Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault espace 2,2 2004 Webasto

kamilekaaaaa 18 Dec 2015 08:50 2892 5
  • #1
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Witam, mam pytanko odnośnie webasta. Mam zamontowane fabrycznie (chyba) wiązka wchodzi do auta razem z wiązką od hamulca ręcznego. Pytanie mam odnośnie kabelkologi.

    Ma ktoś opis wyprowadzeń.
    Czym to jest sterowane.
    Nie ma tabliczki znamionowej wiec nie wiem jaki to typ.
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Wyprowadzenia, jak widać na fotce:
    czerwony - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze - bezpiecznik mini 30A (środkowy z rzędu pięciu),
    biały - gniazdo diagnostyczne,
    pomarańczowy - sterownik klimatyzacji,
    czarny - masa,
    żółty - skrzynka bezpieczników przy akumulatorze - bezpiecznik mini 10A (pierwszy od prawej z rzędu czterech).
  • #3
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Ten sterownik klimatyzacji to jest wyjście sygnału 12v czy coś innego. Jak podam na czerwony i żółty zasilanie to wystartuje.
  • #4
    mazand
    Level 13  
    Witam
    Jest to kostka do podlaczenia pieca Eberspeacher D5WZ czyli dogrzewacza silnika. Uzywa sie przejsciowki pomiedzy ta kostka a standardowa kostka ebera wraz z podlaczeniem p.paliwa i czujnika temperatury. Piec jest uruchamiany automatycznie po wlaczeniu zaplonu przy odpowiednio niskiej temperaturze (czujnik temperatury).
    Jezeli nie ma sladow po przewodach do obiegu cieczy chlodzacej i montowania pieca to zapewnie ta kostka jest jedynie standardowa czescia instalacji i piec nie byl montowany w tym samochodzie.
  • #5
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Ja mam zamontowany piec. Problem jest taki ze nie startuje. Chciałem go jakoś uruchomić. Nie startował nawet przy -10.
  • #6
    mazand
    Level 13  
    Jezeli przejsciowka wyglada tak jak opisalem to najlatwiej sprawdzic czujnik termiczny - powinien zwierac przy ok +5 st. C. Mozna go wypiac z kostki i zewrzec jego kostke na czas proby kawalkem drutu. Jesli po uruchomieniu auta piec wystartuje to winowajca bedzie wiadomy. Sam czujnik mozna wlozyc do zamrazarki i po jakims czasie sprawdzic czy zwiera. Raczej malo prawdopodobne ze to on ale najszybciej mozna go sprawdzic.

    P. paliwa sprawdza sie podajac na nia impulsowo +-12V.

    Oczywiscie nalezy posprawdzac bezpieczniki zasilajace kostke tak jak podali koledzy albo nawet w samych kostkach czy napiecie dochodzi do ebera rowniez po uruchomieniu auta.

    Jezeli masz interface lub zegar modulowy do ebera to mozesz zdiagnozowac piec nawet przez zlacze diagnostyczne jak to stwierdzono w p/w poscie (bialy kabelek w kostce na zdjeciu).

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    Moze krotko i na temat
    Na przewodach czerwonym, pomaranczowym i zoltym ma byc + 12V po uruchomieniu zimnego silnika wzgledem przewodu czarnego (masa).
    Tak samo sytuacja ma wygladac na 8 pinowej wtyczce ebera na pinach odpowiadajacych pw przewodom. Jesli jest OK i p. paliwa tez jest sprawna to problem jest w samym piecu.