Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panasonic TXL_L32C10P - Po naprawie obudowy matrycy-pasy na mleku

15 Paź 2015 15:21 2004 12
  • Poziom 21  
    Witam. Usterka wydawała się prosta, na 2-3sek. się załącza i gaśnie. Diagnoza trafna, pęknięta obudowa matrycy. Rozebrałem, zrobiłem podkładkę, złożyłem, załączam a tu zonk, zamiast mrówek na ekranie widzę coś takiego:
    Panasonic TXL_L32C10P - Po naprawie obudowy matrycy-pasy na mleku

    Wszystkie napięcia na złączu A03 są OK, może to 15V jest troszkę zawyżone do 17V, napięcie T-con jest, T-con podmieniony, wsad podmieniony, matryca mechanicznie nie nosi żadnych śladów uszkodzenia. Przyznam szczerze, że z tego typu usterkami zawsze miałem problem. Gniazda połączeniowe czyste.
    Jakoś nie mogę znaleźć sygnału LVDS na złączu A2 do Tconu.

    A ten obrazek wszedł OK ;)

    Panasonic TXL_L32C10P - Po naprawie obudowy matrycy-pasy na mleku

    No i na konieć prośba o radę, już mi nie zależy na zarobku, ale ten TV należy do chłopka z DPS-u i jes mi ich żal. Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Żle pracują drivery wierszy w matrycy.
    Jeżeli matryca posiada boczne drivery na zewnątrz, to trzeba posprawdzać przejścia z listwy poziomej na boczną. Brakuje ktoregoś przejścia (sygnału) na bok do driverów wierszy. Przy uszkodzeniu obudowy matrycy, narażona ona była w większym stopniu na to uszkodzenie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    gkrz napisał:
    pęknięta obudowa matrycy

    Chyba autor tematu trochę nieprecyzyjnie się wyraża, tam nie pęka obudowa matrycy tylko plastiki izolujące gniazda świetlówek od blaszanej obudowy matrycy. Zatem
    Andrzej4567 napisał:
    Przy uszkodzeniu obudowy matrycy, narażona ona była w większym stopniu na to uszkodzenie.
    raczej nie o to chodzi.
    Skoro wcześniej obraz był prawidłowy to rozbierz jeszcze raz i dokładnie posprawdzaj, czy przypadkiem wyjmując szkło matrycy nie naderwałeś którejś taśmy z driverami na matrycy, czy wszystkie taśmy są dobrze wsadzone itp. No chyba że miałeś pecha i uszkodziłeś coś ładunkiem elektrostatycznym.
    W takich wypadkach najlepiej wszystko dokładnie i na spokojnie 3 razy posprawdzać a potem dopiero podmieniać wsady, moduły.
  • Poziom 21  
    Oczywiście, źle to opisałem, chodzi o pękniętą obudowę gniazd świetlówek i przebicie z pasków połączeniowych do tej metalowej obudowy matrycy.
    Odnośnie mechanicznych uszkodzeń matrycy to dokładnie wszystko obejrzałem i nie widzę rzadnych uszkodzeń.
    Być może dzisiaj się coś wyjaśni, mają przywieźć taki sam do naprawy.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Podtrzymuje swoje zdanie, że żle pracują drivery wierszy. Dlatego żle pracują, że nie mają wszystkich napięć (sygnałów). Trzeba sprawdzić drogę przejścia tych sygnałów. Można zacząć sprawdzać od listwy poziomej, jezeli na tej są, to dalej sprawdzamy na driverach wierszy. Jeżeli na listwie poziomej niektórych z nich nie ma, to oczywiście sprawdzamy drogę od T-cona do tej listwy (czyli podłaczenie taśm, przejścia ścieżek).Kolejnoć sprawdzania nie jest najważniejsza, ważne żeby dojść gdzie maja przerwę, i przywrócić dojście tych sygnałów do driverów.
    Większość tych napięć (zależy od typu matrycy) jest opisana na T-conie, na listwie poziomej.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Widać w szkle na ogół.
    Normalnie większość ma przejście do „listwy górnej", więc wystarczy je odnaleźć miernikiem. A brakujące znaleźć oczkami ze wspomaganiem. ;) Lub metodą drutowania na dwa uda. :)
    Tyle tylko, że ty chyba musiałbyś mieć wszystkie oberwane. ;)
    Może byś tak podał jakąś treść obrazową, a nie „śnieg”?
  • Poziom 20  
    Nie mam rozpiski tej matrycy.
    Zasada na ogół jest taka, że omomierzem odnajdujemy najpierw te przejścia które są, a póżniej korzystając ze wspomagania oczu (i to dobrego) szukamy pozostałych.
    Przejścia mogą być do punktów, tak z lewej strony drivera, jak i z prawej strony drivera. Istnieją też przejścia, które nie mają wyprowadzonego punktu na bocznej fleksie. Wtedy trzeba sie wlutować do odpowiedniej ścieżki na fleksie bocznej.