Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz 2000r. - Zwarcie w instalacji elektrycznej

kubas10 29 Sep 2015 18:18 6819 12
Metalwork
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, w matizie po włączeniu zapłonu pali bezpiecznik 15A ECM w przedziale silnika. Odłączyłem wtyczkę zasilającą cewkę i było ok, po ponownym podłączeniu jest także ok. Zbieg okoliczności ? Przede mną w samochodzie wymieniali już 2 cewki zapłonowe a problem po jakimś czasie wraca. Zauważyłem że przekaźnik od układu zapłonowego jest cieplejszy niż od pompy paliwa. Proszę o jakieś sugestie.
  • Metalwork
  • #2
    kubas10
    Level 25  
    Witam, poniżej przesyłam kawałek schematu z zaznaczonym bezpiecznikiem ( ef19 /15A ) na czerwono który uległ 2 krotnemu spaleniu. Wg instrukcji zasila on ECM, przekaźnik główny i ALDL. Dzisiaj jeździłem cały dzień i było ok, próbowałem wymusić zwarcie jazdą po dziurach, gwałtowne przyspieszanie i hamowanie i wyginanie / przeginanie wiązki i nic...
  • Metalwork
  • #3
    kidu33
    Level 15  
    Przepatrz wiązki czy się nie przetarły na skrzyni i wybieraku biegów.
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    Zapomniałem dodać że samochód ma 15 lat i 35000 km... Od spodu i od środka fabryka.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    Nie ma alarmu ani centralnego zamka.
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Zapomniałem dodać że gazu nie ma, haka także nie ma i nie widać że ktoś kiedykolwiek coś "dokładał" do tego samochodu.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Instalacja elektryczna w tym samochodzie jest nietknięta od momentu opuszczenia fabryki.
  • #7
    kidu33
    Level 15  
    Po co wymieniane były cewki? Przecież one się nigdy nie psują.
  • #8
    robek
    Level 17  
    Witam,

    cewka w tym samochodzie czasem się psuje i trzeba je wymienić, ale to nie zmienia faktu że cewka jest zasilana z innego bezpiecznika (widać to na załączonym schemacie). Raczej sprawdziłbym te elementy które są zasilane przez ten bezpiecznik np. pompa paliwa czy przypadkiem nie zaczyna się jej koniec.
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Ja cewki nie wymieniałem, wymieniana była w ASO w 2002r a potem ktoś jeszcze metodą podmiany (myślał że cewka przepala ten bezpiecznik...). W moim przypadku jak odłączyłem zasilanie cewki problem niby ustał. Jest to zbieg okoliczności bo przepalało nie ten bezpiecznik. Dobrałem się do pompy paliwa i słyszę że głośno pracuje ale po całym dniu jazdy jest ok. W samochodzie czuć jeszcze zapach fabryki także wydaje mi się że nie ma zwarcia na instalacji.
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Zasila jeszcze wtryskiwacze zawór odpowietrzenia zbiornika,egr,i pompę. Gdzieś jest przetarcie,przyciety przewód. Jak nie zwerze na dobre nie znajdziesz. :)
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    Zgadza się... to są upierdliwe usterki niestety.
  • #12
    invisibleman
    Level 20  
    Dawno temu miałem ten sam przypadek więc szczegółów nie pamiętam, ale na schemat który masz nie uwzględnia immobilisera. Problem tkwił pod deską. Dodatkowym objawem był brak możliwości diagnostyki testerem.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Ten bezpiecznik zasila także ALDL (gniazdo diagnostyczne). Na początku jak nie wiedziałem co i jak, to tester także się nie łączył ale lampka od IMMO mrugała po czym gasła po włączeniu zapłonu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    invisibleman wrote:
    Dawno temu miałem ten sam przypadek więc szczegółów nie pamiętam, ale na schemat który masz nie uwzględnia immobilisera. Problem tkwił pod deską. Dodatkowym objawem był brak możliwości diagnostyki testerem.


    Miałem taki przypadek ale wtedy pompa paliwa idzie krótko i coś jest nie tak z kontrolką IMMO ale nie pamiętam już co i jak. Kilka lat temu miałem to w nubirze.