 1 - dlaczego uważasz kolego, że jest Ci niezbędny większy RAM