Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626GE - radio nie działa w deszcz i po deszczu.

21 Oct 2015 11:12 1014 9
  • Level 6  
    Witam, jak w temacie posiadam auto mazde 626ge i od pewnego czasu mam problem z radiem. Posiadam jakies jvc i w deszcz lub po deszczu radio sie nie wlacza. W sloneczny dzien gdy auto postoi w sloncu radio dziala, czasem zalacza sie samo podczas jazdy. Ogolnie gdy popada i jest wilgotno nie dziala, ostatnio juz przez 2tyg. Pare osob podpowiadalo mi ze moze byc winna antena, ze niby gdzies tam dostaje sie woda robi zwarcie. Na pierwszy rzut oka nie widac tam miejsca gdzie by moglo byc nie szczelne.
    Byc moze ktos mial taki przypadek w tym modelu badz po prostu wie w czym lezy wina?

    Pozdrawiam
  • Level 11  
    Najlepszym wyjściem wydaje się pozbycie się wilgoci w aucie. Posprzątaj tam (kurz trzyma wigloć), sprawdź nieszczelności (skąd się ta woda dostaje do auta).

    Miałem podobnie w Renault Megane.
  • Level 6  
    Ale wlasnie ja tam zadnej wilgoci nie czuje, szyby nie paruja, a w aucie jest czysciutko.
    Niby skad woda miala by byc w okolicy radia?
    A w Twoim przypadku gdzie byla woda?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymontuj radio z kieszeni. Nic nie odłączaj. Włącz. Przy włączonym radiu wyciągnij wtyk antenowy. Jak zgaśnie, to znaczy że nie masz masy zasilania doprowadzonej do kostki. I cała masa leci po przewodzie antenowym. A że jest pewnie skorodowany, to jak się dostaje woda pod oprawę anteny, to radio przestaje działać.
  • Level 24  
    Podmień radio na próbę, wyeliminujesz usterkę instalacji auta.
  • Level 6  
    Radio wlacza sie samo po zaplonie, wiec obecie nawet nie mam jak go wlaczyc. Ale z tego co mowisz to wina moze lezec rzeczywiscie w tej antenie, musze rozebrac i uszczelnic, wtedy bedzie wiadomo czy to to, ale najpierw wlasnie sprobuje czy da sie je wlaczyc bez wtyku antenowego.
  • Level 6  
    Sprawdzilem wyciagajac wtyk antenowy i radio zgaslo. Tak wiec to przez antene.
    Czy w takim wypadku wystarczyloby puscic mase do kostki radia?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Koniecznie trzeba puścić masę do kostki radia. A potem sprawdź, jak zachowuje się radio. Gasnąć nie powinno, ale co z odbiorem.
  • Level 6  
    W takim razie sprobuje to zrobic. W kostce powinien byc jakis kabel masowy do radia w ktory sie wpiac?
    Na samej antenie mi nie zalezy, moze byc wypieta nawet :)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli to radio jvc, to ma z tyłu gniazdo ISO. Więc zgodnie z nim.