Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 1,4 16V ecotec

slawoslaw 20 Mar 2005 11:32 17093 15
  • #1
    slawoslaw
    Level 18  
    Witam. Mam opla astre ecotec od ponad roku. Mam malutki problem. Od jakiegos czasu na po wrzuceniu drugiego biegu i po dodaniu gazu dziwnie autem mi zarzuca. Nie wiem czy to sprzęgło czy przeguby( dodam że auto ma przebieg 135 tys ) i napewno sprzęgło i przegyby pędne nie były wymieniane. na dodatke przy szybszym popuszczaniu sprzęgła przy ruszaniu to tak troszczke dziwnie ćwierka. nie wiem co to jest. Jeśli chodzi o prace silnika to chodzi bez zarzutu(cichutko,lpłynnie), przyśpieszanie i jazda elegancko tylko troche gryzą mnie te mankamenty i prosze o porade i pomoc. Pozdrawiam
    Slawoslaw
  • #2
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Mało informacji .Czy jest to tzw. kangur czyli szarpanie, przy jakich obrotach ?Ćwierkanie jeżeli z silnika to liche paliwo za mała liczba okt.Zatankować na próbe z innej stacji.Ćwierkanie (detonacje)występują przy gwałtownym dodawaniu gazu w niskim zakresie obrotów silnika(często przy stłamszeniu silnika).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pamiętaj o wymianie paska rozrządu trzeba co 60tys.
  • #3
    T/J
    Level 21  
    Witam
    Czy ten objaw o którym piszesz występuje tylko na drugim biegu?
    Bo jeżeli tak to przyczyna tkwi w skrzyni biegów.A jak na wszystkoch biegach to przyczyn może być kilka przeguby,sprzęgło.
    Pozdrawiam
  • #4
    slawoslaw
    Level 18  
    Więc tak jeśli chodzi o objawy to można to porównać do "kangura" i co podkreślam dzieje się to tylko na drugim biegu reszta jest ok. Jeśli chodzi o rozrząd:była kapitalna wymiana rozrządu(bo druga:pierwsza była po 63 tys a drugą zrobiłem ja po 125 tys km) w oplu i to na moich oczach :P więc rozrząd jest ok(olej tak samo: wymieniałem tydzień temu na Mobil 5W50). A to cwierkanie występuje wtedy gdy ruszam na wolnych obrotach bez dodawania gazu (usłyszałem to na parkingu jak parkowałem) i tak jakby pochodziło to od strony skrzyni biegów. Jeśli chodzi o sama jazde w trasie to jest ok :auto przyśpiesza płynnie . Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    filtr powietrza wymieniany tok temu ,filtra paliwa nie wymeniałem jeszcze A paliwo leje na dobrej stacji, chodziarz zaufania już nie mam do zadnej stacji paliwowej w polsce. Powiem tylko ze to jest paliwo z zielonej stacji "ultimate" (czyli chyba to bez wody :P )pozdrawiam
  • #5
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Sugestia co do rozrządu nie była w związku z usterką (urywają się paski dosyć często)szkoda dodatkowych wydatków.Co do szarpania jeżeli jest to w przedziale 1800-3000 obrotów jestem za EGRem.Można zrobic prosty test zaślepić go cienką blaszką.Wytnij kawałek blaszki i wetknij między zawór a kolektor.
  • #6
    tajnygelo
    Level 14  
    jak jest to faktyczny przebieg to niepowinno być ani sprzęgło ani przeguby bo te sporo wiencej wytrzyują a na wszelki wypadek wymienił bym ten filter paliwa na twoim miejscu ale co do usterek szukał bym winy może w przewodach i świecach a to ćwierkanie to moze pasek klinowy pozdrawiam
  • #7
    janusz kaczor
    Cars specialist
    W tym silniku jest pasek wilorowkowy i napinacz ,pasek raczej odpada.Może byc tak że przy małych obrotach i puszczeniu sprzęgła(dosyć gwałtownym)wydobywa się lekkie piskanie z tarczy sprzęgłowej.Tarcza ma taki układ kompensujący drgania.Te elementy mogą wydawać taki dżwięk(w ASO miałem taki przypadek a że była to gwarancja tarcza do wymiany).Ja bym sie nie prrzejmował.
  • #8
    elektryk1e
    Level 22  
    cwierkanie to moze byc pasek klinowy napedzajacy np alternator i pompe wody jak jest luzny do piszczy przy dodawaniu gazu
  • #9
    slawoslaw
    Level 18  
    witam.Na początek chciałbym podziękować za pomoc i porady. jeśli chodzi o zawór recyrkulacji spalin to był czyszczony przed zimą( czy tak szybko mogl sie znow zatkać?)filtru paliwa jeszcze nie wymienilalem. jutro kupie i wymienie moze to skakanie minie wraz z wymiana filtra. chciałbym się jeszcze zapytać o olej . ponieważ leje bardzo rzadki olej 5W50 0 w zasadzie jest podobno lepszy i wydłuża trwałośc silnika, ale za to prw czasie przejechania 12 tys km musze dolac ok 3,5 litra oleju . Czy to normalne ?? I zainteresowanych prosiłbym o opinie na temat opel atsra '97 1,4 16V ecotec. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
    Slawoslaw
  • #10
    blablakx
    Level 11  
    Jeżeli Ci tyle spija tego oleju, to spróbuj najpierw zmienić na np. 10W40. Jeżeli będzie to samo to może masz zapieczone pierścienie.

    ponoć norma opla przewiduje branie 0.7 litra oleju na 1000km
  • #11
    tajnygelo
    Level 14  
    normalne to niejest że po przejechaniu 12 tys wzią ci 3,5literka oleju niemasz co sie wygłupiać z syntetycznym olejem czyli 5w40 tadził bym ci zalać minerał tylko dobry czyli 15w40 a prawde mówiąc to masz zajechany troszeczke ten silnik juz bo powinieneś sie wyrobić bez dolewki czyli od max do min a to jest w oplu 1literek oliwy śmiem twierdzić że twoja asterka ma sporo wiencej niż to co na liczniku bo przy normalnej eksploatacji te silniki wytrzymują bez wiekszych problemów 300tyś no chyba że ktoś zapomina o inspekci a ty nie jesteś pierwszym włścicielem pozdro.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a blablakx zapomniałeś dopisać jeszcze jednego zera hehe
  • #12
    slawoslaw
    Level 18  
    Jeśli chodzi o wiarygodnośc co do przebiegu to jestem pewien że jest on autentyczny i przy zakupie wynosił 120 tyś. A auto kupowane było w kraju w salonie.Jeżdze już nim od ponad roku i poza olejem i rozrządem to nic nie musiałem w nim wymieniać. Jeśli chodzi o olej to bede miał problem z wymiana na nizszy ponieważ na nowym oleju zrobilem niecaly tysiac, wiec teraz bede musiał jezdzić na tym co mam , nie ukrywam że boli mnie to dolewanie, ale czy ma to jakiś wpływ na to , ze tyle oleju dolewam,. Pozatym chciałem podkreślić jest poinformowane w opisie ze to jest 16V więc teoretycznie oleju zuzywa 2 razy więcej niz 8 V. Chciałbym sie zapytać jeszce czy czasem przez taki rzadki olej( lady do silnika ktory ma juz 8 latek)mozna rozszczelnik silnik ,i moze to jest powodem teych ubytkow. A wybralem ten olej bo uwazam ze na oleju nie wolno oszczedzac, jesli chodzi o ochrone silnika, tylko wlasnie dziwi mnie to ze az tyle go je. A remontu nawet nie bede robil bo silnik pracuje cicho i plynnie i ( ma swoja ma
    Pozdrawiam
  • #13
    hihohaho
    Level 13  
    Ja do ECOTECa 1.6 16V lałem MOBILE1 15W40 i od wymiany do wymiany dolewałem niecałe 1,5 litra. Dodam, że rzadko zdażało mi się wymieniać olej przed przejechaniem 20 000 km. A co do opisanych objawów to nie wyglądają mi na przebieg 120 000 km. Sprzęgło robiłem dopiero po przejechaniu 250 000 km po mieście (samochód chodził na taksówce), a przeguby zaczęły pukać jak licznik pokazał trójkę i pięć zer. Ze krzynią nigdy nie miałem problemów.
  • #14
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Olejem sie nie przejmuj tak może brać i silnik jest jeszcze OK.Norma dla Opelka jest do 0.7l na 1000km.i jest to kwestia egzemplarza.Na serwisie spotykałem różne zużycia oleju a spędziłem tam 6lat.Zdania na temat oleju MOBIL są bardzo podzielone z przewagą negatywnych.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że dużo zalerzy od stylu jazdy.
  • #15
    slawoslaw
    Level 18  
    pytanie do hihohaho: czy remont silnika byl przeprowadzony przed przejechaniem 300 tys km? .
    -W serwisie opla na postawione pytanie odnośnie zużycia oleju serwisant zaproponował mi wymiane uszczelniaczy zaworowych, z tym że zaznaczył iż ta operacja może nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Z czym się wiążą te opinie na temat oleju MObil 1. (oczywiście te negatywne opinie).?
    Pozdrawiam
  • #16
    hihohaho
    Level 13  
    Nie robiłem nic przy silniku poza niezbędnymi wymianami, tzn. olej, rozrząd, filtry i dwa razy pasek klinowy.