Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polar PTL 1019 - zablokowany bęben - niedomknięte drzwiczki?

faulik 12 Apr 2015 13:33 3825 10
  • #1
    faulik
    Level 8  
    Witam,
    mam problem natury delikatnej. W domu siwy dym - wszedłem na teren mojej Pani i wziąłem się za pranie, oczywiście z nie najlepszym skutkiem. Po zaprogramowaniu i pobraniu wody przez pralkę dało się usłyszeć dość głośny i niepokojący dźwięk z bębna. Moja szybka interwencja pozwoliła na anulowaniu programu i wypompowaniu wody (Pani domu była szybsza i suszy mi głowę już druga godzinę). Bęben stoi w pozycji uniemożliwiającej otworzenie drzwiczek, niemożliwe jest też jego przesuniecie - drzwiczki skutecznie blokują manewry.

    Serwis od pon do pt, więc dziś pozostaje mi nic innego jak kajać się przed Panią domu i ustalać taktykę na spotkanie z serwisantem. Pralka stosunkowo nowa i jest na gwarancji.

    Moje pytanie brzmi co zrobić, aby zgłosić to w miarę skutecznie. Rozumiem, że może to być wina moja, ale czytałem też wiele opinii o Whirlpoolach i Polarach (domyślam się, że to to samo) i sytuacje takie zdarzają się bardzo często. Ludzie piszą o otwarciu się drzwiczek długo po rozpoczęciu prania (?!?!).

    Pralka nie dała żadnych znaków o jakichkolwiek usterkach, nie dała znać o niedomkniętych drzwiczkach przed rozpoczęciem prania (w tej pralce jest w ogóle taka funkcja?).

    Proszę o poradę, bo dzień długi, a ja dłużej nie wytrzymam tej domowej "suszarki".
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    faulik
    Level 8  
    Tak, tylko, że pralka jest na gwarancji i czy przypadkiem każda próba rozwiązania problemu na własną rękę nie jest jednoznaczna z zerwaniem porozumienia gwarancyjnego ?
  • #5
    faulik
    Level 8  
    Taki mam zamiar, bo jest to zgodne z prawdą. Jednak jak udowodnić, że drzwiczki otworzyły się nie dlatego, że je źle domknąłem, tylko z winy pralki.
  • Helpful post
    #7
    Paw_el

    Home appliances specialist
    faulik wrote:
    Jednak jak udowodnić, że drzwiczki otworzyły się nie dlatego, że je źle domknąłem, tylko z winy pralki.

    Witam.
    Nie musisz nic udowadniać, to na pewno nie z winy pralki :(
  • #8
    faulik
    Level 8  
    Chcesz przez to powiedzieć, że przez taką pierdołę serwisant może zażądać zwrotu kosztów naprawy? Śmieszne, ale mogłem wziąć gwarancję.
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    faulik
    Level 8  
    Rano zadzwonię do serwisu i będę wiedział.


    Trochę odbiegam od tematu teraz, ale czytałem podobne historie i finał jest niejednoznaczny. Ludzie nie piszą też dokładnie jaki typ gwarancji mają, ale skoro mówicie, że werdykt jest jeden - serwisant stwierdzi moją winę, to pozostaje mi się z tym zgodzić. Wnioskuję, że po prostu niektórzy kupili przedłożoną gwarancję, co czyn taki kwalifikuje jako nieszczęśliwy wypadek.

    Po prostu nie uśmiecha mi się płacić za pralkę kupioną 2 m-ce temu w rtv e... agd ceny sięgającej pewnie polowy wartości sprzętu przez taką bzdurę.

    A jestem pewien, że bęben nie zrobił pełnego obrotu, więc nie zniszczył niczego istotnego pod bębnem (grzałka itp.), więc takie odblokowanie mogę przeprowadzić sam, co doprowadzi to tego, że stracę 2-letnią gwarancję.

    I tak źle i tak niedobrze.