Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307sw - silnik 2.0 HDI dymi (edit)

15 Cze 2015 20:02 3255 29
  • Poziom 12  
    Witam, kupiłem niedawno 307sw 2.0 HDI silnik trochę kopci na niskich obrotach, zacząłem studiować i troszkę się zmieszałem, ponieważ:
    1. Miał mieć 110km
    2. Przed zakupem gościowi rozleciała się 2-masa
    3. Wcześniej usunął fap-a i przeprogramował komputer
    4. Wtryski listwa pompa bosch
    5. Na pokrywie zaworów napis xsara picasso
    6. Na łapie nabite ATED BE4
    7. VIN 33HRHSB83234797

    Więc motor był wymieniany i co ciekawe w xsarze picasso wychodziły tylko 90km i czy one się różnią tylko turbiną? czy ten silnik może być montowany z tym osprzętem? Auto niedawno kupione i nie wiem czy powyższe jest do zaakceptowania... Gdzie odczytać kod silnika? zauważyłem tylko kod kreskowy z numerem 13099893
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Xsara, a Xsara Picasso to zupełnie dwa różne samochody.
    110KM miały turbo ze zmienną geometrią, 90KM mały stałą.

    Moje 2.0 HDI 90KM ma osprzęt BOSCHa, dwu-masy nie ma, turbo stałe.
    FAP nie występował w 2001 roku (moje auto).
  • Poziom 12  
    pepe150 napisał:
    Xsara, a Xsara Picasso to zupełnie dwa różne samochody.
    110KM miały turbo ze zmienną geometrią, 90KM mały stałą.

    Moje 2.0 HDI 90KM ma osprzęt BOSCHa, dwu-masy nie ma, turbo stałe.
    FAP nie występował w 2001 roku (moje auto).


    pepe150 nie dopisałem, że w xarze picasso nie występowały 2.0 HDI 110
  • Poziom 12  
    Koledzy nie chce zakładać kolejnego tematu, a mam problem z autem. Otóż ów problem polega na mocnym dymieniu(czuć ropę) szczególnie na wolnych obrotach, byłem u lokalnego mechanika, zajmującego się francuzami, podmienialiśmy wtryski i ciągle jest tak samo. Gość powiedział mi, że prawdopodobnie panowie, którzy programowali komputer po usunięciu fap-a coś źle zrobili. Polecił mi zakup ecu od wersji bez fap-owej, oczyszczenie go i dopasowanie do mojego auta (vin, nr immobilizera itp.) kupiłem za 50zł nawet już komp ale ma te same numery co mój. Podczas oględzin poodłączał kostki ze zbiorniczka, na wydechu zamiast fapa i kata wstawiony tłumik. Błąd którego nie idzie usunąć to P1421 (czujnik temp. przed kat. syg. zbyt wysoki). Mam dostęp do komputera diagnostycznego solus pro, odczytuje błędy, korekty wtryskiwaczy, widać co wpisane odnośnie fapa, jakieś kilometry, które się już nie naliczają jakieś temperatury itd. Chętnie zamieszczę odczyty tylko które?
    Proszę Was o pomoc, nie wiem co mam robić a każdy chce mnie skroić, proponują regeneracje wtrysków za nie małe $$$ ja uważam, że to nie wtryski...
  • Moderator Samochody
    krysik napisał:
    Proszę Was o pomoc, nie wiem co mam robić a każdy chce mnie skroić, proponują regeneracje wtrysków za nie małe $$$ ja uważam, że to nie wtryski...


    Kupiłeś ulepa to teraz trzeba zapłacić aby doprowadzić auto do ładu.

    Ja nie widzę tutaj problemu, zlecasz diagnozę, mechanik twierdzi że wtryski, więc niech regeneruje, jeśli dymienie nie ustanie, nie płacisz za naprawę, proste.

    Działaj szybko bo jak wytopi tłoki, to niestety, albo remont silnika, albo wymiana, wtedy koszta będą większe.

    Jeśli kilometry nie narastają, to raczej nie będzie problem z filtrem, tak czy owak, błędu czujnika temperatury musisz się pozbyć (naprawić okablowanie lub wymienić czujnik).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    W pierwszej kolejności musisz podjąć decyzję czy chcesz unieważnić transakcję ( jeśli tak nie zwlekaj zbyt długo, czas działa na twoją niekorzyść ). Jeśli chcesz doprowadzić je do porządku musisz zacząć od dokładnego zdiagnozowania przyczyny problemu. Proponowałbym:

    1. Pomiar sprężania
    2. Wykonaj test przelewowy wtrysków
    3. Porządna diagnostyka komputerowa (polecam lexie)
    4. Dla pewności sprawdź ustawienie rozrządu - od tego należałoby zacząć
  • Moderator Samochody
    ediosa2 napisał:
    W pierwszej kolejności musisz podjąć decyzję czy chcesz unieważnić transakcję ( jeśli tak nie zwlekaj zbyt długo, czas działa na twoją niekorzyść ).

    Po samodzielnym zgrzebaniu auta? Życzę powodzenia.
    Cytat:

    Jeśli chcesz doprowadzić je do porządku musisz zacząć od dokładnego zdiagnozowania przyczyny problemu. Proponowałbym:
    1. Pomiar sprężania

    W celu?
    Cytat:

    2. Wykonaj test przelewowy wtrysków

    Tu mam ochotę naubliżać doradzającemu.
    Cytat:

    3. Porządna diagnostyka komputerowa (polecam lexie)

    Gdzie to wyczytaleś?
    Cytat:

    4. Dla pewności sprawdź ustawienie rozrządu - od tego należałoby zacząć

    A w tym momencie to już oficjalnie proszę, żebyś nie doradzał więcej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Sam robie solus-em pro. Jestem budowlańcem :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    @georgesgr Niestety faktycznie nie mam wiedzy ani sprzętu, podobnie jak większość "fachowców" z mojej okolicy. Poddaje się już, kiedy po wymianie napinacza mój mechanik odkrył, że to nie on piszczał tylko łożysko oporowe sprzęgła. Jutro dzwonie do typa który zarówno w ogłoszeniu jak i podczas sprzedaży twierdził, iż auto nie wymaga wkładu finansowego. Dziękuje za próby pomocy, tematu nie zamykam dam znać jak się potoczyły losy mojego peugeota.
  • Poziom 12  
    podmieniono jednostkę sterującą - bez zmian
    elektryk twierdzi, że w kostkach po czujnikach przed i za dpf-em powinny być oporniki? a nie ma

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Szukałem numeru silnika na bloku, niestety nie umiem się dopatrzeć, czy jest sens wyciągania filtra paliwa itd. by go znaleźć? Patrząc od dołu tuż nad końcem rozrusznika jest jakiś numer pionowo nabity(to nr silnika) strasznie ciężko z tej pozycji go odczytać z góry jeszcze gorzej.

    zamieszczam zdjęcia kostki jaką znalazłem, niestety drugiej znaleźć nie umiem.
  • Poziom 12  
    krysik napisał:
    1. Miał mieć 110km
    2. Przed zakupem gościowi rozleciała się 2-masa
    3. Wcześniej usunął fap-a i przeprogramował komputer
    4. Wtryski listwa pompa bosch
    5. Na pokrywie zaworów napis xsara picasso
    6. Na łapie nabite ATED BE4
    7. VIN 33HRHSB83234797

    Prostując wiedzę:
    @1 Silniki 2.0 HDi miały od groma wersji i odmian.
    Wg VIN-u powinieneś mieć 108KM
    @2 - pewnie jest różnica pomiędzy przebiegiem deklarowanym przez sprzedawcę i faktycznym
    @4 Osprzęt Boscha - tak powinno być :)
    @5 - na metalowej pokrywie zaworów? Czy na plastykowej maskownicy zasłaniającej "nieładny" mechanizm.
    Bo jeśli tylko to drugie, to się nie przejmuj, chyba że koniecznie chcesz zachować czystość rasową "lewka"
    @6 Oznaczenie techniczne tego silnika to DW10ATED :) - czyli właśnie 110 KM HDi z ośmioma zaworami.
    .
  • Poziom 12  
    Przybyło "oleju silnikowego" :/
  • Poziom 12  
    Nieźle co? sam bym to ładniej pospawał :)
    Samochód oddany do granpol-u pod Oleśnicą. Zobaczymy, zaczną od sprawdzenia wtryskiwaczy.
  • Poziom 12  
    Wtryskiwacze dobre.
    Szukają dalej.
  • Poziom 27  
    Wypalanie FAPa przy jego fizycznym braku to właśnie przybywanie oleju. Skopany program w ECU.
  • Poziom 12  
    Ja też tak myślę. Ale kupiłem 2 komputer i elektryk że starego pobrał niezbędne informacje jak immobilizer wgral do nowego i jest tak samo. Zastanawiam się czy go nie skopiował. Mój obecny spec mówi o pobraniu oryginalnego oprogramowania za nie małe $$$ podobno nie można z netu bo strach. Nie wiem co robić.
  • Poziom 27  
    krysik napisał:
    Ale kupiłem 2 komputer i elektryk że starego pobrał niezbędne informacje jak immobilizer wgral do nowego i jest tak samo.

    Przewalił cały kompletny wsad, to nic dziwnego, bo masz ten sam program skopiowany jaki miałeś :D Amator z tego elektryka, immo robi się na dopisanie, a nie kopiuje ze starego.


    krysik napisał:
    Mój obecny spec mówi o pobraniu oryginalnego oprogramowania za nie małe $$$ podobno nie można z netu bo strach.

    Drugi opowiada pierdoły. Akcje serwisowe na aktualizacje oprogramowania, to nie w tych autach. Softu z netu nie wgrywaj. Kup używany komputer zrobiony na dopisanie i sam podłącz. Poprzedniemu i obecnemu specowi podziękuj, bo nie mają zielonego pojęcia o czym mówią i rzucają fachowymi terminami dla ukrycia własnej niewiedzy.
  • Poziom 12  
    @CommonRail dzięki za zainteresowanie. Pierwszy "elektryk" z oryginalnego ECU wylutował nawet w celu skopiowania jakąś kość z danymi po czym wlutował powrotem. Twierdził iż ECU w różnych miejscach przechowuje różne dane jedno to flash i jeszcze drugie ale już nie pamietam...Ma kopie zapasową tego co kupiłem może poprosić by ją przywrócił? i poźniej do kolejnego szpeca :)
  • Poziom 12  
    Pan stwierdził to samo czyli źle zaprogramowane oba komputery. Za naprawę chce 1700zł. Za diagnozę 300 (już dokonaną). Podzwoniłem po wrocławskich warsztatach zajmujących się chip tuningiem itp. za wgranie odpowiedniego oprogramowania chcą ok 650 zł z 1 wyjątkiem (300zł).

    CommonRail napisał:
    Kup używany komputer zrobiony na dopisanie i sam podłącz.


    Trochę nie wiem jak to zrobić...

    Kupić używkę to wiem jak i wsadzić do auta. Ale żeby był zrobiony na dopisanie? i co z usuniętym dpf-em?
  • Poziom 27  
    Skoro w wirusowni wezmą albo 300 albo te 650 to jedź do nich. Dostaniesz czysty wsad bez DPFa.
  • Poziom 12  
    tak zrobię, dam znać co z tego bagna wyszło. Pzdr.
  • Poziom 12  
    No i niestety Panowie chiptuningowcy(3 zakłady) stwierdzili po kilku próbach, że oprogramowanie jest ok. Wczoraj zacząłem sprawdzać ciśnienie sprężania na 3 i 4 cylindrze ok 30 bar, 1 i 2 dzisiaj sprawdze bo się ściemniło i zaczęło padać. A jakie objawy daje niesprawny przepływomierz? może to i to bo już nie mam pomysłów.
  • Poziom 12  
    Kolejne 2 cylindry też mają ciśnienie w normie. W akcie desperacji zacząłem odpinać po kolei wszystkie kostki i odpalać silnik i po odpięciu czujnika ciśnienia pod listwą wtryskową jakby zaczął mniej dymić i inaczej na czarno (myślę że normalne gdy nie ma katalizatora i dpf-a) czuć spaloną ropę a nie parę parową, silnik wchodzi tylko na ok 2900 rpm, po ponownym podpięciu czujnika i wprowadzeniu go na te 2900 ponownie czuć nieprzepaloną ropę i widać chmurę dymu. Czyżby eureka? problem tylko w tym że ten czujnik kosztuje od 250 do 400 zł a może to nie to. Czy się to jakoś czyści? Wiem że temat się już Wam znudził...
  • Poziom 12  
    Wybaczcie, że tak późno piszę, ale: auto nie dymi. Po wizytach u wielu "speców" postanowiłem naprawić sam :) jak podejrzewałem był to banał, mianowicie wtryskiwacze mimo, że w super zakładzie (patrząc po stronie internetowej i opiniach) a tak na prawdę stodole, sprawdzone i własnoręcznie przez speca wyciągane były ok, jednak Pan nie zauważył że były różnych klas x,y,1,2. Wszystko poza z i 3 :) twierdził, że winny program w ecu i za 1700 mi to naprawi, nie wiem czy chciał mnie naciągnąć, czy był po prostu głupi. Ja zakupiłem 4 wtryskiwacze na złomie ze starej 406, wszystkie za 200zł, wymieniem 3 patrząc na korekty na komputerze diagnostycznym i jest ok, nie dymi zwiększyła się kultura pracy, pali mniej. Pozdrawiam i uważajcie "mechanicy" w naszym kraju są ...