Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.9d - Citroen Berlingo 1.9D wyciek pompa wtryskowa

*Impala* 19 Jan 2016 19:39 10320 31
  • #1
    *Impala*
    Level 13  
    Witajcie , w samochodzie citroen berlingo 1.9 D zaczeła ciec pompa lucas , cieknie z góry pokrywki tam gdzie jest dźwignia od regulacji wolnych obrotów , najpierw zaczeło pocic się z pod zaślepek znajdujących się od strony przodu samochodu , potem zaczeło mocniej pocić się od góry , zastanawiam się czy gdzieś nie zatkał się tam jakiś powrót albo odpowietrznik lub padł jakiś zaworek bo cała sytuacja miała miejsce w bardzo krótkim czasie.
    Mam takie pytanie jeszcze , czy ta pompa posiada w sobie pompkę wstępną która zasysa paliwo czy podcisnienie wytwarza pompa rotacyjna wysokiego cisnienia ?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    *Impala*
    Level 13  
    Miałem na mysli pompę łopatkową ;) , czyli rozumiem że przytkania nie brać w ogóle po uwagę ?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    *Impala*
    Level 13  
    są tam jakieś uszczelki płaskie które przy demontażu potrafią sie rozerwać tzn jedno razowe , czy same oringowe ? i jakie cisnienie mniej wiecej tam panuje pod tą pokrywką ?
  • #6
    ftp.kowal
    Level 35  
    Jak dla mnie nie ma sensu wymieniać uszczelniać samej góry, zaraz będzie leciało spod głowicy pompy. Pompę trzeba wymontować i wymienić wszystkie uszczelnienia. Zestaw naprawczy do tej pompy kosztuje koło 50 zł, plus możliwa pokrywka i tuleja prowadząca osi dźwigni gazu. Pompę najpewniej i tak będziesz musiał wymontować, zależy jak jest przykręcony potencjometr nad dźwignią gazu.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    dizba
    Level 32  
    georgesgr wrote:
    Cisnienie rzedu kilku barow. Po glowie chodzi mi wartosc 7, ale bez zadnej pewnosci.

    Takie rzeczy to tylko w ..... Boschu. :D
    W Lucasie to tylko 0,5 - 1,0 Atm.
  • #12
    ftp.kowal
    Level 35  
    georgesgr wrote:
    Z praktyki, nigdy powymianie gory nie bylo koniecznosci interwencji w reszte do konca zycia auta. Przynajmniej w tych, w ktorych robilem.
    Też tak kiedyś robiłem, ale po dwóch pompach w których uszczelniłem górę, a po chwili zaczęło lecieć z zaślepek, a na końcu z głowiczki stwierdziłem że nie opłaca mi sie taka zabawa. Teraz jak ktoś wozidłęm z pompą LUCAS od razu wyciągam całą i wymieniam wszystkie uszczelnienia.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    cyborg39
    Level 27  
    No pewny nie jestem, tak mi powiedział sprzedawca ale dowiem się dopiero jak uszczelki przyjdą. ftp.kowal, trochę mi namieszałeś tym linkiem ;) Auto robię dla siebie (dokładniej dla żony) więc parę lat musi służyć, czy te za 46 zł dają radę czy za 2 lata znowu będzie cieknąć?
  • #21
    janek1815
    Level 38  
    Tak z ciekawości czy ta sama pompa była montowana w poloneza 1,9D? Przez przypadek trafiłem na ten temat a mam identyczny problem w trucku. Leci paliwo gdzieś w połowie pompy co dwie trzy sekundy kropla. Czekam na cieplejsze dni i skoro w citroenie można naprawić to podejrzewam że u mnie również. Jednak z powodu ciasnoty będę zmuszony ja zdemontować.
  • #24
    janek1815
    Level 38  
    ftp.kowal wrote:
    Nie kojarzę żeby w polonezie była pompa LUCAS tam były montowany BOSCH gdzie oryginalne zestawy naprawcze kupisz za kilkadziesiąt zł i prawie w każdym sklepie z częściami.

    Poproszę o namiary na takie zestawy. Coś mnie podkusiło i rozebrałem ją nie wiem czy uda się złożyć no ale zobaczymy. Wyciek mam spod dekielka w dolnej części pompy po przeciwnej stronie jest identyczny. Pod spodem coś co przypomina oring tylko kwadratowy. To udało mi się uszczelnić kawałkiem wyciętej uszczelki na " próbę" jak znajdę oryginał to zamontuje. Drugi wyciek jest pomiędzy obudową a sekcją wysokiego ciśnienia tam też jest oring. Poproszę o jakiekolwiek informacje na temat części zamiennych i nie ukrywam że rysunek złożeniowy też by się przydał. I jeszcze uszczelniacz od koła napędzanego paskiem rozrządu no ale tam chyba się sam nie dostanę tylko będę musiał oddać pompę do pompiarza. Pompa BOSCH XUD201 nr 0460484054
  • #26
    janek1815
    Level 38  
    Saam bym tego nie znalazł. Chyba założę oddzielny temat lub proszę o wydzielenie. Pójdźmy dalej będę musiał wyjąć wałek napędowy. Czy jest tam gdzieś możliwość przestawienia zapłonu (podawania paliwa) Póki co zauważyłem że można tylko zamienić o pół obrotu ten wałek wchodzący w sekcję wysokiego ciśnienia. Jednak w głębi widzę dwie zębatki jedna na tym wałku napędowym a druga u góry nie wiem co ona napędza. Nie chcę za bardzo tego rozbierać ponieważ może być problem ze złożeniem. Choć konstrukcja póki co wydaje się prosta.
  • #29
    janek1815
    Level 38  
    ftp.kowal wrote:
    I radziłbym dla świętego spokoju tulei osi gazu zmienić.


    Czy to też ma jakieś oznaczenie ta tulejka?