Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 b4 2.0 90 KM abt - brak sterowania wtrysku

Zby$zek 13 Kwi 2015 01:00 1179 6
  • #1 13 Kwi 2015 01:00
    Zby$zek
    Poziom 10  

    Witam,
    Mam problem z pozornie bardzo prostym samochodem, a mianowicie pacjentem jest audi 80 b4 2.0 90 KM na mono mototronic Bosch. Numer komputera 0261200273. Auto zgasło w czasie pracy silnika na wolnych obrotach i już nie odpaliło. Po sprawdzeniu - brak iskry i nie chodzi wtryskiwacz. Wyczyściłem wszystkie styki, powymieniałem spalone bezpieczniki i iskrę już mam, ale wtryskiwacz nie chodzi. Mechanicznie jest sprawny, jak podaje na niego napięcie puszcza paliwo. W aucie nie zapina się po przekręceniu stacyjki przekaźnik numer 214 pod kierownicą, po spięciu na krótko autko dalej nie odpala. Niestety w internecie nie mogę znaleźć dobrego schematu do tego komputera. Proszę o pomoc, co dalej sprawdzić? Dodam że auto było u elektronika i niestety zostawiłem 300 zł, a bałagan po nim poprawiałem całą niedzielę. Jutro jeszcze spróbuję sprawdzić kody błyskowe i jak coś ustalę to dodam do tematu, ale może komuś się uda mnie troszkę naprowadzić na algorytm działania w tej sytuacji.

  • #2 13 Kwi 2015 01:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Oczywiście rocznik auta nie podany... Zakładam, że po 07/1992 Skoro iskra jest, znaczy to, że sterownik otrzymuje sygnał obrotów z aparatu. Jakie bezpieczniki były spalone i dla czego? Pompa paliwa się odzywa? Odepnij sondę lambda. Jest na tym samym obwodzie a lubi sprawiać problemy. Przed rezystorem jest zasilanie na wtrysk? Po rezystorze jest? Wysterowanie wtrysku masz? To auto jest do ogarnięcia w godzinę, nie wiem co robiłeś całą niedzielę...?

  • #3 13 Kwi 2015 01:41
    Zby$zek
    Poziom 10  

    @Pawel wawa pseudo elektryk poprzekładał przekaźniki i nic nie działało. Dodatkowo nawalił bajpasów i porzucił pracę. Bezpieczniki popaliły się od zegarów, pozycji. Część winy była w wiązce klapy. Audi jest z 1991. Pompka paliwa chodzi. O jaki rezystor Ci chodzi?

  • #4 13 Kwi 2015 01:45
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W szereg zasilania wtryskiwacza, stosowano zamiennie, rezystor lub przewód oporowy. Sprawdziłeś, czy iskra jest na 100%? Na samostarcie pali? Wtrysk sterowanie masą ma? Pompa pracuje?

  • #5 13 Kwi 2015 01:48
    Zby$zek
    Poziom 10  

    iskra jest na 100%, na plaku chodzi, sterowania masą nie ma, pompa pracuje cały czas ładnie.

  • Pomocny post
    #6 13 Kwi 2015 01:53
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To masz do sprawdzenia, czy sterowanie pojawia się na samym pinie sterownika. To samo sterowanie przekaźnika pompy. Na początek jednak sprawdź wszystkie masy na ECU, bo tu będzie tkwił problem. Prześwietlaj żarówką minimum 21W!

  • #7 13 Kwi 2015 01:56
    Zby$zek
    Poziom 10  

    @Pawel wawa dzięki za podpowiedź, jutro sprawdzę co się da i posataram się dorwać schemat, bo do wersji po 92 schematy są, a do mojej niestety nie, ale mam obiecaną książkę na jutro.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME