Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fm 13 400 - Błąd MID140 PSID 200 FMI12

14 Gru 2015 18:01 3816 4
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z volvem fm13 400 E4 bez adblue z egr-em. Mianowicie jakiś czas temu pokazała mi się na zagarach zółta kontrolka silnika i błąd MID128 PSID98 FMI1 OBD.Dziś miałem problem z odpaleniem silnika (objawy podobne do braku prądu na rozruszniku,z tym że czasem odpali), ale zaciekawiło mnie to, że dodatkowo wyskoczyły dwa nowe błędy:
    MID 140 PSID 200 FMI12
    MID 140 PSID 207 FMI12
    Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i podpowie od czego zacząć poszukiwania. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 31  
    Witam.
    MID 128 PSID 98 Układ powietrza doładowującego.
    FMI 1
    Dane prawidłowe, ale poniżej normalnego zakresu roboczego.
    Możliwa przyczyna:
     Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego.
     Łopatki w turbosprężarce VGT blokują się w jednym położeniu, którego kąt jest za duży, co
    sprawia, że nie powstaje ciśnienie, prędkość obrotowa turbiny maleje i tym samym spada ciśnienie doładowania.
    Reakcja jednostki sterującej silnika:
     Wygenerowanie kodu usterki.
     Zbyt niskie ciśnienie doładowania
     Torbosprężarka wytwarza zbyt niskie doładowanie.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
     Żądanie kodu usterki.
     Obniżone ciśnienie doładowania.

    MID 140 PSID 200 Zakłócenia w komunikacji, łącze danych,jednostka sterująca silnika.
    FMI 12
    Uszkodzona jednostka lub podzespół.
    Warunki wygenerowania kodu usterki:
     Oczekiwany komunikat nie dociera do zespołu wskaźników.
    Możliwa przyczyna:
     Usterka wiązki przewodów.
     Usterki w złączach.

    MID 140 PSID 207 Zakłócenia w komunikacji, łącze danych, jednostka sterująca wybieraka biegów.

    Proponuję wizytę w warsztacie na konkretną diagnostykę.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za wyjaśnienie. Może posiada ktoś objaśnienie pinów wiązki wchodzącej do kabiny, żeby zbadać przejścia? Wydaje mi się że to w niej tkwi problem, bo na obecną chwilę jest ok, ciężko będzie zdiagnozować, usterka występuje sporadycznie, ale pewnie będzie pojawiać się coraz częściej.Miałem kiedyś podobny problem z osuszaczem, musiałem puścić nową wiązkę- dwa z trzech przewodów niedrożne. Z tego co wyczytałem, chyba wiązki to najsłabsza strona FM-ek
  • Poziom 7  
    Dzień dobry.
    Chciałbym podczepic sie to tematu kolegi o błędzie MID 128 PSID 90 FMI 1 z tą różnicą iż u mnie błąd występuje w Volvie FM 9 euro 5 vin B469513. turbina bez geometri.
    Czujnik doładowania na kolektorze ssącym wyczyściłem bo był cały zaklejony.
    Prosze o poradę.
  • Poziom 31  
    MID 128 PSID 90 Wydajność układu SCR
    FMI 1 Wysoki poziom NOx
    Możliwa przyczyna:
    Zawór dozujący zaciął się w położeniu zwartym (zamkniętym)
    Zablokowany przewód ciśnieniowy
    Niskie stężenie mocznika .
    Proponuje diagnostykę układu SCR.