Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1,8t. Szyba przednia zachodzi parą. Nadmuch nie pomaga.

18 Gru 2015 10:32 2433 26
  • Poziom 12  
    Witam.
    Posiadam Audi A3 1.8t 2000r.
    Mój problem polega na tym że parują mi szyby gdy włączone nawiew na przednią szybę.

    Wymieniłem filtr kabinoy na filtr z węglem aktywnym. Lecz problem nie ustąpił.

    Wieczorem nakrywam przednią szybę, rano jest ok dopóki nie włączę nawiewu na szybę...

    Gdzie może być problem.

    Pomocy :(
  • Poziom 12  
    Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego i czy nie czuć go w samochodzie.
  • Poziom 12  
    jacek741 napisał:
    Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego i czy nie czuć go w samochodzie.



    Nic a nic nie ubywa. Wymieniałem rozrząd w lipcu i od tej pory nic nie ubyło.
  • Poziom 9  
    Nie wiem jak ma to rozwiazane audi ale w toyocie jest tak, ze tuz po uruchomieniu silnika do momentu osiagniecia pewnej temp. klima automatycznie zamyka obieg powietrza.
    Poczatkowo szyby troche paruja ale po 1..2km wszystko wraca do normy.

    Z doswiadczenia wiem, ze parowanie szyb pojawia sie tak jak pisales:
    - przytkany filtr
    - zamkniety obieg
    - duzo wilgoci w aucie - mialem tak wozac zima narty i buty

    Byc moze gdzies dostaje Ci sie woda do kabiny lub zamoczyly dywaniki?

    r.
  • Poziom 12  
    W samochodzie jest sucho.
    Wymieniłem dywaniki na gumy.

    Kupiłem nawet osuszacz powietrza samochodowy, on też nie pomaga :/
  • Poziom 24  
    Może być wilgoć pod dywanikami, na noc rozłożyć trzeba zwykłe gazety. Dobrze chłonie wilgoć.
  • Poziom 22  
    Witaj

    Wstaw auto na dwa dni do ciepłego garażu i pootwieraj drzwi i bagażnik.
    Zwróć uwagę na oświetlenie, żebyś nie rozładował akumulatora.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    marseluss_2009 napisał:
    na noc rozłożyć trzeba zwykłe gazety


    Robiłem to tej samej nocy po zmianie dywaników na gumy.

    Już rozkładam ręce...

    Dzisiaj jechałem 40 km do innej miejscowości i było idealnie. Bez problemów.
    W drodze powrotnej była już tragedia. Im wieksza moc nadmuchu tym gorzej. Uratowała mnie tylko klima. Ala rano gdy temperatura spada poniżej 0 stopni to klima nie pomoże :/ :(
  • Poziom 31  
    Skoro masz nagrzany samochód i paruje to masz obieg wewnętrzny włączony i wilgoć w dywanikach.
  • Poziom 19  
    Albo wilgoć pod tapicerką na podłodze....
  • Poziom 24  
    A może klapa obiegu wewnętrznego jest zacięta.
  • Poziom 9  
    trafna uwaga - jak to sprawdzic bez wiekszego wysilku?
    Pojechac za dymiacym autobusem/ciezarowka ruszajaca ze swiatel/przystanku - jesli w kabinie nie czuc dymu to bedzie klapa :-)
  • Poziom 43  
    Wymontuj schowek i sprawdz klapę.
  • Poziom 24  
    msrcie napisał:
    trafna uwaga - jak to sprawdzic bez wiekszego wysilku?
    Pojechac za dymiacym autobusem/ciezarowka ruszajaca ze swiatel/przystanku - jesli w kabinie nie czuc dymu to bedzie klapa :-)


    Nie chciał bym Cię tu obrażać, ale tu nie potrzeba starego klekota. Ta klapa znajduje się w większości przypadków nad dmuchawą, w okolicy schowka pasaża etc. Wystarczy latarka i trochę chęci, ewentualnie grafika wujka google.
  • Poziom 12  
    A robił to ktoś z Was?

    Więc wystarczy wymontować schowek pasażera i powinno być widać klapkę?
  • Poziom 24  
    18kowal18 napisał:
    A robił to ktoś z Was?


    Kolego no nie żartuj, nie sądzisz że to tylko Tobie się zepsuło. Zaglądnąć tam trzeba i tyle, jeśli będzie otwarta i nie będzie reagować przy regulacji to masz winnego zamieszania.
  • Poziom 19  
    U mnie jak zamknieta klapka to parują szyby, oczywiście teraz przy niższych temperaturach, jak otwarta to zero pary na szybach.

    18kowal18 napisał:
    A robił to ktoś z Was?
    Klucze torxy w rekę, 5 min i schowek wyjęty... masz dostęp do klapki i dmuchawy....
  • Poziom 12  
    Czyli biorąc na logikę obieg otwarty to klapka otwarta, obieg zamknięty klapka zamknięta ?

    Jutro zajmę się tym.
  • Poziom 19  
    O widzisz jak chcesz to potrafisz :) Jesli klapka zamknieta to nie ciągnie powietrza z zewnątrz, obieg masz zamknięty i dmucha tylko tym co ma w środku.
    Na yt znajdziesz jak zdemontować schowek itp....
  • Poziom 12  
    Powiedz mi jeszcze czy owa klapka będzie widoczna po demontażu schowak, czy będe musiał jeszcze wymontować dmuchawe?
  • Poziom 19  
    O ile pamietam dobrze jak sprawdzalem w moim passacie to trzeba zdemontować dmuchawe, takze to jest to samo. 2 albo 3 wkrety i masz na widoku wszystko. Dojście do niej szybsze jest przez filtr kabinowy, jest zaraz pod nim ale nie wiele widać przez otwór bo jest mały. A w ogole sprawdzales czy otwiera i zamyka obieg ? Można to stwierdzić po odglosie typowego stukania i pracy silniczka, przynajmniej u mnie słychać.
  • Poziom 24  
    DamianVWB5 napisał:
    O widzisz jak chcesz to potrafisz :) Jesli klapka zamknieta to nie ciągnie powietrza z zewnątrz, obieg masz zamknięty i dmucha tylko tym co ma w środku.
    Na yt znajdziesz jak zdemontować schowek itp....


    Hehe chyba tym co na zewnątrz :-) Inaczej jeżeli ta klapa zamknięta czyli nie widzisz wnętrza kanału znaczy wsio ok, jeśli natomiast jest uchylona, ciągnie z kabiny i szyby mają prawo parować. Wsio w temacie.
  • Poziom 19  
    Dzięki za poprawę. :) Odwrotnie, faktycznie. :)
  • Poziom 12  
    Sprawa rozwiązana.
    Po zdjęciu schowka oraz dmuchawy zauważyłem że mam zamknięte klapki, czyli cały czas obieg wewnętrzny.
    Silniczek tylko zamyka klapki nie może ich otworzyć.
    Otworzyłem je oraz odpiąłem kostkę od silniczka.
    Po zimie zajmę się tym porządnie, wyciągnę i sprawdzę co jest nie tak.

    Więc wielkie dzięki za pomoc.
    Wesołych Świąt.
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    A jednak :-)
  • Poziom 12  
    Ale to nie była sprawa oczywista. Bo gdy na panelu włączałem obieg wewnętrzny to było słychać że silniczek pracuje. Dopiero po rozebraniu okazało się inaczej.

    Dzieki jeszcze raz.