Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

piszczący silnik w peugeocie

26 Maj 2005 21:58 3602 17
  • #1 26 Maj 2005 21:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 26 Maj 2005 22:51
    energy7
    Poziom 23  

    Napinacz może się wydawać dobry, najlepiej weź psiknij jakimś WD40czy CX80 na jego łożysko, bo lubi czasami łapać podczas pracy, ewentualnie inne łożyska w rozrządzie. Wiem, bo miałem z tym problem w swojej Audi. Też chodziło normalnie, ale po nagrzaniu czasami nawet się całkowicie blokował (napinacz) i stawał nieruchomo.

    0
  • #3 26 Maj 2005 23:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 27 Maj 2005 10:19
    haker305
    Poziom 14  

    Może byc uszkodzona uszczelka na kolektorze ssącym (też piszczy jeżeli jest uszkodzona)

    0
  • #5 27 Maj 2005 12:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 27 Maj 2005 13:10
    energy7
    Poziom 23  

    Mógł się oderwać jakiś kawałek metalu, twardszy nagar coś w tym rodzaju i dostało sie w paewkę, ale tam jest ciasno, to by nic nie wpadło, więc musiał się uszczerbić wałek lub panewka i z tego te rowki. A co do pisku dźwięk nie zawsze jest słyszalny tam gdzie jest uszkodzenie. Przecież to było we wnątrz silnika....

    0
  • #7 27 Maj 2005 13:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 27 Maj 2005 15:11
    energy7
    Poziom 23  

    Możesz mieć zabrudzone kanaliki olejowe, choć pisałeś że podają olej, ale mogą być jakieś zabrudzenia w oleju i przytykać, wystarczyło raz aby wałek złapał z panewką.

    Jeżeli wymieniasz wałek to musisz zmienić wszystkie panewki, bo ten stary ulożył się z panewkami podczas docierania. Teraz możesz sprawdzić, jeżeli nie będzie żadnych znaczących szczelin między wałkiem a panewkami to zostaw stare, ale lepiej zmienić, tylko że jest to napewno kosztowne.
    Może by dało si coś załatwić z demontarzu wałek z panewkami.

    Pozaostaje jesz cze jedno wyjście regenaeracja wałka i panewki. Są warsztaty które zajmują się regeneracją, czyli nałożeniem warstwy metalu przewąznie galwanicznie.

    0
  • #9 27 Maj 2005 23:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 28 Maj 2005 22:24
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 28 Maj 2005 22:51
    LUCOM
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Piszczy napinacz i jest to jedna z częstszych przypadłości w technicznym rozwiązaniu tego typu.

    A napięcie paska wzrasta wraz z jego obciążeniem i dlatego piszczy.
    Czy ten 3 wentylator to od klimy ? Jeśli tak to masz odpowiedź.

    Przerabiałem ten temat :-).

    0
  • #12 28 Maj 2005 23:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 29 Maj 2005 19:02
    oost
    Poziom 13  

    Sprobuj popryskac Wd 40 czy cos tam na lozysko napinacza,tak jak ktos ci podpowiadal wczesniej,jezeli lozysko zaciera sie,to sie nagrzewa i wtedy moze piszczec i chodzic z oporem,wtedy pasek poruszajac go tez ma opor

    0
  • #14 05 Cze 2005 22:05
    Mad Max
    Poziom 23  

    oost napisał:
    Sprobuj popryskac Wd 40 czy cos tam na lozysko napinacza,tak jak ktos ci podpowiadal wczesniej,jezeli lozysko zaciera się,to się nagrzewa i wtedy moze piszczec i chodzic z oporem,wtedy pasek poruszajac go tez ma opor

    Jeśli łożysko napinacza umiera, to żadne WD nie pomoże-wymienić!!!Jeśli "stanie", wtedy najprawdopodobniej pasek jeśli się nie zerwie, to przeskoczy o parę ząbków i głowica do remontu - o ile nie więcej...

    0
  • Pomocny post
    #15 05 Cze 2005 22:57
    miszagrom
    Poziom 21  

    Może pompa wodna sie zaciera

    Dodano po 1 [minuty]:

    a może tłok puchnie jaką ma temperaturę silnik

    Dodano po 2 [minuty]:

    lub też pompa olejowa

    0
  • #16 06 Cze 2005 01:11
    wicio2
    Poziom 15  

    ja jeszcze niespotkałem sie z puhnieciem tłoka w francuzie a w jawie 350 to mi sie zdarzyło cos takiego:) to musi byc napinacz moze pasek był zabardzo napiety i go załatwił pompa wodna terz cierpi na tym

    0
  • #17 09 Cze 2005 00:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 14 Paź 2007 13:02
    mcmartini
    Poziom 10  

    W moim peugeocie, na zimnym silniku po odpaleniu i przegazowaniu piszczy właśnie napinbacz lub pompa wody. Jednak wszystko było wymieniane całkiem niedawno. Co ciekawe tylko w zimniejsze dni piszczenie sie nasila, a po przejechaniu 3-4 km piszczenie ucicha. Rowniez na biegu jalowym tego nie slychac. Tylko po zwiekszeniu obrotow. W cieple dni nie mialem z tym problemu. Jakie jest ewentualne ryzyko jazdy z takim problemem? Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam !

    2