Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 zf 5hp19 - po rozgrzaniu szaprniecie przy zmianie N na D

wasylek112233 19 Lip 2015 14:09 1596 0
  • #1
    wasylek112233
    Poziom 18  
    Witam wszystkich.
    Skrzynia 5hp19, silnik 1.9tdi 130KM.
    Zacznę od początku.
    Pewnego pieknego dnia podczas dojeżdzania do skrzyżowania podczas redukcji było dość mocne uderzenie/szarpniecie.
    Po tym zdarzeniu skrzynia wpadła w tryb awaryjny.
    Pojechałem na warsztat, ściągnełem mise olejową. W misie były zęby.
    Jak sie po rozebraniu okazało w kosz D/G wysypał się z obu stron.

    Zestaw uszczelek na całą skrzynie, zestaw tarczek na całą skrzynie, nowy kosz D/G mycie i składanie wszystkiego do kupy.

    Pierwsze składanie nie poszło, bo przyciełem ostatnią tarczke od pompy olejowej .

    objaw dwa biegi na raz....

    skrzynia na dól, sterownik zawieziony do sprawdzenia.

    poskładałem ponownie skrzynie niestety jeden kosz był "odcisniety na zębach" o nazwie overdrive direct drum. Ponoć to kosz od 5 biegu.
    Nie miałem już czasu czekać na nowy kosz, więc
    poskładałem na starym.

    do rozgrzania oleju w skrzyni do 40stopni C wszystko jest ok po 40 stopniach zaczyna sie szarpanie przy zmianie z N na D.
    po za tym wszystko działa ok. nie ma żadnch innych objawów.

    zadzwoniłem do chłopaka od sterownika. Mowi, że raczej bedzie to wina sterowania. Że może elektrozwór.


    Wyjełem sterownik rozebrałem w drobny mak. porobiłem fotki.
    pozamieniałem elektozawory miejscami.


    zastanawia mnie tłoczysko na module 1 na srodkowym czarnym elektrozaworze. bo ono jako jedyne po złożeniu chodzi luźno. Nie opiera się na spreżynie... co o tym sądzicie??

    ktoś jakieś pomysły?
  • MetalworkMetalwork