Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Żarówka led Ba20D 30 watt w skuterze

dżabeł 18 Aug 2015 00:17 4218 7
  • #1
    dżabeł
    Level 3  
    Witam wszystkich. Mam taki drobny problem z diodami led w chińskim skuterze po przeszczepie silniczka z peugeot speedfight 1 a mianowicie założyłem dwie takie żaróweczki led (zarowka-ba20d-h6-30-wat-high-power-cree-led-fv) i po odpaleniu przeżyłem wielkie rozczarowanie ledy strasznie mrugają. Niezależnie czy na wolnych czy na pełnych. Odwiedziłem kilka serwisów i powiedzieli mi że muszę dać jakąś diodę prostowniczą która kosztuje 280zł żeby wyprostować zasilanie do tych ledów. Czy da się to zrobić tańszym kosztem?
    jak wyprostować prąd płynący do tych ledów?


    Instalacja 12V
    Prądnica niby wytwarza 130W i 14,5V na pełnych obrotach
    Akumulator mam 12V i 4Ah
    z tyłu żarówka 21W/5W
    kierunkowskazy napędzane są z akumulatora
    Zapas mocy niby jako taki jest. Z góry dziękuje za odpowiedź. I serdecznie przepraszam jak nie wpisałem jeszcze jakiś danych. Jeśli nie ten dział to przepraszam i proszę o przeniesienie do poprawnego
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli włożyłeś do reflektorów żarówki ledowe, to jak najszybciej je wymień na zwykłe. Chyba, że lubisz mandaty i nie lubisz mieć dowodu pojazdu. Takie żarówki i dadzą mniej światła. I z racji zasilania nie spiszą się w tym zastosowaniu. Czego właśnie doświadczyłeś. Jeśli już, to spraw sobie ledowy stop i kierunki, jak chcesz oszczędzić trochę prądu.
  • #3
    dżabeł
    Level 3  
    To co zrobić żebym podczas jazdy w nocy cokolwiek widział? standardowe żarówki (12V 35W/35W) ledwie świecą. A z tyłu może być żarówka led czy musi być lampa led? to nie mogę wkładać tych żarówek do zwykłego klosza? Producent zapewnił że pasuje do wszystkich skuterów i współgra z wszystkimi kloszami i nie oślepia kierowców. więc na jakiej podstawie mam dostać mandat i stracić dowód?
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    dżabeł wrote:
    To co zrobić żebym podczas jazdy w nocy cokolwiek widział?


    Skuter to jest pojazd miejski, starczyć powinny latarnie uliczne. Światła sa po to głównie by cię inni widzieli na drodze.

    dżabeł wrote:
    standardowe żarówki (12V 35W/35W) ledwie świecą.


    Przed podmianą silnika było tak samo?

    dżabeł wrote:
    na jakiej podstawie mam dostać mandat i stracić dowód?


    Brak homologacji żarówek.
  • #5
    dżabeł
    Level 3  
    jak wracam z pracy to mam 8km drogi bez żadnej latarni. dałem te ledy żeby mnie kierowcy widzieli. jak jeździłem na orginalnych żarówkach to koledzy jeżdżący samochodami zwracali mi uwagę że widzą mnie dopiero jak wjade im w zasięg świateł . Czyli naprawdę blisko i w razie wu nie mają żadnego czau na reakcje. przed podmianą było tak samo. jak go brałem ze sklepu to też tak świeciły. teraz wsadziłem żarówkę podłączona szeregowo i już nie mrógaja tylko bardzo delikatnie przygasają. dopóki nie znajdę żarówki świecącej bardzo jasno o małej mocy to jestem zmuszony jeździć na ledach
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie jesteś zmuszony do jazdy na ledach. Wręcz jesteś zobligowany do nie jeżdżenia na nich. A jeśli miałeś bardzo słabe światła w pojeździe, to wypadałoby się przyjrzeć stanowi instalacji elektrycznej. Skutery charakteryzują się tym, że na wolnych obrotach światła często są dość mizerne, ale po osiągnięciu obrotów, przy jakich się jeździ nie ma z nimi żadnego problemu. Jeśli tak jest, to należy przeprowadzić podstawowe pomiary - napięcie, spadek napięcia, opory w instalacji, stan mas... Pamiętaj, że żarówki są zasilane prądem przemiennym. Stąd też to migotanie ledów. Do sprawdzenia regulator napięcia. Z akumulatorem nie ma problemów?
    PS. Jak sobie nie poradzisz, to przyjedź, daleko nie masz.
  • #7
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Błażej wrote:
    A jeśli miałeś bardzo słabe światła w pojeździe, to wypadałoby się przyjrzeć stanowi instalacji elektrycznej.


    I zajrzeć do instrukcji - w tego rodzaju konstrukcjach częstym błędem jest uzycie żarówek o zbyt dużej mocy, skutkiem czego napięcie spada poniżej nominalnego i owe mocniejsze żarówki świeca ciemniej niż te o mniejszej mocy.

    Oczywiście po "przeszczepie" silnika z Peugeota instalację też trzeba dostosować do owej podmiany.
  • #8
    dżabeł
    Level 3  
    Instalacje też mam całą z peugeota aku ma niecały rok i jeszcze mnie nie zawiódł. w instrukcji pisza że mają być te 35W ledy świecą bardo jasno tylko strasznie rozpraszają światło

    Dodano po 5 [minuty]:

    nie mam możliwości sprawdzenia napięcia instalacji spadków itp. a do żarówek mam dodatkowo podłączone masy pod aku (w serwisie mi kiedyś gościu powiedział że to niby lepiej jest)

    Dodano po 20 [minuty]:

    mam do ciebie ponad 50km nie wiem czy mój rupciu pokona taką odległość. może się zdarzyć że w połowie drogi będę musiał lawetę wzywać. kiedyś na chinolu wybrałem się w taką trasę i tak się zagrzał że nie mogłem go zgasić aż w końcu sam zgasł na zawsze :lol: