logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Baofeng UV-5R - - Jak nasłuchiwać innych częstotliwości?

RazeR1 25 Sty 2016 15:45 34344 8
REKLAMA
  • #1 15369317
    RazeR1
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Cześć.

Dostałem w prezencie radiotelefon BAOFENG UV-5R. Urządzenie jest na standardowej antenie. W temacie radiokomunikacji jestem początkujący, dlatego też chciałbym prosić Was o pomoc.

W jaki sposób muszę ustawić urządzenie, żeby nasłuchiwać inne służby na terenie Warszawy np. pogotowie, taksówkarzy itd.? Czy na tym radiotelefonie jestem w stanie odebrać pasmo lotnicze od zakresu 118 MHZ?

Jeżeli jest osoba, która w sposób łopatologiczny objaśni mi co i jak kliknąć, aby móc słyszeć komunikaty radiowe, będę wdzięczny.
  • REKLAMA
  • #2 15369405
    c2h5oh
    Moderator
    Ocena: 744
    RazeR1 napisał:
    ...W jaki sposób muszę ustawić urządzenie, żeby nasłuchiwać inne służby na terenie Warszawy np. pogotowie, taksówkarzy itd.? Czy na tym radiotelefonie jestem w stanie odebrać pasmo lotnicze od zakresu 118 MHZ?...

Najlepiej przeczytać instrukcję obsługi.
    Potem wpisać w Google lub na elektrodzie nazwę radiotelefonu i poczytać. Znajdziesz odpowiedzi na wszystkie zadane pytania.
    Kolego, piszesz w dziale serwisowym. Tu wymagamy minimum wiedzy i jeszcze mniejsze minimum własnego zaangażowania (patrz regulamin forum).
  • #3 15369424
    RazeR1
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Zatem przepraszam, można usunąć.
  • REKLAMA
  • #4 15369510
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 480
    Podstawą jest ustawienie kroku między kanałowego 12,5 KHz. Potem trzeba włączyć skaner i wykazać się cierpliwością. Jak coś usłyszysz to możesz zapisać częstotliwość do pamięci.

RazeR1 napisał:
    Czy na tym radiotelefonie jestem w stanie odebrać pasmo lotnicze od zakresu 118 MHZ?