Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Peugeot Speedfight 2 - Chciałbym aby ze światłem drogowym świeciło równie

15 Wrz 2019 18:23 516 24
  • Poziom 11  
    Dzień dobry,
    Zadaję to pytanie ponieważ jestem kompletnie noga z elektroniki - poproszę o pomoc teoretyczną.

    Kupiłem sobie skuterek, jak w tytule i wożę nim córkę na jazdy konne poprzez drogi polne nieoświetlone.
    80% całej trasy mogę jechać na długich, ale światło to jest dość skoncentrowane i nie oświetla szeroko drogi przed pojazdem.
    Skuter świeci albo mijania, albo długim - pomimo, że posiada 2 lampy i żarówki HS1 - w tych żarówkach używa tylko włókna do świateł mijania.
    Złącza do podłączenia żarówek mają tylko 2 konektory.
    Wymyśliłem sobie, że miłoby było, gdyby przy włączeniu świateł drogowych nadal świeciło się też światło mijania.
    Całą operację chciałbym przeprowadzić przy wiązkach przy żarówkach.
    Lutować umiem, konektory mam i umiem je zaciskać. Mechanicznie jestem dobry+.
    Co muszę kupić i jak podłączyć? - Bardzo proszę jak najprościej (kup przekaźnik xxx, przylutuj przewód (+) z żarówki od świateł drogowych do ...).
    Sama instalacja jest skuterowo prosta - bez żadnych przekaźników - idzie tylko wspólny minus i dwa plusy od przełącznika.
    Jeżeli potrzeba zdjęcia - zrobię i zamieszczę.
    Z góry dziękuję kolegom za pomoc!
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 29  
    W sklepie elektronicznym dioda prostownicza 10A. Łączysz nią zasilanie krótkich i długich, przewodzi w jednym kierunku. 1 kabel, 4 luty.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Gunslinger napisał:
    W sklepie elektronicznym dioda prostownicza 10A. Łączysz nią zasilanie krótkich i długich, przewodzi w jednym kierunku. 1 kabel, 4 luty.


    Tak chyba nie za bardzo, tam na żarówki idzie napięcie przemienne, poza tym trzeba rozważyć czy cewka wytrzyma obciążenie dwóch włókien żarówki.
    Fabrycznie jedno włókno to 35W a autor chce z tego zrobić 70W, do tego dochodzą jeszcze inne żarówki, automat ssania i może się okazać że cewka pójdzie z dymem.
  • Poziom 11  
    Panowie, a jest jakaś inna metoda na zwiększenie ilości światła?
    Bo ledy chyba odpadają z powodu braku stabilnego napięcia. Ksenon również - bo zauważyłem, że te światła nie pobierają prądu z akumulatora, tylko jasność żarówek uzależniona jest od obrotów silnika.
    Coś podpowiecie? Może jest jakaś opcja, aby ustabilizować to napięcie?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 28  
    figer napisał:
    że te światła nie pobierają prądu z akumulatora,
    figer napisał:
    Bo ledy chyba odpadają z powodu braku stabilnego napięcia.


    Propozycja do rozważenia:
    LEDy pod akumulator.
  • Poziom 27  
    Proponowałbym osobne tzw. LightBar`y ledowe. podłączone pod akumulator, bez ingerencji w istniejącą instalację.
  • Poziom 28  
    Cowboy zagrabie napisał:
    bez ingerencji w istniejącą instalację.

    Oczywiście.


    "ALE", podpięcie się pod istniejący aku.
  • Poziom 11  
    Panowie,
    Jeżeli podłącze te ledy pod akumulator osobną instalacją z osobnym włącznikiem, to i tak będą miały wahania napięcia. Mam akumulator z wbudowanym woltomierzem, i widzę że kręcąc obrotami napięcie oscyluje między 12v a 15,8v. Mam rację, czy mylę się?
  • Poziom 43  
    Istnieje możliwość przerobienia instalacji tego skutera w ten sposób, by cewki oświetleniowe ,,magneta", także ładowały akumulator, a z niego zasilane zostaną wszystkie odbiorniki, włącznie z połączonymi razem światłem długim i mijania.
  • Poziom 11  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Istnieje możliwość przerobienia instalacji tego skutera w ten sposób, by cewki oświetleniowe ,,magneta", także ładowały akumulator, a z niego zasilane zostaną wszystkie odbiorniki, włącznie z połączonymi razem światłem długim i mijania.

    Mogę prosić więcej szczegółów?
  • Poziom 28  
    figer napisał:
    kręcąc obrotami napięcie oscyluje między 12v a 15,8v


    Link poglądowy :
    https://rc-planeta.pl/pl/regulatory-napiecia/...step-up-5-32v-do-1-30v-10a-automatyczna-.html


    Po linkiem


    Przetwornica Step-Down / Step-Up - 5-32V do 1-30V - 10A - automatyczna

    !5,8V, to jest stanowczo za dużo i szkodliwe dla aku.

    Są dwie możliwości : albo spiepszona regulacja napięcia, albo ten typ tak ma.
    Co Koledzy na moją propozycję ?
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Tyrystor regulatora napięcia robi co mkoże a efekt właśnie taki. Faktycznie wyjściem byłaby przetwornica impulsowa ale typu AC/DC. Tyle, że jest to praca dla osób z pewnym zasobem wiedzy o zagadnieniu. Nie mam pewności, czy osoba pytająca bedzie w stanie podjąc wezwanie pod kątem ekonomicznym oraz technicznym. Natomiast jeśli nabędzie źródło światła LED dla AC to może udać sie zapomnieć o problemie.
  • Poziom 11  
    Osoba pytająca jest tzw. sitkiem - czyli lubi wydawać pieniądze. Także taka przetwornica w takiej cenie jak najbardziej wchodzi w rachubę.
    Nie do końca potrafię znaleźć konkluzję. Pomóżcie mi proszę:
    Znalazłem schemat instalacji do takiego skutera tylko z chłodzeniem wodnym, ale myślę że interesujące nas elementy są identyczne Link

    Ile ten skuter ma źródeł zasilania? 2, więcej?
    1. Prądnica - prąd zmienny (AC),
    2. akumulator - prąd stały (DC)
    Coś jeszcze?
    Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, a wszystkie odbiorniki nie biorą prądu z akumulatora? (Wiem, że pytanie retoryczne) :( .
    Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały?
    Ta przetwornica jest do prądu zmiennego, czy stałego?
    W którym miejscu powinna być zainstalowana? - Bo skoro ma wyrównywać napięcie, to dobrze byłoby aby równała dla wszystkich odbiorników.
    Może na początek starczy. Ktoś miły odpowie?
  • Pomocny post
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Prądnica ma trzy cewki:
    1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC)
    2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem
    3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    figer napisał:
    Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator,
    Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator.
    figer napisał:
    Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały?
    W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta.
    figer napisał:
    W którym miejscu powinna być zainstalowana?
    Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz. Wiele skuterów i motocykli taki system posiada. Wystarczy rozejrzeć się na Allegro. Po prostu magneto staje się alternatorem :D

    alster1 napisał:
    również poprzez regulator ale bez prostownika.
    Czy aby na pewno ? Regulator AC ? :D
  • Poziom 11  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta.

    Dziękuję
    Widzę, że aby ten skuter miał zasilanie tak aby było dobrze, to trzebaby przerobić całą instalację elektryczną.
    Cewkę od świateł przekierować, aby "poprzez regulator ładowania z prostownikiem" też ładowała akumulator.
    Światła podłączyć pod akumulator (ale tak jak w motocyklu - aby światła włączały się dopiero po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon").
    W przypadku mojego skutera jeszcze ten prąd ładowania wyregulować.
  • Poziom 43  
    @figer Tak jakby. Wiele skuterów i motocykli ma tak rozwiązaną instalacje. A najnowsze ,,chińczyki" (widziałem w sklepie i na drodze), mają już fabrycznie światła drogowe i mijania typu LED, wiec DC jest niezbędne w tym przypadku.
  • Poziom 39  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    wiec DC jest niezbędne w tym przypadku


    Niekoniecznie. Sa źródła światła LED akceptujące AC, czyli posiadające własny prostownik co niest niczym niezwykłym ale ma być. Zagadnienie poruszone przez pytającego niby proste w teorii zaczyna być złożone przy realizacji. Trzeba trochę sią zawzinać iuruchomić tzw kreatywność. A bywa różnie. Np mój szwagier nie wyłącznika czasowego podgrzewania świec który zamontowałem w ciągniku C 328 chociaż to mu upraszcza życie..
  • Poziom 28  
    https://allegro.pl/oferta/reflektor-lampa-led..._unit_id=e139ae7d-d1cc-4271-ad11-4cd9a421c71a

    Jako, że jest to link z zakazanej strony, wstawiam specyfikację:



    Lampa U2 LED CREE SPOT SREBRNA
    Dzięki zastosowaniu diody LED CREE o mocy 10w i doskonałej optyce, ta mała lampa daje naprawdę zadowalającą ilość światła. Wiązka światła jest mocno skupiona i długa.

    Posiada trzy tryby świecenia: 100%, 50%, stroboskop. Tryby świecenia przełącza się przez kolejne włączenie lampy. Jest odporna na wstrząsy, zabrudzenia i wodę (IP67).

    SPECYFIKACJA:

    moc: 10w
    napięcie: 12-60V DC
    stopień ochrony: IP68
    strumień świetlny: 1200 LM
    źródło światła: LED CREE 10W
    światło: skupione
    temperatura barwowa: 6500K
    kolor obudowy: srebrny
    żywotność: 50 000 h
    temperatura pracy: -45st do +65stC
    waga: 180g
    wymiary: średnica 57mm, długość 108mm


    Lampa z ogranicznikiem prądowym, pracująca na napięciu od 12 do 60V.



    Jeśli Ktoś poda "trwały'" link, usunę swój.
    Pozdrawiam.
    Proszę o opinie o tej lampie.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    anchilos napisał:
    Proszę o opinie o tej lampie.


    Nie jest wodoodporna
    Nie jest wstrząsoodporna, od wibracji motocykla poodpadały elementy na płytce pcb.
    Świeci jak chce, dioda nie jest wlutowana osiowo na płytce i jak chińczyk włoży płytkę taki lampa daje snop światła.
    Oślepia wszystkich z przeciwka.
    Potrafi losowo załączyć tryb stroboskopowy, nigdy nie wiesz kiedy.
    Nie posiada homologacji, czyli nie jest dopuszczona do ruchu.

    Wszystko powyższe piszę poparte własnym doświadczeniem z tym wynalazkiem, na forach motocyklowych jest więcej negatywnych opinii.
  • Poziom 31  
    Reflektor przeciwmgielny daje szeroką wiązkę światła o małej wysokości.
  • Poziom 28  
    anchilos napisał:
    Lampa z ogranicznikiem prądowym, pracująca na napięciu od 12 do 60V.


    Nie powinna reagować na wahania napięcia.

    Tak?
  • Poziom 11  
    W celu wyprostowania prądu zmiennego i ustabilizowania go - czy jak kupie takie cos
    https://www.aliexpress.com/item/33014217596.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5a213c00ya4KRZ&mp=1
    i takie cos
    https://www.aliexpress.com/item/32747539667.html?spm=a2g0o.cart.0.0.2dca3c00aUsItS&mp=1
    i połączę to jedno za drugim - to będzie to miało jakikolwiek sens?
    Pewnie po tych konwersjach nic prądu nie zostanie :D

    Nie mogę znaleźć znaleźć konwertera AC/DC step up/ step down.