Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak iskry peugeot 405 2.0 Sri

04 Mar 2008 20:28 3621 27
  • Poziom 10  
    Witajcie.
    Mam problem tak jak w temacie, sprawdziłem wszelkie połączenia i nie bardzo wiem gdzie szukać dalej.
    Również dziwne są okoliczności zaniku iskry, jechałem i było wszystko w porządku - żadnych szarpnięć itp ale podczas puszczenia gazu silnik zgasł i już nie zapalił. Co ciekawsze gdy weźmie się samochód na hol i próbie odpalenia z tzw biegu silnik odpala i gdy się trzyma gaz pracuje po puszczeniu ponownie gaśnie, nie ma nowy o odpaleniu go kluczykiem.
    Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.

    Auto jest z 93 roku, 2.0 8v w wersji SRI
  • Poziom 11  
    Witam miałem podobny problem jak miałem Poloneza z silnikiem ROVERA 1.4 GLI 100km
    Spróbuj wymienić lub sprawdzić czujnik obrotu wału był u mnie uszkodzony i podobnie się działo
  • Poziom 10  
    Też tak myślałem ale nie ma skąd wziaśc tego czujnika. Jakby się jakotako toczył to bym podjechał gdzieś na kompa i byłbym pewien.
  • Poziom 11  
    zostaje ci chol albo jakiś znajomy w sklepie motoryzacyjnym
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Czyli jak narazie wszyscy obstawiamy czujnik wału, tak??
  • Poziom 10  
    Po kilkunastu godzinach szukania wychodzi na to że komputer silnika sie skończył, elektryk sprawdzał go jak tylko może i według niego jest zanik masy w kompie w momencie przekręcenia kluczyka w położenie rozruch.

    Jako że naprawa kompa jest raczej bez sensu mam zamiar kupić nowy - używany sprawny. Oznaczenie kompa to IAW 8P.20. Moje pytanie dotyczy kwestii samej przekładki kompa, czy jak go zamienię to samochód odrazu odpali czy trzeba w jakiś sposób "uczyć go pracy" w nowym otoczeniu. Samochód nie ma żadnych widocznych dodatkowych zabezpieczeń, kluczyk zwykły bez immo.



    Wszelkie sugestie jak zwykle mile widziane.
  • Poziom 10  
    Po kilkunastu godzinach szukania wychodzi na to że komputer silnika sie skończył, elektryk sprawdzał go jak tylko może i według niego jest zanik masy w kompie w momencie przekręcenia kluczyka w położenie rozruch.

    Jako że naprawa kompa jest raczej bez sensu mam zamiar kupić nowy - używany sprawny. Oznaczenie kompa to IAW 8P.20. Moje pytanie dotyczy kwestii samej przekładki kompa, czy jak go zamienię to samochód odrazu odpali czy trzeba w jakiś sposób "uczyć go pracy" w nowym otoczeniu. Samochód nie ma żadnych widocznych dodatkowych zabezpieczeń, kluczyk zwykły bez immo.



    Wszelkie sugestie jak zwykle mile widziane.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie.Po odpaleniu sam się nauczy.Na początku bedzie trochę świrował na biegu jałowym.Pozdrawiam Witek.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Zadnych danych i brak profesjonalizmu ze strony pytającego i jego elektryka. Daj możliwość innemu elektrykowi...

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    sigi napisał:
    Zadnych danych i brak profesjonalizmu ze strony pytającego i jego elektryka. Daj możliwość innemu elektrykowi...

    Pozdrawiam.


    Elektryk sprawdzał każdą ewentualność w oparciu o różnego schematy i programy diagnostyczne, na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda w ten sposób iż po przekręceniu stacyjki w położenie zapłonu zasilanie cewki jest tak jak powinno być, natomiast przy próbach kręcenia rozrusznikiem prąd ten zanika. Według fachowca na 17 pinie kompa powinna być masa i to właśnie ona zanika podczas załączenia rozrusznika. Niestety w moim mieście nie ma drugiego takiego człowieka który by się cieszył taką renomą jak ten, nie mam też możliwości holu autka do miejscowości położonej 40 km dalej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Małe sprostowanie. Rzeczywiście mówił że jest na stałe i tam właśnie nie ma przejścia masy w momencie przekręcenia na rozrusznik

    Dodano po 10 [minuty]:

    LElectricfil napisał:
    Ja to bym polemizował z tym uszkodzeniem sterownika.

    A na co byś stawiał?? Dla mnie najbardziej zastanawiający jest fakt taki iż po próbie odpalenia samochód na tzw hol autko zapala ale obroty trzeba trzymać ponad 3 tys.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    LElectricfil napisał:
    Naprawdę kiepski ten fachman.
    Innego który chciał się tego podjąć nie stwierdzono w okolicy
  • Poziom 10  
    No i tak była krytyka elektryka, były słowa że brak fachowości w opisie jak i działaniach ale nikt nie wskazał tropu a nawet pomysłu sugestii co to może być.
  • Poziom 25  
    Nie wszystko da się naprawić na odległość.
  • Poziom 10  
    Oczywiście że nie, ale jakieś sugestie zawsze są pomocne
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    I tak robił, krok po kroku. Dziś mi powiedział że czujnik położenia wału ma oporność ponad 1000 ohm a według schematów ma mieć około 370 ohm. Czy to może być przez to?
  • Moderator Samochody
    jarecki napisał:
    I tak robił, krok po kroku. Dziś mi powiedział że czujnik położenia wału ma oporność ponad 1000 ohm a według schematów ma mieć około 370 ohm. Czy to może być przez to?
    To niech się zdecyduje, czy to uszkodzony ECU, czy czujnik wału, jutro pewnie ci każe cewkę wymienić. Im większa rezystancja wewnętrzna czujnika, tym chyba czulszy powinien być, chyba że zgnił i te 1000 omów to rezystancja wody wewnątrz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    A skąd jesteś?? To może przyciągnę tam samochód bo tu się zapowiada pól miesiąca a nie pół godziny. Otóż według niego cewka zapłonowa ma zasilanie cały czas do momentu zakręcenia rozrusznika, pompka po przekręcaniu na zapłon pracuje jakiś czas po czym się wyłącza - powinna się włączyć przy próbie rozruchu i podobno tego nie robi.
    Ja już dochodzę do wniosku że lepiej by było żebym kupił se cewkę czujnik i kompa i bym sam podmienił te elementy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dziś mu dostarczyłem nowy czujnik położenia wału i jutro ma powiedzieć coś konkretnego.
  • Poziom 10  
    Działa. Jednak to był czujnik, po jego założeniu samochód odrazu odpalił.

    Dzięki wszystkim za pomoc.