Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PIONEER VSX-921 - Błąd UE22 i brak dźwięku

01 Cze 2015 06:26 11352 38
  • Poziom 1  
    Witam
    Od pewnego czasu wyskakuje mi komunikat na wyświetlaczu UE22 i nie ma dźwięku w tym czasie. Brak dźwięku trwa nawet do godziny od czasu włączenia amplitunera. Po pewnym czasie głos się włącza. Dodam , iż zgodnie z instrukcją obsługi kod UE22 oznacza nieprawidłową aktualizację oprogramowania. Oprogramowanie jest uaktualnione i najnowsze. Reset amplitunera nic nie pomaga. Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić, ewentualnie kto jest w stanie naprawić takie coś. Pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Czy udało się wam rozwiązać problem z błędem UE22 ?

    U mnie pojawił się dziś na VSX921 jednak dźwięk działa jak należy (przynajmniej na razie)
    Oczywiście sprzęt po gwarancji gdzie serwisy twierdzą że trzeba wymienić płytę główną.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem jak pisałeś zdjąłem obudowę i wszystko dokładnie przedmuchałem. Po tym wgrałem najnowszy dostępny soft z pendrive bo sam nic nie znajdował w sieci. Dwa dni było spokoju jednak problem wrócił i zaczyna się pogłębiać. Teraz zaczyna także brakować dźwięku. Jedynym wyjściem jest wyłączenie 2-3 razy dekodera. Obawiam się że niebawem i to nie pomoże. Jedyne co jeszcze spróbuje to zrobić reset do ustawień fabrycznych. Inaczej zostanie tylko serwis i załamanie nerwowe po rachunku.
  • Poziom 25  
    Moim skromnym zdaniem to ok90% kondensatorów do wymiany.
  • Poziom 9  
    Szczerze powiem że płyta wygląda na stan idealny jak by dopiero co z fabryki wyszła. Żaden kondensator nie jest napuchnięty lub uszkodzony (patrząc na oko)
    Soft wgrany najnowszy reset zrobiony jednak problem nadal jest. Teraz jeszcze zaczyna się problem z dźwiękiem którego brakuje po uruchomieniu zimnego dekodera. Wystarczy włączyć i wyłączyć 2-3 razy i wszystko jest ok. Nadal pokazuje błąd jednak dźwięk działa. Co ciekawe kiedy wyłączy się dekoder po np. 30 min działania i od razu włączy to błąd już się nie pokazuje nawet po wielu godzinach działania.
    Dziwnie to wygląda bo wszystko jest ok jeśli dekoder jest dobrze rozgrzany.
    Ja u siebie dekodera używam zawsze z telewizorem a nie sporadycznie jak wiele osób tylko jak puszcza filmy.
  • Poziom 25  
    Wymieniałem już kondensatory które wyglądały niemal idealnie ale miały prawie zero pojemność lub mniej niż połowa wartości.
  • Poziom 9  
    Ja jak na razie nic nie wymieniałem bo szkoda kasy na domysły. Ale zaciekawiła mnie twoja informacja i w weekend przycisnę moją żonkę aby mi to info przetłumaczyła. Jak dla mnie ten problem z błędem jest ewidentnym błędem wadliwego sprzętu więc logiczne by było aby PIONEER usunął go na własny koszt tym bardziej że chyba już nikt nie ma na niego gwarancji.
    Jeszcze ta ogromna liczba informacji o tym błędzie z całego świata o czymś świadczy.
  • Poziom 9  
    Jeśli kogoś interesuje to chwilowo sam znalazłem zastępcze rozwiązanie problemu. Po kilku miesiącach wyłączenia a przy okazji przeglądania różnych informacji w necie można się domyślić że problem ten mógł być powiązany z problemami z HDMI
    Spróbowałem i wyłączyłem dostęp dźwięku z HDMI do amplitunera pozostawiając sygnał video, w ustawieniach amplitunera zmieniłem wejście dźwięku na opt1 i oczywiście podłączyłem tv do amplitunera światłowodem. Eureka błędu nie ma a dźwięk wielokanałowy znowu działa jak działał.
    Nie wiem na jak długo to wystarczy bo problem nie jest rozwiązany jednak jest ominięty i działa.

    Jak by kogoś interesowało to w USA i kilku innych krajach Pioneer i Onkyo naprawiają tę wadę na własny koszt nawet po gwarancji.

    Spróbuje napisać do Pioneer Polska co oni na to jednak obecnie amplituner nie wyświetla mi już błędu co utrudni mediacje :(
  • Poziom 9  
    Lofik jak wyłączyłeś wejście audio w hdmi? W jaki sposób też mam na stole z tym problemem , mi osobiście jest zbyteczne hdmi tylko używam nie elektrycznego połączenia po światłowodzie pomożesz bo szkoda sprzętu
  • Poziom 9  
    Wchodzisz w ustawienia Home menu wybierasz System setup - Hdmi setup i ustawiasz TV audio na normal
    U mnie dekoder nc+ podłączony jest do tv przez hdmi a dźwięk z tv światłowodem do amplitunera, obraz także idzie po hdmi z tv do amplitunera. Ja mam dodatkowo podłączony komp przez dlna i filmy śmigają jak dawniej wielokanałowo różnicy żadnej nie widzę. Trochę to dziwne że tak to działa ale jak działa to mnie to cieszy. Wcześniej na normalnych ustawieniach dźwięk działał do czasu błędu UE22 później przez krótki czas z problemami aż wreszcie zupełnie dźwięk padł. Dodam jeszcze że jak mam ustawiony dźwięk z amplitunera po hdmi jak dawniej to dioda na amplitunerze HDMI się nie świeci. Jednak jak mam teraz podany dźwięk po światłowodzie a obraz po hdmi to dioda świeci i amplituner działa pięknie.
  • Poziom 1  
    bbobii napisał:
    Moim skromnym zdaniem to ok90% kondensatorów do wymiany.

    avis, c'est environ 90% des condensateurs à remplacer.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    avis, c'est environ 90% des condensateurs à remplacer.
  • Poziom 1  
    iwanator
    proszę o informację jak i gdzie wykonałeś naprawę w serwisie
    ja dzisiaj dostałem odpowiedź, że akcja serwisowa dotyczy tylko usa
    ratunku!!!
  • Poziom 2  
    Hej sory że odpisuje dopiero teraz ale dzisiaj przeczytałem twoją wiadomość, wymienili mi w Warszawie w autoryzowanym serwisie Onkyo

    Dodano po 9 [minuty]:

    To ta firma mi robiła ,nie było żadnych problemów
    http://www.onkyo.pl/pl/Serwis
  • Poziom 2  
    Wiadomo jak wygląda teraz sprawa w serwisie. Właśnie wyskoczył mi ten sam błąd i tak samo jak piszecie, brak dźwięku. Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o elektronikę (sam nic nie zrobię). Jak na razie to tylko był reset, ale nic to nie pomaga
  • Poziom 28  
    Dobry :) Więc mam ten sam error, i czy ktoś coś już okiełznał ?
  • Poziom 2  
    Witam
    cena za naprawę to kosmos, serwis w Gdyni - 1000 zł za część + robocizna około 200 zł. Taka sama odpowiedź z serwisu w Warszawie. Ktoś pisał, że serwis Onkyo naprawiło za free, niestety serwis Onkyo nic z tym też nie zrobi, w ogóle nie zajmują się Pionierem. Pioneer Polska na maila przekierowuje do serwisu, serwis 1200 zł... Podziękowałem i kupiłem nowy.
  • Poziom 28  
    No to pozamiatane- a zamówienie nowego chipa z Chajna ? Ktoś przerabiał ?
  • Poziom 11  
    Na początek firmware DSP do sprawdzenia
  • Poziom 28  
    Ktoś w posiadaniu takiego wsadu ?
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mi także ukazał się wspomniany błąd. Założyłem konto na Twitterze i próbuję pchnąć Pioneer'a do jakiegoś działania, jeżeli ktoś jest w stanie retweetnąc to zaprasza, może wspólnie uda się coś zrobić.

    Nie mogłem załączyć linka bezpośrednio więc dodałem go w pliku.

    Jeżeli uzyskam jakąś informację to na pewno się nią tu podzielę.
  • Poziom 11  
    Pioneer zakończył akcje serwisowa w grudniu 2018r, jedyne co możesz zrobić to sprawdzić czy wyświetla Ci wersje firmware DSP (Tune Up + Power) na wyłączonym amplitunerze w trybie standby. Jeśli masz *** to zacznij od wgrania wsadu
  • Poziom 9  
    Masz na myśli akcję w USA? Tak ogłosili, ale ponoć dalej przyjmują tam zgłoszenia.

    Spróbuję Twojej metody, dzięki wielkie.

    Dodano po 13 [minuty]:

    neo95s napisał:
    Pioneer zakończył akcje serwisowa w grudniu 2018r, jedyne co możesz zrobić to sprawdzić czy wyświetla Ci wersje firmware DSP (Tune Up + Power) na wyłączonym amplitunerze w trybie standby. Jeśli masz *** to zacznij od wgrania wsadu


    Jesteś w stanie podzielić się instrukcją jak wgrać ten wsad? Plik pobrałem z posta powyżej.