Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia K2700 - Dziwna elektryka światła

kiuba_k 27 Jan 2016 13:38 3492 16
  • #1
    kiuba_k
    Level 10  
    Mam K2700 99r. Znam ją praktycznie na pamięć. Bezp.przy aku się pozbyłem, bo one robiły tylko problem. Przełącznik zespolony jest sprawny, przejścia są.
    Ale dziś nagle przestały świecić swiałta tył mijania. Z przodu mijania są, z tyłu brak.
    Miernik pokazuje 0,10V na stykach żarówki, jak przełącze na światła mijania przełącznikiem zespolonym to wzrośnie do 0,18V, brak świateł. Na kierunkach jest, na stopach jest napięcie.
    Z przodu nowe zarówki postojówki nie świecą, jak włącze mijania i przełącznikiem włącze długie to wyłączają się całkowicie mijania, a długich brak.
    Mam dość. Do przełącznika zespolonego dochodzi napięcie 12V z dwóch kostek, jakby osobno do kierunków, osobno światła.
    Nie wiem co robić i jak sprawdzać. Proszę o pomoc.
  • #2
    ryszard1955
    Level 20  
    Albo jest zwarcie na przewodach zarowki albo jest przerwa w obwodzie i mierzysz jakies napiecie sladowe.
  • #3
    kiuba_k
    Level 10  
    Czyli rozumiem tak.... z tyłu są światła (nowe założone) kable idą do takiej puszki co wisi na ramie, tam jest kostka połączeniowa. Mierzyłem na kostce tej właśnie i tam też nie pojawia się napięcia dla świateł mijania, czyli muszę iść jeszcze dalej w stronę kabiny.
    Zastanawiam się jak sprawdzić przy przełącz.zespolonym. Bo gdzieś na wyjściu jak przekręcę mijania to powinno dalej wyjść 12V na mijania właśnie (przełącznik puszcza napięcia). Wtedy jak przy przełączniku okej to gdzies na drodze kabina i tyla puszka.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Ugniła ci wiązka jeśli z przodu masz pozycyjne a z tyłu nie. Przewody tej kijanki nadają sie tylko na pustynne warunki .
  • #5
    kiuba_k
    Level 10  
    pozycji nie mam z przodu, tylko mijania, tył tylko kierunki i stopy. Swiatła przód wogole nie włączają tyłu. Jak włącze długie to mijania się wyłączaja i brak swiatel, drogowych nie ma i mijania tez nie ma. Bez dlugich tylko mijania są, nowe zarowki i tył nowy lampy.
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Przełącznik zespolony na początek do weryfikacji. Jak przód zacznie działać prawidłowo to wtedy zajmij się tylem
  • #7
    kiuba_k
    Level 10  
    przełącznik zespolony to zatopione miedziane ścieżki i kilka styków. Rozkręciłem, poczyściłem delikatnie styki i ścieżki i wydaje się być OK. Nie wiem jak można go jeszcze sprawdzić. Gdzie sprawdzać przejścia, tam tyle kostek wchodzi do niego, że szok.
  • #9
    kiuba_k
    Level 10  
    Jutro działam i sprawdzam panie andrzej20001, dzięki....
    Piszą na forach, że pod kierownicą w K2700 jest tam jakis przekaźnik. U mnie brak takiego. Mam tylko przekaznik kierunków, i jedna code kostka jakas, ale to pod schowkiem, pod kierownicą brak przekaźników. Jutro sprawdzam.
    Ja mam na przel.zespolonym napięcie na kostkach w dwoch miejscach, na 2pinowej czarnej gdzie Pan pisze i tej co jest od strony kierunkowskazu, na tej kostce jak ją wypnę też jest napięcie. A na dwóch przewodach Pan piszę w czarnej 2pinowej jest jak napiecie? Jeden kabel + i do masy i drugi kabel i do masy i powinno byc +12V?
  • #10
    kiuba_k
    Level 10  
    3 od góry Tail bezpiecznik na krótko połączyłem z tył żółtym bezp.glownym i zapaliły się swiatła przód postojowki i tył swieci też swiatla, ze są zapalone. Postojówka jedna swieci, pewnie mam kabelki w jednej postojówce uszkodzone bo zarowka nowa.
    Czyli teraz co? Skoro na krótko jest a przez przełącz.zespolony nie działają. To wtedy przełącznik do wymiany? Nie wiem jak długie sprawdzić na krótko z mijania?
    Jak na krótko łącze ten drugi od góry TAIL to nie pali się nic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Poprawka, na obydwóch TAIL na krótko świecą postojówki.
    Kostkę czarną 2pinową sprawdziłem na której powinno być 12V na dwóch pinach. Na jednym i do masy jest 12V, na drugim i do masy nie ma nic. Między pinami jest jakieś 3-4V napiecie dziwne.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Masz tail R i L. Wyjmij bezpieczniki i sprawdz ciągłość z bezpieczników na włącznik. Jak jest to uszk. włącznik lub brak zasilania.
  • #12
    kiuba_k
    Level 10  
    Zamieniłem przeł.zespolony na sprawny i też nici. Na sprawnym przełączniku nawet nie zapalał swiateł mijania, na obecnym swoim przełączniku mam przynajmniej swiatła mijania (włącza mi mijania). Na nowym nie włączał nic, zero swiateł. Tyłu tez nie ma. Czyli wnioskuje, że przełącz.zesp.jest sprawny. Tak jak pisałem na krótko jak łącze TAIL R czy L to swieci tył obydwa i jedna pozycyjna przód (pewnie druga uszkodz.przewody). Juz jestem głupi. Nie wiem co i jak. Ta kostka 2pinowa co jest zasilanie na jednym pinie to jest kabel, który idzie z tego bezp.glownego co robie na krótko. Drugi pin gdzieś kabel idzie dalej (wchodzi z auto dalej leci).
    Pisze Pan, że wyjmij bez. TAIL L i R i sprawdzić ciągłość na włącznik. Ale jak to sprawdzić?
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Obwód postojowych wygląda nast: zasilanie stałe>włącznik>bezpieczniki L i P> lampy. Skończyłeś na bezpiecznikach. Sprawdz ciągłość włącznik>bezpieczniki i zasilanie włącznika.
  • #14
    kiuba_k
    Level 10  
    Jak sprawdzić ciągłość włącznik>bezpieczniki?
    Juz nie robie nic na krótko i jak badam? Proszę o instrukcje jak to sprawdzic.
    Czy jest przejscie między bezpiecznikiem TAIL L i R a włącznikiem (odpowiednie sciezki)?
    Nie wiem.
    Zasilanie jak pisałem to ta czarna kostka 2 pinowa, pisalem jakie i gdzie na niej mam napiecia?
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    kiuba_k wrote:
    Jak sprawdzić ciągłość włącznik>bezpieczniki

    Najlepiej żarówką.
  • #16
    kiuba_k
    Level 10  
    Czyli znajduję na włączniku odpowiedni pin co wlacza swiatla i od niego kabelek do zarówki i od zarowki do bezpiecznika TAIL czy do bezp.glownego?
    I wtedy jak swieci zarowka to znaczy, ze wlacznik zapala zarowke i jest okej?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten kabel na zarówce to na plus, a masę do zarowki brac z masy auta z blachy gdzies?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Kia K2700 - Dziwna elektryka światła

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy kostkę wypiąć od włączniką, tą kostkę co jest od swiatel i tam sprawdzic czy pali sie zarowka na drodze bez.-wlacznik..... juz nie wiem jak...

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Sprawdziłem tak, że na kostce 2 pinowej gdzie jak ktos pisał powinny byc dwa plusy, czyli dwa piny +12V, ja mialem na jednym, na drugim jakies +0,4V. Zrobilem mostek, podałem z pina na drugi +12V i nagle działa, deska podswietla sie jak wlaczam swiatla, postojowki i mijania są, tył swieci. Przełącznik przełącza wszytko ładnie. Jedynie jak włączam drogowe to gasną mijania a drogowe nie świecą wcale (nowe zarowki). A mijania swiecą razem z postojówkami jak dobrze widziałem. Jak sprawdziłem miernikiem na kostce, na wyjsciach przy przełączniku to zasilanie jest na wyjsciu mijania, postojówki dostają to smieszne 0,4V i nie swieci. Drogowe dostają napięcie, ale wtedy na mijania wyjsciu pokazuje się zero.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kia K2700 - Dziwna elektryka światła

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jest przy wyjsciu na przelaczniku zesp. jak mam tylko jeden +12V i drugi pin tylko 0,4V wtedy takie mam napiecia jak na rys. jak kręcę przelacznikiem.
  • #17
    kiuba_k
    Level 10  
    Czyli już nikt nie pomoże, nie podpowie?