Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie pompy MAN F2000

22 Mar 2016 13:41 2598 13
  • Poziom 5  
    Witam, wysłałem pompę wtryskową do regeneracji, samochód wkręcał się na max obroty, brak reakcji na pedał przyspieszenia. Man f2000 1999 rok EDC silnik D2866LF31

    Potrzebuję dowiedzieć się jak ustawić pompę wtryskową, jest blokada z tego co widziałem po środku pompy w dole na klucz imbus 8.

    Gdzieś się dowiedziałem, że ma być 0 stopni ale opinie są sprzeczne...

    Z góry dziękuję za podpowiedź :)
  • Poziom 25  
    D2866 LF 31 -4V 301/410/1900 - poczatek wtrysku 0..+1'
  • Poziom 5  
    Czyli rozumiem, że tłok z czujnikiem pozycji iglicy do GMP i pompa na 0 blokować i zakładać ?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Pompa na 0 ze zluzowanym kolem zebatym . Kolo zamachowe na 0 ...+1 przy kompresji cylindra 1szego i "overlap" 6 co jest bardzo wazne :) .
    Wkladasz pompe ,luzne kolo zebate wpasowuje sie w zeby kola zamachowego ..... jezeli sie da to zaznaczasz kolo zebate pompy/ lub delikatnie wyciagasz aby sie nie przekrecilo . Dokrecasz kolo zebate do konca , wstawiasz pompe i hulaj dusza :) .
  • Poziom 5  
    Ok, dziś jadę po pompę bo będzie koło południa zrobiona :) dzięki za pomoc :)

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    Kolejne pytanie, koło zamachowe na 0...+1 to tam są takie znaki w postaci wykreskowanej skali ? przerobiłem już masę osobówek ale nigdy ciężarówki stąd te banalne pytania :D
  • Poziom 31  
    Tak na kole zamachowym masz znaki od -10 do 30 stopni, ciebie interesuje znak TDC 0
  • Poziom 25  
    To na pewno Ci pomoze ......ustaw na ....
    " kompresji cylindra 1szego i "overlap" 6 co jest bardzo wazne"
  • Poziom 5  
    Ustawiłem na 0, odpala ale kopci na biało, chyba pasuje trochę cofnąć...
  • Poziom 25  
    ...tak cofnij sie troche wyzej i doczytaj ze ustawic mozna na "0" w dwoch roznych pozycjach walka rozrzadu . Jestes tego pewien ?

    Cofanie zaplonu od ustawien fabrycznych to raczej profanacja profesji mechanika ;) .
  • Poziom 5  
    jeśli się machnąłem o 180 stopni to dostanie "lewych" obrotów, ustawiłem na 0, pompa ustawiona na blokadzie i kopci na niebiesko, ładnie pali i się wkręca tylko kopci bardzo jak się doda gazu, na wolnych obrotach nic mu nie jest
  • Poziom 31  
    Nie dostanie żadnych lewych obrotów, po prostu nie odpali, a ty musiałeś się machnąć na ustawianiu. Sprawdż to jeszcze raz.

    Dodano po 3 [minuty]:
  • Poziom 9  
    Jak wygląda blokada do tej pompy jeśli mogę zapytać ? Bo tam niby trzeba mieć zegar.
  • Poziom 31  
    Tej pompy nie ustawia się na zegar.Ustawiasz sinik - mijanka zaworów na cylindrze nr. 6 palenie na cylindrze nr 1, na kole zamachowym szukasz znaku 0 TDC. Na pompie odkręcasz korek ( na klucz imbus 10) w tylnej części pompy w otwór wkładasz blokadę(śruba fi 9 z wyciętym klinem od strony gwintu oczywiście) i w tedy pompa jest gotowa do wyjęcia .Dość długo się z tym męczysz a nie było by lepiej dać to zrobić komuś kto wie jak to ogarnąć?
  • Poziom 1  
    wtrysk sterujący i reszta wtrysków może lać dać wtryskiwacze do sprawdzenia,problem miałem taki sam wtrysk sterujący miał dobra oporność ale końcówka lała i problemów co nie miara było niby pompa uszkodzona okazało się na ma szynie ze leje i ciśnienia takiego jak ma mnieć