Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault espace 2,2 2004 Webasto

kamilekaaaaa 18 Dec 2015 08:50 3375 5
  • #1
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Witam, mam pytanko odnośnie webasta. Mam zamontowane fabrycznie (chyba) wiązka wchodzi do auta razem z wiązką od hamulca ręcznego. Pytanie mam odnośnie kabelkologi.

    Ma ktoś opis wyprowadzeń.
    Czym to jest sterowane.
    Nie ma tabliczki znamionowej wiec nie wiem jaki to typ.
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Wyprowadzenia, jak widać na fotce:
    czerwony - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze - bezpiecznik mini 30A (środkowy z rzędu pięciu),
    biały - gniazdo diagnostyczne,
    pomarańczowy - sterownik klimatyzacji,
    czarny - masa,
    żółty - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze - bezpiecznik mini 10A (pierwszy od prawej z rzędu czterech).
  • #3
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Ten sterownik klimatyzacji to jest wyjście sygnału 12v czy coś innego. Jak podam na czerwony i żółty zasilanie to wystartuje.
  • #4
    mazand
    Level 13  
    Witam
    Jest to kostka do podlaczenia pieca Eberspeacher D5WZ czyli dogrzewacza silnika. Uzywa sie przejsciowki pomiedzy ta kostka a standardowa kostka ebera wraz z podlaczeniem p.paliwa i czujnika temperatury. Piec jest uruchamiany automatycznie po wlaczeniu zaplonu przy odpowiednio niskiej temperaturze (czujnik temperatury).
    Jezeli nie ma sladow po przewodach do obiegu cieczy chlodzacej i montowania pieca to zapewnie ta kostka jest jedynie standardowa czescia instalacji i piec nie byl montowany w tym samochodzie.
  • #5
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Ja mam zamontowany piec. Problem jest taki ze nie startuje. Chciałem go jakoś uruchomić. Nie startował nawet przy -10.
  • #6
    mazand
    Level 13  
    Jezeli przejsciowka wyglada tak jak opisalem to najlatwiej sprawdzic czujnik termiczny - powinien zwierac przy ok +5 st. C. Mozna go wypiac z kostki i zewrzec jego kostke na czas proby kawalkem drutu. Jesli po uruchomieniu auta piec wystartuje to winowajca bedzie wiadomy. Sam czujnik mozna wlozyc do zamrazarki i po jakims czasie sprawdzic czy zwiera. Raczej malo prawdopodobne ze to on ale najszybciej mozna go sprawdzic.

    P. paliwa sprawdza sie podajac na nia impulsowo +-12V.

    Oczywiscie nalezy posprawdzac bezpieczniki zasilajace kostke tak jak podali koledzy albo nawet w samych kostkach czy napiecie dochodzi do ebera rowniez po uruchomieniu auta.

    Jezeli masz interface lub zegar modulowy do ebera to mozesz zdiagnozowac piec nawet przez zlacze diagnostyczne jak to stwierdzono w p/w poscie (bialy kabelek w kostce na zdjeciu).

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    Moze krotko i na temat
    Na przewodach czerwonym, pomaranczowym i zoltym ma byc + 12V po uruchomieniu zimnego silnika wzgledem przewodu czarnego (masa).
    Tak samo sytuacja ma wygladac na 8 pinowej wtyczce ebera na pinach odpowiadajacych pw przewodom. Jesli jest OK i p. paliwa tez jest sprawna to problem jest w samym piecu.