Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford/Focus 1.6 - Ciężko odpala

10 Lip 2015 09:16 2391 11

  • Poziom 9  
    Witam.

    Niedawno w moim autku zamontowałem układ odcinający pompę paliwa.
    Wszystko działa tak jak powinno, tylko po montażu tego odcięcia teraz jak auto odstoi parę godzin to ma ciężko zapalić, trzeba troszkę czasu kręcić, dodam, że przed tą modyfikacją auto odpalało na dotyk.
    Teraz czasem jak załapie to trzęsie nim przez jakieś 3 sekundy i później już jest dobrze.
    Powtarza się to za każdym razem jak autko odstoi dłuższy czas powyżej 2 godzin.
    Jaki może być problem ? Czy to ma coś wspólnego z tym odcięciem ?
    Czy paliwo może się przez to cofać albo zapowietrzać ?
    Proszę o pomoc. :)
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    Wytłumacz na czym polegało owe odcięcie pompy paliwa.
  • Poziom 23  
    Pewnie wstawił elektrozawór na przewodzie paliwowym.

  • Poziom 9  
    jest to układ elektroniczny do odcięcia zapłonu.
    odcina on prąd idący do pompy paliwa jak układ jest wyłączony to pompa nie działa.

    Dodano po 16 [minuty]:

    możliwe, że to zbieg okoliczności i to nie ma nic wspólnego z tym odcięciem :P
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego, prowadzisz serwis, jak zapytam, zepsuł się laptop Asus, pomożesz nie mając więcej danych sprzętu? Więc zamieść dokładne dane auta!

  • Poziom 9  
    Ford Focus MK1 1.6 16 V Benzyna. Rok produkcji 1999.
  • Moderator Samochody
    Trzeba podłączyć manometr i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem paliwa. W pompie jest zawór zwrotny, jak się zatnie, to po wyłączeniu silnika paliwo cofa się do zbiornika i pompa dopiero po chwili jest w stanie wytworzyć ciśnienie robocze (3,5 bar)

  • Poziom 9  
    hmm, więc raczej nie będzie to związane z moją instalacją odcięcia pompy ? :)
    a jak by dać zaworek zwrotny gdzieś na przewody paliwowe ? tylko gdzie najlepiej ? :)
  • Poziom 30  
    Nie prościej zrobić test ,złączyć z powrotem cięte przewody od pompy i zobaczyć czy lepiej zapala?.Może gdzieś spadki napięcia są na tych nowych połączeniach,albo kilometr cienkiego przewodu i pompa się ledwo obraca.
  • Poziom 7  
    Kolego myślę, że nie ma to raczej sensu co pisze abart64 .

    Ponieważ autor pisze, że problem z odpalaniem ma tylko wtedy kiedy auto odstoi parę godzin, czyli dłuższy czas więc nie dzieje się tak za każdym razem.
    Jeśli było by to spowodowane tym układem odcinającym pompę to działo by się tak za każdym razem nawet jak auto jest zagrzane.
    Wygląda to tak jak by paliwo się lekko cofało, ale nie jestem pewny poczekajmy na opinie innych :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    NeOn93 napisał:
    Kolego myślę, że nie ma to raczej sensu co pisze abart64 .
    Raczej nie ma sensu, to co Ty teraz napisałeś. I to z innych powodów. Jeśli uruchamianie samochodu wygląda tak, że przekręcasz klucz do pozycji zapłonu(zaświecenia kontrolek) a potem wyłączasz zabezpieczenie, to tracisz pierwsze załączenie pompy paliwa. Dopiero jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem pompa się włącza. I musi wtedy dobić ciśnienie w układzie. A napięcie w instalacji masz już niskie, ze względu na pracę rozrusznika. I kłopot gotowy. Zabezpieczenie powinno się dać wyłączyć PRZED załączeniem zapłonu. A już super i w zgodzie ze sztuką by było, gdyby zadziałało po przekręceniu kluczyka i wywołaniu "alarmu". Takie zabezpieczenia robi się na stykach normalnie zamkniętych przekaźnika. Dopiero zasilenie cewki przekaźnika ma rozłączyć pompę paliwa. Tak stanowią przepisy. I ma to uzasadnienie. W razie awarii układu w czasie jazdy, nie odetnie paliwa, na przykład w chwili gdy pokonujesz przejazd kolejowy lub wyprzedzasz ciężarówkę.
  • Poziom 7  
    @ Pawel wawa
    Masz rację.
    Czyli nie ma rozwiązania dla kolegi bez usunięcia lub przerobienia blokady zapłonu ?
    Czy masz na to jakiś sposób ? :)