Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 460 G-Tronic - Wysokie spalanie

dimk1 07 Wrz 2015 15:02 1509 9
  • #1 07 Wrz 2015 15:02
    dimk1
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam problem z autem VOLVO FH12 460KM z 2004r. ze skrzynią automatyczną G-tronic (w skrócie jest skrzynia to pierwszy automat VOLVO, poprzednik I-shift; jest to manulna skrzynia z elektronicznym sterownikiem na obudowie).
    Problem jest taki, iż samochód ma bardzo wysokie spalanie. Średnia minimum 40l, niezależnie od przewożonych ładunków.
    Najgorszy problem jest, kiedy pojawia się na drodze niewielkie wzniesienie to spalanie wzrasta
    przykład pusto pali 24-25l (na chwilowym spalaniu), a przy niewielkim wzniesieniu od razu rośnie do 48-60l. Jakby go równo przytrzymać na gazie to zejdzie znacząco z prędkości)
    Poza tym auto ma moc, bo można załadować nawet 40 ton i pod górę Świętej Anny podejdzie na A4 z prędkością 80-90 km/h na "powerze" bez problemu.

    0 9
  • #2 07 Wrz 2015 15:51
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Zrób odczyt wszystkich kodów błędów z wyświetlacza.
    Masz wrażenie, że źle zmienia biegi?
    Kiedy były wymieniane filtry paliwa?

    0
  • #3 08 Wrz 2015 00:01
    dimk1
    Poziom 8  

    Ostatnio wymieniony filtr paliwa, powietrza, oleju oraz przewód od intercoolera zassysający powietrze. Zawory również były regulowane.

    Co do zmiany biegów - mam takie zastrzeżenie, że jak samochód rusza to musi startować od 1 biegu i leci po kolei wszystkie biegi (nawet na pusto gdy manualnie wrzuce mu 3, to wskazuje przegrzanie sprzęgła). Dodatkowo na dolnej skrzyni, aby samochód zmieniał biegi (nawet przy pustym zestawie) wymaga wcisnięcia gazu praktycznie do oporu, po przejściu na górną skrzynię wystarczy już delikatnie trzymać gaz, a skrzynia sama płynie zmienia biegi.

    Jedyny moment kiedy się zdarzyło, że samochód miał dobre spalanie wraz z ładunkiem 10t - 29l po autostradzie, miało miejsce po wymianie turbiny. Jednak był to odcinek z W-wy przez Stryków do Bydgoszczy. Po tej trasie wszystko wróciło do "normy"...

    Mam takie wrażenie, że turbina w tym aucie, zbyt późno zaczyna pracować i stąd ten problem ze spalaniem. Czy możliwe jest, aby to jakoś przestawić ?

    Ostatnio polecono mi chiptuning na 500KM. Wówczas samochód miałby lepiej pracować oraz ekonomiczniej. Czy ktoś ma doświadczenie z tego typu zabiegów ?

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Wrz 2015 07:28
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Zmierz ciśnienie paliwa, na jałowych i pod obciążeniem w czasie jazdy z ładunkiem.
    Sprawdź smoki zbiorników paliwa ( jeśli masz dwa ).
    Zrobić balans pompowtryskiwaczy i jednostkowe zużycie paliwa. Zrobić analizę kodów błędów.
    Zatem najpierw diagnostyka w dobrym serwisie VOLVO, tak będzie taniej niż przepłacać za paliwo. Najbliższy dobry serwis to Kutno, odradzam Młochów.

    1
  • #5 08 Wrz 2015 10:27
    dimk1
    Poziom 8  

    MACIEK_M napisał:

    Zatem najpierw diagnostyka w dobrym serwisie VOLVO, tak będzie taniej niż przepłacać za paliwo. Najbliższy dobry serwis to Kutno, odradzam Młochów.


    A co sądzisz o serwisie w Pietrzykowicach k/Wrocławia albo Rzgowie k/Łodzi ? W tych rejonach często się pojawia auto.

    0
  • #6 08 Wrz 2015 13:11
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Polecam Rzgów.

    Cytat:
    Ostatnio polecono mi chiptuning na 500KM


    Chiptuning ma sens, gdy auto jest sprawne, twoje ma problemy prawdopodobnie z paliwówką i ECS.

    Nie wiem czy warto dopłacać za 40 KM.

    Tak, czy inaczej najpierw napraw auto.

    1
  • #7 23 Lis 2015 12:48
    dimk1
    Poziom 8  

    Witam,
    Na serwisie nic specjalnego nie znaleziono. Ciśnienie paliwa, pompowtryski i cisnienie ok. Zostały wyregulowane zawory i dawka napiecia na pompowtryski. Jedyny problem jaki wykryty to, że turbina zbyt późno się uruchamia (niestety serwis nie miał czujnika innego aby to sprawdzić na 100%).
    Ostatnio jadąc po trasie zdarzyło się, iż rura od intercollera spadła (było słychać huk i spadłą. Po tym jak spadła było słychać przy dodaniu gazu gwizdanie turbiny. Po założeniu rury spowrotem wszystko wróciło do starego porządku).

    0
  • #8 24 Lis 2015 17:48
    keicam1991
    Poziom 18  

    Kiedyś miałem taki przypadek że pompy leżały i turbo nie doładowywało :).


    A że tak zapytam z ciekawości sprawdzali ci pompy na stole ??? Bo to tak do końca nie jest wiarygodne testowanie komputerem.

    -1
  • #9 24 Lis 2015 21:38
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    keicam1991 napisał:

    Cytat:
    że pompy leżały


    Cytat:
    sprawdzali ci pompy na stole ???


    Wiesz, że tam są pompowtryskiwacze, a nie pompy, pisz bardziej zrozumiale dla wszystkich, żargon nie dowodzi fachowości, a wręcz przeciwnie.

    0
  • #10 25 Lis 2015 12:58
    keicam1991
    Poziom 18  

    MACIEK_M napisał:
    keicam1991 napisał:

    Cytat:
    że pompy leżały


    Cytat:
    sprawdzali ci pompy na stole ???


    Wiesz, że tam są pompowtryskiwacze, a nie pompy, pisz bardziej zrozumiale dla wszystkich, żargon nie dowodzi fachowości, a wręcz przeciwnie.


    Nie jestem fachowcem, a jedynie opisuje swoje spostrzeżenia, w domyśle jest to iż chodzi o pompo-wtryski i jeśli pomyśleć logicznie to w tych modelach nie było pomp jednostkowych, pozdrawiam pana fachowca ;).

    0