Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PIONEER VSX-921 - Błąd UE22 i brak dźwięku

kaszub13 01 Cze 2015 06:26 4746 16
  • #1 01 Cze 2015 06:26
    kaszub13
    Poziom 1  

    Witam
    Od pewnego czasu wyskakuje mi komunikat na wyświetlaczu UE22 i nie ma dźwięku w tym czasie. Brak dźwięku trwa nawet do godziny od czasu włączenia amplitunera. Po pewnym czasie głos się włącza. Dodam , iż zgodnie z instrukcją obsługi kod UE22 oznacza nieprawidłową aktualizację oprogramowania. Oprogramowanie jest uaktualnione i najnowsze. Reset amplitunera nic nie pomaga. Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić, ewentualnie kto jest w stanie naprawić takie coś. Pozdr.

    0 16
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Cze 2015 08:17
    romeok01
    Poziom 35  

    Pisz lub dzwoń do serwisu Pioneer w Polsce -> Link

    (Centrala serwisowa) Tele Radio Video
    ul. Bohaterów Getta Warsz.18
    81-609 Gdynia
    Tel.: (0-58) 624-50-09
    e-mail: piotech(malpa)trv.com.pl

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 25 Sie 2016 10:43
    Stelmacher
    Poziom 11  

    Witam
    Mam vsx 1021 i też ten błąd.
    Jak to rozwiązać?

    0
  • #4 16 Gru 2016 16:32
    1107512
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 11 Sty 2017 16:11
    lofik
    Poziom 9  

    Czy udało się wam rozwiązać problem z błędem UE22 ?

    U mnie pojawił się dziś na VSX921 jednak dźwięk działa jak należy (przynajmniej na razie)
    Oczywiście sprzęt po gwarancji gdzie serwisy twierdzą że trzeba wymienić płytę główną.

    1
  • #6 20 Sty 2017 07:23
    lofik
    Poziom 9  

    Zrobiłem jak pisałeś zdjąłem obudowę i wszystko dokładnie przedmuchałem. Po tym wgrałem najnowszy dostępny soft z pendrive bo sam nic nie znajdował w sieci. Dwa dni było spokoju jednak problem wrócił i zaczyna się pogłębiać. Teraz zaczyna także brakować dźwięku. Jedynym wyjściem jest wyłączenie 2-3 razy dekodera. Obawiam się że niebawem i to nie pomoże. Jedyne co jeszcze spróbuje to zrobić reset do ustawień fabrycznych. Inaczej zostanie tylko serwis i załamanie nerwowe po rachunku.

    0
  • #7 20 Sty 2017 11:06
    bbobii
    Poziom 22  

    Moim skromnym zdaniem to ok90% kondensatorów do wymiany.

    0
  • #8 23 Sty 2017 15:04
    lofik
    Poziom 9  

    Szczerze powiem że płyta wygląda na stan idealny jak by dopiero co z fabryki wyszła. Żaden kondensator nie jest napuchnięty lub uszkodzony (patrząc na oko)
    Soft wgrany najnowszy reset zrobiony jednak problem nadal jest. Teraz jeszcze zaczyna się problem z dźwiękiem którego brakuje po uruchomieniu zimnego dekodera. Wystarczy włączyć i wyłączyć 2-3 razy i wszystko jest ok. Nadal pokazuje błąd jednak dźwięk działa. Co ciekawe kiedy wyłączy się dekoder po np. 30 min działania i od razu włączy to błąd już się nie pokazuje nawet po wielu godzinach działania.
    Dziwnie to wygląda bo wszystko jest ok jeśli dekoder jest dobrze rozgrzany.
    Ja u siebie dekodera używam zawsze z telewizorem a nie sporadycznie jak wiele osób tylko jak puszcza filmy.

    0
  • #9 23 Sty 2017 16:21
    bbobii
    Poziom 22  

    Wymieniałem już kondensatory które wyglądały niemal idealnie ale miały prawie zero pojemność lub mniej niż połowa wartości.

    0
  • #11 14 Wrz 2017 23:45
    lofik
    Poziom 9  

    Ja jak na razie nic nie wymieniałem bo szkoda kasy na domysły. Ale zaciekawiła mnie twoja informacja i w weekend przycisnę moją żonkę aby mi to info przetłumaczyła. Jak dla mnie ten problem z błędem jest ewidentnym błędem wadliwego sprzętu więc logiczne by było aby PIONEER usunął go na własny koszt tym bardziej że chyba już nikt nie ma na niego gwarancji.
    Jeszcze ta ogromna liczba informacji o tym błędzie z całego świata o czymś świadczy.

    0
  • #12 31 Gru 2017 16:49
    lofik
    Poziom 9  

    Jeśli kogoś interesuje to chwilowo sam znalazłem zastępcze rozwiązanie problemu. Po kilku miesiącach wyłączenia a przy okazji przeglądania różnych informacji w necie można się domyślić że problem ten mógł być powiązany z problemami z HDMI
    Spróbowałem i wyłączyłem dostęp dźwięku z HDMI do amplitunera pozostawiając sygnał video, w ustawieniach amplitunera zmieniłem wejście dźwięku na opt1 i oczywiście podłączyłem tv do amplitunera światłowodem. Eureka błędu nie ma a dźwięk wielokanałowy znowu działa jak działał.
    Nie wiem na jak długo to wystarczy bo problem nie jest rozwiązany jednak jest ominięty i działa.

    Jak by kogoś interesowało to w USA i kilku innych krajach Pioneer i Onkyo naprawiają tę wadę na własny koszt nawet po gwarancji.

    Spróbuje napisać do Pioneer Polska co oni na to jednak obecnie amplituner nie wyświetla mi już błędu co utrudni mediacje :(

    1
  • #13 23 Mar 2018 22:23
    hubsat
    Poziom 9  

    Lofik jak wyłączyłeś wejście audio w hdmi? W jaki sposób też mam na stole z tym problemem , mi osobiście jest zbyteczne hdmi tylko używam nie elektrycznego połączenia po światłowodzie pomożesz bo szkoda sprzętu

    0
  • #14 26 Mar 2018 10:21
    lofik
    Poziom 9  

    Wchodzisz w ustawienia Home menu wybierasz System setup - Hdmi setup i ustawiasz TV audio na normal
    U mnie dekoder nc+ podłączony jest do tv przez hdmi a dźwięk z tv światłowodem do amplitunera, obraz także idzie po hdmi z tv do amplitunera. Ja mam dodatkowo podłączony komp przez dlna i filmy śmigają jak dawniej wielokanałowo różnicy żadnej nie widzę. Trochę to dziwne że tak to działa ale jak działa to mnie to cieszy. Wcześniej na normalnych ustawieniach dźwięk działał do czasu błędu UE22 później przez krótki czas z problemami aż wreszcie zupełnie dźwięk padł. Dodam jeszcze że jak mam ustawiony dźwięk z amplitunera po hdmi jak dawniej to dioda na amplitunerze HDMI się nie świeci. Jednak jak mam teraz podany dźwięk po światłowodzie a obraz po hdmi to dioda świeci i amplituner działa pięknie.

    0
  • #15 28 Mar 2018 01:42
    el farjani abdelaziz
    Poziom 1  

    bbobii napisał:
    Moim skromnym zdaniem to ok90% kondensatorów do wymiany.

    avis, c'est environ 90% des condensateurs à remplacer.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    avis, c'est environ 90% des condensateurs à remplacer.

    0
  • #17 24 Kwi 2018 20:37
    uniat
    Poziom 1  

    iwanator
    proszę o informację jak i gdzie wykonałeś naprawę w serwisie
    ja dzisiaj dostałem odpowiedź, że akcja serwisowa dotyczy tylko usa
    ratunku!!!

    0