Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lublin - Przeróbka na 4x4

kuba900115 21 Apr 2015 11:51 7614 4
  • #1
    kuba900115
    Level 2  
    Witam wszystkich. Mam okazję kupić za niewielkie pieniądze Daewoo Lublina I do kapitalnego remontu. Z racji tego, że jestem budowlańcem i dosyć często zdarzają się domy nowo wybudowane w szczerym polu gdzie jest bardzo trudny dojazd potrzebowałbym auta do transportu materiałów budowlanych w wersji 4x4. Auta tego używałbym również raz do roku do przywiezienia z lasu gałęziówki na opał. Mam auto terenowe i do tej pory materiał w trudno dostępne miejsca woziłem na przyczepce ale nie mam kategorii E więc za dużo na przyczepkę nie włożę i zdarza się, że czasami brakuje całego dnia na przywiezienie materiału na taką budowę. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić aby przerobić takiego lublina?? Ktoś mi wspominał, że w Aro Muscelu stosowano silniki 2,4 andoria więc zastanawiam się czy mosty napędowe wraz ze skrzynią podeszły by do Lublina. Znalazłem w internecie stare ogłoszenie sprzedaży lublina przerobionego 4x4 jednak z braku zbyt małej ilości postów nie mogę zamieścić linku... Próbowałem się skontaktować z byłym właścicielem tego lublina lecz bezskutecznie... Jeśli macie jakieś rady, bądź doświadczenia proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Taka przeróbka jest niestety dla fantastów z pieniędzmi, warsztatem i niezbędną wiedzą. Do przerobienia całe przednie zawieszenie wraz z z układem kierowniczym - trzeba włożyć most napędowy, zamiast belki, do tego albo skrzynia biegów z auta 4x4, bądź reduktor. Przy tak starym aucie nie warta skórka za wyprawkę.
  • #3
    kuba900115
    Level 2  
    Wszystko kolego rozumiem. Wiem, że nie jestem mechanikiem ale pasjonuje się również motoryzacją, więc z pomocą doświadczonych ludzi z tego forum udało by mnie się to zrobić. Posiadam bardzo dużo narzędzi, duży garaż i migomat. Wiem, że jest to stare auto, ale myślę, że lepiej jest włożyć jakieś 3 tys w ten napęd niż szukać auta 4x4 wywrotkę bądź ze skrzynią i wyłożyć na niego kilkanaście tys... Zależy mi na tym również dlatego, że budowa tego auta jest bardzo prosta i moim zdaniem najlepiej się do tego nadaje...
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przedni most i skrzynka rozdzielcza z Tarpana Honkera.
    kuba900115 wrote:
    lepiej jest włożyć jakieś 3 tys w ten napęd

    No właśnie tyle za przedni most zapłacisz w dobrym stanie. A gdzie reszta? Wały napędowe reduktor/rozdzielacz? Cała przeróbka podłogi pod drążki reakcyjne mostu i do podwieszenia podpór wałów i skrzynki rozdzielcze?
  • #5
    kuba900115
    Level 2  
    Nie prawda. Ostatnio w mojej okolicy stary leśnik miał do sprzedania Aro 2,4d całe zardzewiałe i bez papierów za 1600złych jednak za późno się dowiedziałem. Więc jeśli udało by się zaadoptować skrzynię z redukcją od jakiegoś auta, która podejdzie pod ten silnik bez przeróbek typu flansza itd to byłoby najlepsze rozwiązanie...