Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej

alterro 15 Paź 2015 05:24 3366 10
  • #1 15 Paź 2015 05:24
    alterro
    Poziom 11  

    Witam.
    Kupiłem Astrę II/G 1.6 16V 101KM 183.000km.
    Silnik suchy. Gdy przegoniłem auto na wyższych obrotach na odcinku około 15 km,
    z przepustnicy zauważyłem wyciek oleju.

    Po zdjęciu dolotu powietrza zobaczyłem taki oto widok.
    Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej

    Wstępnie oczyściłem te okolice.

    Teraz do meritum:1.
    Czy mogę wymontować cały dolot i wymyć go w myjce ultradźwiękowej bez obaw na uszkodzenie elementów tj. silnik krokowy, czujnik otwarcia przepustnicy itp?

    2. Przy okazji zapytam jeszcze o olej. Nie wiem co jest wlane obecnie. Kiedyś(60tys km temu i kila lat wstecz) był mobil 5w40. Czy rozsądne będzie wymiana teraz 10W40 mobil one? Chyba na mineralnym raczej nie jeździ.(silnik suchy, oprócz przepustnicy, i gwarantuje, że nie był myty)

    3. Rozrząd był robiony około 90 tys. km temu, ale w ogóle go nie słychać. Czy jest zatem sens go wymieniać?


    Z góry dzięki za pomoc.

    0 10
  • #2 15 Paź 2015 08:01
    Montrres
    Poziom 21  

    alterro napisał:
    3. Rozrząd był robiony około 90 tys. km temu, ale w ogóle go nie słychać. Czy jest zatem sens go wymieniać?


    Będzie słychać jak strzeli. Po tym nastąpi kompletna cisza.
    Rozrząd jest takim elementem przy którym nie zastanawiamy się czy jest sens czy nie... Jeżeli producent zaleca wymianę co np. 60 tys. km to tak robimy i koniec. Nie wiem co ile ma być wymiana w tym silniku.

    Jeśli chodzi o dolot to należy sprawdzić skąd się on bierze. Ja obstawiłbym uszczelniacze. Co za problem rozebrać i wymyć to w ciepłej wodzie? Ja zawsze jak mam coś do wymycia z oleju - nie ważne czy diesel czy benzyna to wszystko rozebrane i wyłącznie ciepła woda. Bardzo rzadko benzyna lub rozpuszczalnik.

    Czy silnik jest może słabszy?

    0
  • #3 15 Paź 2015 11:50
    alterro
    Poziom 11  

    Nie znam dynamiki tego auta, ale porównując do innych o podobnych osiągach to mocy raczej nie brakuje. Zaskakująco dobrze (jak na tą pojemność i moc)
    zbiera się na 5 biegu od 90-140km/h.

    Pytając o mycie chodzi mi konkretnie czy w silniku krokowym oraz w przepustnicy nie ma elementów które podczas mycia mogą ulec uszkodzeniu.

    0
  • #4 15 Paź 2015 18:46
    kortyleski
    Poziom 41  

    W myjce raczej nie. W wodzie już tak. Ale ty masz umyć kanał powietrzny przepustnicy a tu wystarczy pędzelek szmatka i benzyna ekstrakcyjna.

    0
  • #5 15 Paź 2015 20:50
    ociz
    Moderator Samochody

    alterro napisał:
    Czy mogę wymontować cały dolot i wymyć go w myjce ultradźwiękowej

    Nie możesz. Do wyczyszczenia nie potrzeba jej nawet dotykać. I nie ma tam żądnego silnika krokowego!
    alterro napisał:
    Rozrząd był robiony około 90 tys. km temu

    Gratulacje. Jeśli dobrze widzę to silnik Z16XE, czyli jeszcze z tych starych eco-teców. Tam się wymienia rozrząd max co 60kkm, trzaśnie to silnik złom.

    0
  • #6 16 Paź 2015 17:07
    alterro
    Poziom 11  

    ociz napisał:
    alterro napisał:
    Czy mogę wymontować cały dolot i wymyć go w myjce ultradźwiękowej

    Nie możesz. Do wyczyszczenia nie potrzeba jej nawet dotykać. I nie ma tam żądnego silnika krokowego!
    alterro napisał:
    Rozrząd był robiony około 90 tys. km temu

    Gratulacje. Jeśli dobrze widzę to silnik Z16XE, czyli jeszcze z tych starych eco-teców. Tam się wymienia rozrząd max co 60kkm, trzaśnie to silnik złom.


    Uwielbiam jak ktoś nie wie a poucza innych!
    NA zdjęciach wyraźnie widać o jaki element mi chodzi, i jeśli czepiasz się o stwierdzenie dolot a nie przepustnica to pragnę zauważyć że kolega kortyleski nie miał z tym problemów.

    Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej

    numer 2 to silniczek krokowy, numer 1 to czujnik wychylenia(otwarcia) przepustnicy.

    Z Twojej wypowiedzi nic nie wynika: "Nie możesz. Do wyczyszczenia nie potrzeba jej nawet dotykać. I nie ma tam żądnego silnika krokowego!" nie wiadomo czy mogę umyć w myjce ultradźwiękowej(nie mylić z ciśnieniową) czy nie mogę uszkodzić podczas właśnie takiego mycia.

    ociz napisał:
    alterro napisał:
    Rozrząd był robiony około 90 tys. km temu

    Gratulacje. Jeśli dobrze widzę to silnik Z16XE, czyli jeszcze z tych starych eco-teców. Tam się wymienia rozrząd max co 60kkm, trzaśnie to silnik złom.



    Dziękuję za gratulację. Ale jakyś czytał dokładnie to napisałem, że kupiłem samochód. Dlatego się pytam, a nie chwalę się faktem jeżdżenia na jednym rozrządzie 90tys. km.

    W pytaniu o rozrząd chodzi mi czy przed jego "końcem" można to wychwycić po głośniejszej pracy silnika/ po charakterystycznym"diselowatym" odgłosie przy uruchomianiu silnika itp. Czy porostu bez żadnych objawów/odgłosów może się rozsypać.

    0
  • #7 16 Paź 2015 18:12
    ociz
    Moderator Samochody

    Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy.

    alterro napisał:
    czy przed jego "końcem" można to wychwycić po głośniejszej pracy silnika

    Nie można, to nie łańcuch. Pasek może trzasnąć z dnia na dzień, bez ostrzeżenia.

    1
  • #8 17 Paź 2015 20:57
    alterro
    Poziom 11  

    ociz napisał:
    Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy.
    alterro napisał:
    czy przed jego "końcem" można to wychwycić po głośniejszej pracy silnika

    Nie można, to nie łańcuch. Pasek może trzasnąć z dnia na dzień, bez ostrzeżenia.


    Mea maxima culpa.
    Dopiero dzisiaj mia miałem możliwość zajrzeć osobiście pod maskę(poprzednio również opierałem się tylko na zdjęciach )

    Faktycznie drugie zdjęcie pochodzi z innego auta.
    Jeszcze raz moja wina.


    Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę. Bez demontażu się nie obeszło, ponieważ najmniejszy dolot a w zasadzie bardziej powrót powietrza o średnicy kanału poniżej 1mm był zupełnie zatkany. włożyłem dosłownie na głębokość 1cm przepustnice do myjki( za Twoją radą aby nie uszkodzić potencjometrów, oraz mechanizmu przepustnicy).

    Teraz mam kolejne pytanie: przepustnica wyczyszczana zamyka się w 95% na wyłączonym silniku. Domyka się w pełni dopiero po uruchomieniu.
    Czy to normalne?

    Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej Opel Astra 1.6 16V - Czyszczenie przepustnicy w myjce ultradźwiękowej

    0
  • #9 21 Paź 2015 08:41
    szaryk
    Poziom 12  

    Patrząc na zdjęcia, musisz umyć dokładniej.

    0
  • #11 10 Lis 2015 17:31
    robokop
    Moderator Samochody

    Myje się sprajem do przepustnic, samą przepustnicę - czyli klapę, ośkę i wnętrze kanału w którym się porusza. Skoro jednak rzyga silnik olejem z separatora, to trzeba do tego przywyknąć - albo jeździć delikatniej. Nie widzę sensu w myciu przepustnicy dla własnego lepszego samopoczucia - zabieg ten wykonuje się tylko w przypadku anomalii, czyli np. problemów z odpalaniem, czy biegiem jałowym silnika. Olejem 10W40 można zalać, krzywdy mu nie zrobisz.

    0