Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW LT 35 2,5 TDI silnik AHD 1998r, wskaźnik - czujnik temperatury

18 Sie 2015 23:39 2871 4
  • Poziom 1  
    witam, włączam zapłon auto zimne wskazówka od temperatury minimalnie się podnosi i mimo,że auto się rozgrzeje to wskazówka nie idzie do góry stoi na 70st.Chcąc sprawdzić jaka jest temperatura na rozgrzanym silniku trzeba wyłączyć silnik i włączyć zapłon wtedy pokaże prawidłową temp około 90st., jeżeli tylko odpale po tym silnik wskazówka opada od razu na prawie sam dół wskaźnika do temp.około 70st., czujnik, termostat, wymienione, drugi licznik podpięty i to samo, trzeba auto zgasić,włączyć zapłon i odczytać prawidłową temp,gdzie problem,pozdrawiam
  • Poziom 11  
    zawor podcisnieniowy na dolnym wezu za trojnikiem caly czas otwarty>peknieta membrana/brak podcisnienia dochodzacego do niego.
  • Poziom 10  
    Witam mam taką samą przypadłość jak kolega arnswalde , wydaje mi się że zawór podciśnienia to nie trafiona diagnoza(u mnie to na pewno nie to ) gdyż temperatura była by taka sama na zapłonie i po odpaleniu. Mam pytanie do kolegi arnswalde jeśli tu czasem zagląda co było u niego przyczyną tej anomalii . Dodam że u mnie pod vagiem temp normalnie rośnie podejrzewam licznik albo wiązke do licznika. Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Miałem ostatnio podobny problem jak koledzy. U mnie okazało sie że przy samym czujniku ułamał sie przewód na który nakapał olej.
  • Poziom 10  
    Panowie rozwiązałem problem ,a przynajmniej poznałem jego przyczynę.Czujnik,termostat, licznik, wszystko sprawne. Czujnik cztero pionowy piny nr 2i 4 odpowiedzialne za komunikację czujnik licznik, czym większą temperatura cieczy rezystancja czujnika spada , dąży do zera. Jeden z pinów brązowy to masa,drugi niebiesko-czereony połączony z licznikiem ,problem w tym że masa gdzieś przegniła albo się poluzowała być może z lewej strony pod sterownikiem silnika tego nie sprawdziłem bo strasznie się rozpadało :) Jednak gdy podłączyłem zewnętrzną masę na pin koloru brązowego, nie pamiętam czy to 2 czy 4, wszystko pięknie zaczęło działać licznik w końcu widzi zmieniającą się rezystancję czujnika i poprawnie wskazuje temperaturę, czy to na zapłonie czy też po odpaleniu silnika. Takie proste a tyle nerwów :) Pozdrawiam