Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Servizza
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,5 . 8 zaworowy, gaśnie na niskich obrotach.

Kasia5953 21 Sie 2015 20:01 2271 7
  • #1 21 Sie 2015 20:01
    Kasia5953
    Poziom 1  

    Witam
    Trafiłam na to forum ponieważ mam problem z Lanosem, którego mam od dwóch tygodni ( kupiony od handlarzy , niestety ;C)
    Jeżdżę z nim po mechanikach ale cały czas coś z nim nie tak ale mechanicy rozkładają ręce i chcą prowizorycznie wymieniać co się da...
    Tak więc Lanos notorycznie gaśnie przy schodzeniu z wysokich na niskie obroty , dojezdzaniu do swiateł etc. Mało tego, nie chce później zapalić. Mechanicy mówią że z przepustnicą, silnikiem krokowym wszystko w porządku. Twierdzą też ze mozliwe ze rozrzad został źle założony , nazwali to " o oczko przesuniety" i przez to chodzi nie równo i gaśnie. Rozrzad wymienialam tydzien temu razem z termostatem i pompą paliwa ponieważ gotował się płyn chłodniczy a wiatraczek się nie kręcił. Byłam dwa dni temu u gazowników. Mieli wyregulowac instalację gazową, sprawdzić ją , wymienic filtry. Okazalo sie ze jest nieszczelna istalacja i ucieka gaz. Ponoć naprawili. Sama nie wiem, nie widzę końca tych napraw, a oni doradzają metodę prób i błedów . Dodam że świeci się czesto check silnika a Panowie mechanicy sprawdzali komputerowo i nie wykryto żadnych błędów.
    Może ktoś potrafi cos doradzic?

    0 7
  • Servizza
  • #2 21 Sie 2015 20:27
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    No cóż Pani Katarzyno, ciężko pomóc za pomocą tabletu czy komputera osobie która nie posiada podstawowej wiedzy czy umiejętności.

    Warsztatu od lpg szukaj tu http://lpg-forum.pl/mazowieckie-t17775-45.html

    Jeśli świeci się kontrolka CE to błędy jakieś muszą być, tylko że do ich odczytania wystarczy spinacz biurowy.
    Poniżej opis, tylko konieczna rejestracja.

    http://daewooforum.pl/temat6497.html

    Pozdrawiam

    0
  • Servizza
  • #3 21 Sie 2015 21:15
    Ireneo
    Poziom 40  

    Podstawowe pytanie czy jest też tak samo na benzynie?

    0
  • #4 22 Sie 2015 10:37
    nioop

    Specjalista AGD

    Pani Kasiu, tak jak kolega wyżej napisał, bez podstawowej wiedzy i chociażby prostego interfejsu do odczytywania błędów nie możemy pomóc..

    Jednak nie rozumiem podejścia mechanika, który rozkłada ręce.

    Albo mówi - To i tamto jest do wymiany, po oczywiście diagnozie.. Dodając,że może coś jeszcze wyjść w trakcie lub mówi, że naprawa jest nieopłacalna..

    Podejrzewam ale to takie "gdybanie", że instalacja jest mieszalnikowa i to w niej tkwi problem, a szczerze mówiąc tą generację LPG ja nawet bym nie naprawiał, tylko albo jeździł na benzynie albo założył sekwencję (druga opcja średnio opłacalna)

    Check sam się nie zapala, muszą być tam jakieś błędy.
    Lanos ma OBDII ? Jeżeli tak to chętnie pomogę i sprawdzę błędy ;)

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Sie 2015 11:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Check będzie się zawsze zapalał, błędy sondy spowodowane instalacją gazową - robi się to na "usterkę" - czyli przewód sondy zwarty z masą, sterownik uznaje wtedy jej permamentną awarię i przestaję się nią interesować, co nie wprowadza zamieszania potem, w postaci podwyższonych czy wieszających się obrotów itp.

    nioop napisał:

    Podejrzewam ale to takie "gdybanie", że instalacja jest mieszalnikowa i to w niej tkwi problem, a szczerze mówiąc tą generację LPG ja nawet bym nie naprawiał, tylko albo jeździł na benzynie albo założył sekwencję (druga opcja średnio opłacalna)

    Ot i napisał co wiedział. Całe naprawy inst. 1/2 generacji to wymiany filtrów i membran reduktora - wykonalne za parę groszy. Silnik jest najprawdopodobniej zalewany gazem z reduktora i cała filozofia usterki. @nioop robisz zdalne odczyty z ECM przez internet, czy tylko zabłyśniesz, wpisując kod błędu w google i skopiujesz jego opis?

    1
  • #6 22 Sie 2015 13:50
    nioop

    Specjalista AGD

    robokop napisał:
    Ot i napisał co wiedział. Całe naprawy inst. 1/2 generacji to wymiany filtrów i membran reduktora - wykonalne za parę groszy. Silnik jest najprawdopodobniej zalewany gazem z reduktora i cała filozofia usterki. @nioop robisz zdalne odczyty z ECM przez internet, czy tylko zabłyśniesz, wpisując kod błędu w google i skopiujesz jego opis?


    Dla mnie cała pierwsza i druga generacja instalacji LPG to niewypał..
    Instalacja ta nie ma precyzyjnego dawkowania w porównaniu z sekwencją.
    Można się pobawić w ustawienie jej by "jakoś to chodziło" i po miesiącu dwóch znów pojawiają się falowania, krztuszenia czy "prychy" - Naturalnie wiem, że zaraz odbędzie się kontr atak :] Ale nikt mi nie wmówi, że I i II generacja LPG to istny cud.

    Zaproponowałem pomoc w odczycie błędów ? I co w tym złego ? Ja zdaje sobie sprawę, że niektórzy są do mnie bardzo uprzedzeni bo zdarzyło mi się udowonić, iż nie mieli racji.. Ale krytyka za zaoferowanie pomocy w odczycie błedów innemu użytkownikowi to nie jest złamanie regulaminu.. Tym bardziej, że nie chcę nawet tego robić odpłatnie.. Więc może warto by było złapać głebszy oddech i się troche opanować zamiast krytykować moją pomoc złośliwościami ? Co o ile mnie nie myli narusza regulamin.


    Moderowany przez zeimp:


    Dosyć tego! Piszesz "farmazony" jak zwykły teoretyk! Instalację te (łącznie jeszcze z registrem zamiast silnika krokowego) działały bez zarzutów - przerabiałem tego setki - zatem Twoje wypociny są tu całkowicie zbędne! Robokop (nie bronię go, ale ma 100% racji) w dwóch linijkach trafił w sedno problemu i wystarczy teraz, aby autorka znalazła porządnego fachowca i po problemie! Ty zaczynasz zmieniać sedno wątku (że jesteś krytykowany, że złośliwości, itd.) a nie ma to najmniejszego znaczenia dla autora wątku!
    Zatem, aby naprowadzić Cię na prawidłowy tok myślenia i poprawnych podpowiedzi, otrzymujesz ode mnie ostrzeżenie - na rok od dziś! Reklamacja u mnie, bądź Admina sekcji samochody!

    0
  • #7 09 Wrz 2015 10:17
    gordo_pr
    Poziom 10  

    @Kasia5953 Pierwsze co bym zrobił na Twoim miejscu to samodzielnie zdiagnozował, czy problemem jest źle wyregulowana instalacja LPG, czy inna usterka w silniku. Sprawdź czy lanos po resecie sterownika ECU (ECU - komputer, który steruje dawką paliwa na podstawie danych z różnych czujników: położenia wału, położenia przepustnicy, podciśnienia, ilości tlenu w wydechu, temperatury silnika, temperatury powietrza zasysanego ) będzie prawidłowo jeździł na benzynie (bez włączania LPG).

    W tym celu wyjmij bezpiecznik F6 (od ECU) w plastikowej skrzynce pod maską (po prawej stronie, za akumulatorem) najlepiej na noc. Lanos 1,5 . 8 zaworowy, gaśnie na niskich obrotach.

    Następnie rano, włóż z powrotem bezpiecznik i odpal samochód na benzynie. Pozostaw go na 10 minut nie dotykając pedału gazu, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach i się rozgrzeje. Po tym czasie sprawdź jak samochód jeździ na benzynie, czy szarpie, gaśnie dojeżdżając do skrzyżowania.

    Jeśli po takim zabiegu jeździ poprawnie na benzynie, przyczyną problemów najprawdopodobniej będzie źle wyregulowana instalacja LPG, lub zła emulacja sondy lambda na LPG.

    0
  • #8 09 Wrz 2015 10:28
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zakręć butlę lpg (jak się boisz niech ci jakiś facet/mechanik to zrobi)w bagażniku i pojeździj sobie na samej benzynie. To już wiele nam powie i pomoże.

    0