Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Berlingo 1.9d - Citroen Berlingo 1.9D wyciek pompa wtryskowa

*Impala* 19 Jan 2016 19:39 8874 31
  • #1
    *Impala*
    Level 13  
    Witajcie , w samochodzie citroen berlingo 1.9 D zaczeła ciec pompa lucas , cieknie z góry pokrywki tam gdzie jest dźwignia od regulacji wolnych obrotów , najpierw zaczeło pocic się z pod zaślepek znajdujących się od strony przodu samochodu , potem zaczeło mocniej pocić się od góry , zastanawiam się czy gdzieś nie zatkał się tam jakiś powrót albo odpowietrznik lub padł jakiś zaworek bo cała sytuacja miała miejsce w bardzo krótkim czasie.
    Mam takie pytanie jeszcze , czy ta pompa posiada w sobie pompkę wstępną która zasysa paliwo czy podcisnienie wytwarza pompa rotacyjna wysokiego cisnienia ?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    *Impala*
    Level 13  
    Miałem na mysli pompę łopatkową ;) , czyli rozumiem że przytkania nie brać w ogóle po uwagę ?
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    *Impala*
    Level 13  
    są tam jakieś uszczelki płaskie które przy demontażu potrafią sie rozerwać tzn jedno razowe , czy same oringowe ? i jakie cisnienie mniej wiecej tam panuje pod tą pokrywką ?
  • #6
    ftp.kowal
    Level 35  
    Jak dla mnie nie ma sensu wymieniać uszczelniać samej góry, zaraz będzie leciało spod głowicy pompy. Pompę trzeba wymontować i wymienić wszystkie uszczelnienia. Zestaw naprawczy do tej pompy kosztuje koło 50 zł, plus możliwa pokrywka i tuleja prowadząca osi dźwigni gazu. Pompę najpewniej i tak będziesz musiał wymontować, zależy jak jest przykręcony potencjometr nad dźwignią gazu.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    dizba
    Level 32  
    georgesgr wrote:
    Cisnienie rzedu kilku barow. Po glowie chodzi mi wartosc 7, ale bez zadnej pewnosci.

    Takie rzeczy to tylko w ..... Boschu. :D
    W Lucasie to tylko 0,5 - 1,0 Atm.
  • #12
    ftp.kowal
    Level 35  
    georgesgr wrote:
    Z praktyki, nigdy powymianie gory nie bylo koniecznosci interwencji w reszte do konca zycia auta. Przynajmniej w tych, w ktorych robilem.
    Też tak kiedyś robiłem, ale po dwóch pompach w których uszczelniłem górę, a po chwili zaczęło lecieć z zaślepek, a na końcu z głowiczki stwierdziłem że nie opłaca mi sie taka zabawa. Teraz jak ktoś wozidłęm z pompą LUCAS od razu wyciągam całą i wymieniam wszystkie uszczelnienia.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    cyborg39
    Level 27  
    No pewny nie jestem, tak mi powiedział sprzedawca ale dowiem się dopiero jak uszczelki przyjdą. ftp.kowal, trochę mi namieszałeś tym linkiem ;) Auto robię dla siebie (dokładniej dla żony) więc parę lat musi służyć, czy te za 46 zł dają radę czy za 2 lata znowu będzie cieknąć?
  • #20
    ftp.kowal
    Level 35  
    W sumie ja używam zazwyczaj zestawu firmy SPACO i z przesyłką płaciłem coś koło 80 zł, plus ewentualnie membrany boostera. Nie pamiętam czy u siebie w fordzie nie mam założonych tych uszczelnień z linku. Zmieniałem kilka lat temu i nic nie leci.
  • #21
    janek1815
    Level 38  
    Tak z ciekawości czy ta sama pompa była montowana w poloneza 1,9D? Przez przypadek trafiłem na ten temat a mam identyczny problem w trucku. Leci paliwo gdzieś w połowie pompy co dwie trzy sekundy kropla. Czekam na cieplejsze dni i skoro w citroenie można naprawić to podejrzewam że u mnie również. Jednak z powodu ciasnoty będę zmuszony ja zdemontować.
  • #24
    janek1815
    Level 38  
    ftp.kowal wrote:
    Nie kojarzę żeby w polonezie była pompa LUCAS tam były montowany BOSCH gdzie oryginalne zestawy naprawcze kupisz za kilkadziesiąt zł i prawie w każdym sklepie z częściami.

    Poproszę o namiary na takie zestawy. Coś mnie podkusiło i rozebrałem ją nie wiem czy uda się złożyć no ale zobaczymy. Wyciek mam spod dekielka w dolnej części pompy po przeciwnej stronie jest identyczny. Pod spodem coś co przypomina oring tylko kwadratowy. To udało mi się uszczelnić kawałkiem wyciętej uszczelki na " próbę" jak znajdę oryginał to zamontuje. Drugi wyciek jest pomiędzy obudową a sekcją wysokiego ciśnienia tam też jest oring. Poproszę o jakiekolwiek informacje na temat części zamiennych i nie ukrywam że rysunek złożeniowy też by się przydał. I jeszcze uszczelniacz od koła napędzanego paskiem rozrządu no ale tam chyba się sam nie dostanę tylko będę musiał oddać pompę do pompiarza. Pompa BOSCH XUD201 nr 0460484054
  • #26
    janek1815
    Level 38  
    Saam bym tego nie znalazł. Chyba założę oddzielny temat lub proszę o wydzielenie. Pójdźmy dalej będę musiał wyjąć wałek napędowy. Czy jest tam gdzieś możliwość przestawienia zapłonu (podawania paliwa) Póki co zauważyłem że można tylko zamienić o pół obrotu ten wałek wchodzący w sekcję wysokiego ciśnienia. Jednak w głębi widzę dwie zębatki jedna na tym wałku napędowym a druga u góry nie wiem co ona napędza. Nie chcę za bardzo tego rozbierać ponieważ może być problem ze złożeniem. Choć konstrukcja póki co wydaje się prosta.
  • #29
    janek1815
    Level 38  
    ftp.kowal wrote:
    I radziłbym dla świętego spokoju tulei osi gazu zmienić.


    Czy to też ma jakieś oznaczenie ta tulejka?
  • #30
    ftp.kowal
    Level 35  
    Nr jest na pewno. Ja wyciskam starą idę do sklepu i biorę nową. W Intercarsie powinni też mieć ją. Nie pamiętam jaka tam siedzi, a jest kilka rodzai. Jeśli będziesz miał wyciągniętą podaj długość, a coś znajdziemy.