logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki aparat kompaktowy lub typu bridge do 1200 zł z Full HD i szerokim kątem dla amatora?

drakoo320 13 Wrz 2015 19:19 2931 25
  • #1 14993045
    drakoo320
    Poziom 12  
    Ocena: 20
    Witam,
    szukam aparatu za ok 1200 zł, dodam ze jestem całkowitym amatorem i z robieniem zdjęć nie mam nic wspólnego ;) zależy mi tylko pamiątce w postaci dobrej jakości zdjęć i filmów (oczywiście full hd z mozliwie jak najwieksza liczba klatek/s). Ważny jest też kąt widzenia. Bardzo bym się ucieszył gdybyście na jakiś "chłopski" rozum wytłumaczyli co wyróżnia dany model, bądź na co zwrócić uwagę. A korzystając z tematu chciałbym się dowiedzieć czegoś o różnicy miedzy aparatami kompaktowymi "małymi" a tymi które wyglądają jak lustrzanka, czy po za zoomem różnią się czymś jeszcze? Które są lepsze?

Był był również wdzięczny za radę czy ma sens kupować taki aparat jeśli się nie ma w planach go wykorzystać profesjonalnie, tylko do zdjęć z ewentualnych wycieczek czy imprez rodzinnych. Może jakiś o połowę tańczy model by mi w zupełności wystarczył? Dodam że zapewne w większości przypadków o ile nie w wszystkich będę korzystał z Automatu (ustawień) :) oraz uważam że chyba lepiej postawić na większy zoom. Nie ukrywam że podoba mi się kręcenie obiektywem tak jak w lustrzankach w celu ustawienia ostrości bądź przybliżenia :d

PS: czytając inne tematy widziałem, że polecany był canon g16:
    Link
  • #2 14993486
    marcode
    Poziom 26  
    Ocena: 76
    Musisz się zdecydować czy kompakt, troszkę większy bezlusterkowiec lub duża lustrzanka.
    Co do jakości zdjęć to główną rzeczą jest wielkość matrycy, kompakty głównie maja malutkie, bezlusterkowce i lustrzanki duże, duża powierzchnia matrycy oznacza że dociera więcej światła i ogólnie jakość zdjęcia będzie lepsza, a w złych warunkach oświetleniowych pozwoli na lepsza jakość.