Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane 1,5 dci - uklad paliwowy pienienie paliwa

sadam495 11 Sep 2015 21:35 14811 39
  • #1
    sadam495
    Level 8  
    Witam
    Jak w temacie, posiadam megane z układem paliwowym Delphi. Auto kupiłem w Belgii, przyjechał na lawecie z niby uszkodzonym wtryskiem, faktycznie był uszkodzony tzn. zawieszał sie, wymieniłem na sprawdzony i było by ok gdyby nie powietrze w układzie, zauważyłem ze na zwrocie z pompy idzie piana a do tego wszystkiego okazało sie ze zapowietrza sie układ i auto zamiera, zostaje rozruch przy pomocy plaka(wiem to nie za dobry sposób ale skuteczny). Piana uw jest z przerwami, jak bylo ciepło to na prób odpalań 10 to może raz nie odpalił ale zimno kryzys.Na półmetku wakacji postanowiłem oddać pompę do naprawy sam wcześniej wyeliminowałem możliwości dostania sie powietrza ze tak powiem lewego poprzez rurki i dalej pieniło czyli wina pompy pomyślałem no bo wtryski raczej nie maja jak! Pompa trafiła do jak myślałem renomowanej firmy tam zrobiono jak wszyscy wiedza pompkę zasilająca która juz na jednym opiekowała podregulowano no z 4 dni głowili sie bo dalej pieniło, ale regulowali aż prawie ze juz nie pieniło po zamontowaniu okazuje sie ze nadal pieni a auto nie zapaliło w końcu. Wiec od dałem cale auto fachowcom no i wydedukowali ze jeszcze trzeba uszczelnić wtryski przez wymianę nakrętek i wymienili jakiś zawór w pompie miało być ok a tu nadal pieni a na zwrocie z wtrysków idzie powietrze i z pompy tez. Zaczyna mnie to dobijać bo ceny za naprawę osłupiło mnie a autem trzęsie jak ehh stary diesel.
    Miał ktos cos podobnego lub wie co sie dzieje??????? Firma chciała mi dziś oddać samochód niby naprawiony ale tak nie jest.
    Pomocy



    Dodano po 4 [minuty]:

    Przepraszam za pisownie pozdrawiam
  • #2
    eurotips
    Level 38  
    To w sumie układ hydrauliczny i zwykła zwężka przekroju albo ostra krawędź zaburzy przepływ. Zobacz jak biegną rurki, czy gdzieś nie mają ostrego załamania, może pod spodem przygięta.
  • #3
    lukasq7
    Level 10  
    sadam495 wrote:
    uszczelnić wtryski przez wymianę nakrętek
    uważaj by kleju nie dali
    Zrób w końcu test przelewowy
  • #4
    sadam495
    Level 8  
    Dali jakiś klej sam ten caly mistrz mi to powiedzial, nie podobało mi się trzęsienie na zimnym kazalem podpiac komputer okazalo sie na trzecim cylindrze ze jest słabiej pytam czy sprawdzali wtrysku na stole czy maja jakies odczyty nic nie ma i mi zostaje wiara na slowo
  • Helpful post
    #5
    lukasq7
    Level 10  
    sadam495 wrote:
    Dali jakiś klej
    zabieraj z tamtąd auto jeśli jeszcze się toczy
  • #6
    sadam495
    Level 8  
    Nie strasz mnie ten klej to fuszerka? Nie robi sie tak? Rozkręcałem stary wtrysk wiem ze jest spasowane to do mikrona a może i lepiej tez mnie zastanowiło gdzie sie zmiescił ten klej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Paliwo wężykiem. Podałem z banki do pompy żeby nie było. Że ciągnie powietrze

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jechałem nim powietrze w układzie było ale i tak odpalał

    Dodano po 21 [minuty]:

    Za każdą podpowiedź dziękuję.
    Pozdrawiam
  • #7
    sadam495
    Level 8  
    Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz czy poprzez wtryski może tworzyć się powietrze gdy np pompa podaje paliwo bez powietrza w tej chwili, paliwo pod ciśnieniem bo na dojściu do pompy nie widziałem powietrza w rurce. Może ciśnienie tłoka wtłacza powietrze przez któryś wtrysk! Wogule czy to mozliwe!

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie mam auta w domu to nie mogę sprawdzić przelewów, czy to jeden puszcza powietrze czy też wszystkie cztery, jedno jest pewne trzeba zabierać auto pomimo kosztów jakie już podniosłem i tego co chcą jeszcze wyciągnąć obecnie
  • #8
    genek1000
    Level 35  
    Czy chodzi ci o powietrze w paliwie na powrocie pompy wysokiego ciśnienia. Zdejmij wspólny przewód powrotny z wtryskiwaczy zaraz przy pompie i zobacz czy powietrze ustało. Jeśli tak wtryskiwacze uszkodzone/źle zrobione. Nie daj sobie wmówić że są sprawne.
  • #9
    sadam495
    Level 8  
    Dokładnie powietrze jest już na powrocie z wtrysków i widac było je przy pierwszej próbie oddania pogwarancyjnego gdzie to właśnie firma z logiem bosh grzebała w wtryskach bo ponoć zawiesiły się dwa no i przy pytaniu czy sprawdzali na stole wtryski i czy mają jakieś wykresy czy dane jaki ich stan to powiedzieli ze założyli. Nowe nakrętki i dali klej no a z wtrysków idzie powietrze. Za nakrętki. Zapłaciłem 250 zł robocizna drugie 250 eh

    Dodano po 6 [minuty]:

    Pytanie troche z innej beczki czy wymienia sie nakrętki przy profesjonalnej regeneracji tych że wtrysków??? Chyba to zbędny Koszt!!
  • #10
    sadam495
    Level 8  
    W końcu sprawdziłem i sytuacja jest następująca odpiąłem przelew wtrysków i faktycznie pienienie ustało a z wtrysków idzie powietrze czyli jest wada, ale że juz sprawdzałem to podpiąłem przelewy do menzurek i okazuje sie że naprawa tych że fachowców uszkodziła wtryski bo wydatek po 2min i 30 sek na dwóch wtryskach jest 20 ml a dwa maja 9 ml. Co lepsze że mierzyłem wydatki z 3 miesiące wcześniej i były stosunkowo równe rozbieżność to max 2 ml była. Wówczas nie zwróciłem uwagi czy sa pęcherzyki powietrza a teraz są większe z tych wadliwych a i te ok mają też mikroskopijne. Jednym słowem trzeba zająć sie wtryskami tylko teraz pytanie bo firma wzięła za naprawę wtrysków i czy na tej podstawie im oddać auto czy już. Darować sobie tą firmę???
    Dodam ze kleili jakos te nakrętki.
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    Z twojej wypowiedzi wynika że wtryskiwacze dalej są uszkodzone. Nie znam się dokładnie na regeneracji wtryskiwaczy ( nie można być fachowcem w każdej dziedzinie :D ) ale nakrętki to ostatni element do wymiany ( wyciek zewnętrzny lub brak możliwości dokręcenia - przeciągnięty gwint) . Najważniejszy jest zaworek ( delphi "turbinka") i końcówka wtryskowa z iglicą oraz trzpień kalibrujący z sprężyną. Jeśli się mylę :cry: to niech mnie poprawi osoba która regeneruje wtryski.
  • #12
    sadam495
    Level 8  
    Jak myślisz powietrze bedzie efektem sprężenia z cylindra? No bo jak wyjaśnić jeśli układ szczelny!! Jedno jest pewne że przelewa za dużo i czuć że jest słabszy miałem środek do czyszczenia układu diesla to mu wlałem żona. Pojeździ i zmierzę czy bedzie efekt
  • #13
    marekwodniak
    Level 16  
    Według instrukcji Clipa przelewy robione nim to w śilnikach K9K 700 to silniki o mocy 65 KM.norma max to 20ml na wtrysk .W śilnikach powyżej numeru 700 to śilniki o większej mocy norma max to 35 ml .Jak masz filtr paliwa byle jaki za 50 zł to może zaciągać powietrze na jego rurkach co nakładasz przewody .Ja tak miałem filtr założył mechanik .Kupiłem firmowy za 85 zł i problem ustąpił.
  • #14
    genek1000
    Level 35  
    Jeszcze tego mi nikt nie wytłumaczył. Nawet firma która regeneruje wtryskiwacze . Wydaje mi się że jest ciśnienie sprężania które przedostaje się przez luzy pomiędzy iglicą a końcówką wtryskową. Ale to są moje domysły. Sam swoje wtryskiwacze 4 razy reklamowałem po regeneracji i słyszałem za każdym razem że są zrobione i się czepiam ( to było po znajomości bo miało być taniej) Dopiero jak postraszyłem że pójdę do właściciela powiedzieć że robią "fuchy" ( to byłoby chamskie :| , ale nie miałem już do nich siły ( auto stało na podnośniku 2 miesiące) ) To się okazało że da się zrobić dobrze :|
  • #15
    adam59280
    Level 1  
    i jak pisze instrukcja to nie klamie

    Dodano po 3 [minuty]:

    moze i cisnienie

    Dodano po 2 [minuty]:

    eszcze tego mi nikt nie wytłumaczył. Nawet firma która regeneruje wtryskiwacze . Wydaje mi się że jest ciśnienie sprężania które przedostaje się przez luzy pomiędzy iglicą a końcówką wtryskową. Ale to są moje domysły. Sam swoje wtryskiwacze 4 razy reklamowałem po regeneracji i słyszałem za każdym razem że są zrobione i się czepiam ( to było po znajomości bo miało być taniej) Dopiero jak postraszyłem że pójdę do właściciela powiedzieć że robią "fuchy" ( to byłoby chamskie :| , ale nie miałem już do nich siły ( auto stało na podnośniku 2 miesiące) ) To się okazało że da się zrobić dobrze
  • #16
    sadam495
    Level 8  
    Wczesniej mialem założony oryginalny filtr purflon a teraz mam filtr delphy i test układu wykazuje szczelność test na "bańkę" wiec zostaje tylko porządna regeneracja wtrysków tylko musze znaleźć firme
  • #17
    marekwodniak
    Level 16  
    Nie wiem jaką masz moc śilnika ale na OLX do 65-70 KM są komplet 1950 zł .Regeneracją jest nie opłacalna .Ja kupowałem oryginalne zaworki robił mi mechanik przy mnie około 1.5 godziny zapłaciłem za wymianę coś 30 -40 zł od sztuki .Zrobiłem już ponad 40 tyś km i jest dobrze.Sprawdzam przelewy często bo mam Clipa .Za zaworek płaciłem coś 260 zł.Kupowałem 3 szt bo trzy były do wymiany.Jeden robiłem wcześniej.
  • #18
    sadam495
    Level 8  
    Niestety mam wersje 82 Km także wtryski droższe najbardziej denerwuje mnie to ze firma widziała jaki jest problem to reperowała sobie konto zamiast odrazu poinformować że wtryski są walnięte gdzie wydarli ode mnie 1,4 tys zl polowe wartości nowych wtrysków
  • #19
    genek1000
    Level 35  
    Ja bym dalej gnębił tą firmę która robiła wtryski i w razie czego rzeczoznawca i sąd.
    Niestety nie ma się co cackać z partaczami.
  • #20
    daras41
    Level 25  
    Powietrze na powrocie z wtrysków jest rzeczą normalną. Jak machasz ręką pod wodą to też wytrącają się pęcherzyki gazu, który jest rozpuszczony w cieczy. Zrób próbę przelewową jak należy i wyeliminuj uszkodzone wtryski i będzie ok.
  • #21
    marekwodniak
    Level 16  
    To zależy ile jest tego powietrza bo potrafi i piana lecieć .Widziałem takie Clio.
  • #22
    daras41
    Level 25  
    Im więcej przelewa tym więcej piany bije;)
  • #23
    marekwodniak
    Level 16  
    Nie koniecznie robiłem przelewy Clipem renault Clio były po około 5-7 ml na wtrysk a dużo powietrza było .U mnie podobne przelewy i duża różnica w powietrza w paliwie. U mnie bardzo mało .Problem musi byc w czymś innym.
  • #24
    sadam495
    Level 8  
    Największe pęcherzyki powietrza idą z tych o większym wydatku właśnie. Zastanawiam się a niestety nie posiadam technicznych możliwości żeby to sprawdzić czy aby to nie wina pompy w sensie zbyt duże ciśnienie i wytrąca się powietrze!! Pompę robili no ale za 100 zł diagnostykę komp. robili to chyba jest ok 😊

    Dodano po 14 [minuty]:

    Nie było by problemu gdyby filtr był tak skonstruowany a żeby paliwo ze zwrotu nie miało dostępu do paliwa z baku. A tak to się dostaje powietrze do obu przewodów i zapowietrza. Gdzieś czytałem o rozwiązaniu tego problemu a mianowicie gość twierdził że podpiął wężyk z zwrotu wtrysków bezpośredniego do przewodu zwrotowego do baku z filtra zastosował jakiś rozgałęźnik na tym że przewodzie dodał jeszcze wczesniej mały filter bodajże od skutera. Co o tym sądzicie?? Może to jest jakiś sposób!!!
  • Helpful post
    #25
    genek1000
    Level 35  
    daras41 wrote:
    Powietrze na powrocie z wtrysków jest rzeczą normalną.

    Niestety "powietrze" na powrocie z wtrysków nie jest rzeczą normalną ,a na pewno nie w przypadku 1.5 dci DELPHI. Jest to oznaka uszkodzenia wtryskiwaczy i zmora w przypadku MEGANE II z powodu konstrukcji filtra paliwa. Paliwo z powrotu miesza się z paliwem zasilającym co powoduje po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju problemy z rozruchem. "powietrze " z paliwa tworzy bańkę powietrzną na górze filtra co nie pozwala zaciągnąć pompie paliwa. Test pompy paliwa w 1.5 dci delphi : odpięte elektrycznie wtryskiwacze, odpięty elektrycznie zawór sterujący na pompie i zamiast niego wpięta oporność zastępcza ( np . żarówka 21W) Ciśnienie na pompie HP podczas rozruchu powinno wynieść powyżej 1150 bar.
    Pompa gdyby robiła zbyt wysokie ciśnienie podczas pracy sterownik by to wykrył od razu. Poza tym zmienił by się odgłos pracy silnika na "twardy"

    Dodano po 4 [minuty]:

    sadam495 wrote:
    gość twierdził że podpiął wężyk z zwrotu wtrysków bezpośredniego do przewodu zwrotowego do baku z filtra zastosował jakiś rozgałęźnik na tym że przewodzie dodał jeszcze wczesniej mały filter bodajże od skutera. Co o tym sądzicie??

    Partyzantka i partactwo jakich mało. :!: Takie cos może zrobić piekarz albo budowlaniec ( nie ujmując tym ludziom) a nie mechanik.
  • #26
    sadam495
    Level 8  
    Witam
    Wymieniłem dwa wtryski na oryginalne nowe rzecz jasna nie wydostają się z nich bańki powietrza :) oraz nowe rurki z dwóch pozostałych sporadycznie wydostają sie małe pęcherzyki powietrza co ciekawe gdy zwrot z wtrysków nie podpinam do pompy to praktycznie nie idzie powietrze z niego jak podepnę z automatu pojawiają sie co jakiś czas bańki ale zauważyłem ze do zaślepionego wężyka na miejscu zwrotów. Z wtrysków tak jakby powietrze zmącone cofało sie z pompy no ale po podpięciu wtrysków już nie cofa co to może. Być!! Druga rzecz to mechanik odczytał mi ciśnienie na biegu jałowym 23 MPa czy takie ma być?? Czujnik nie wyrzuca błędu zaznaczam. Wykańcza mnie ten samochód. Pomysły mi się kończą jeszcze myślę o dwóch wtryskach nowych żeby załatwić sprawę wtrysków a i przypomniałem sobie ze zrobiło sie zimniej i zauważyłem iż przy starcie zimnego silnika popiskuje coś z pompy tak przez ok 40 sek to chyba nie normalne boje się o nowe wtryski!!
  • #27
    daras41
    Level 25  
    Ja zanim założe inne wtryski rozbieram pompę w celu weryfikacji ,czy nie sypie opiłkami.
  • #28
    sadam495
    Level 8  
    Dwa miesiące temu robiona była mam starą pompkę na jednym skrzydełku opiłkowała ale w baku i filtrze 4 letnim nie bylo opilkow
  • #30
    sadam495
    Level 8  
    Problem powietrza jest nadal ale na nowych wtryskach narazie odpala. Jak wczesniej pisałem te powietrze może brać sie nie tylko z wtrysków bo długim wężykiem podpiąłem zwrot z wtrysków i nie było prawie wcale baniek a jak tylko podepnę do pompy to co chwilę idzie bulka na zwrot do filtra ot co. Dziwne jest też to że na biegu jałowym trzęsie autem a czasami się coś przestawi i nie telepie i co to może być! Komp błędów nie pokazuje!