Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1,4 - Jak sprawdzić czy czeka mnie remont silnika czy głowicy

darekon78 08 Kwi 2016 16:18 2133 12
  • #1 08 Kwi 2016 16:18
    darekon78
    Poziom 5  

    Zakupiłem Citroena Berlingo 1,4 8V z wadą którą chciałbym usunąć .
    Samochód kiedyś posiadał instalacje gazową .
    Silnik nierówno pracuje, ma spore różnice w kompresji ( 11/11/9/12), ma wysokie spalanie i czuć wyraźnie opary nie spalanej benzyny .
    Aby go przeprowadzić wlałem 10 litrów benzyny które zniknęło po przejechaniu 40 km, za samochodem ciągnęła się zasłona dumna a silnik prykchał, kichał i co chwile stawał.
    Silnik nie bierze oleju, nie ucieka płyn chłodniczy, świece po mojej 40 kilometrowej jeździe były czarne, okopcone.
    Przez poprzedniego właściciela zostały wymienione: czujnik położenia wału , silnik krokowy, świece, przewody oraz olej z filtrem.
    Ja za to do sprawdzenia podmieniałem sondę lambda, oraz komputer sterujący wymontowany od w pełni sprawnego Peugeota Partnera 1,4 8V
    Moje prace rozpocząłem od dolania do oleju silnika uszlachetniacza a do benzyny płyn czyszczący wtryski, efekt, brak widocznego dymienia, świece wyraźnie w lepszym stanie nawet jedna robi się beżowa pozostałe 3 niestety jeszcze ciemne ale już nie okopcone.
    Po przejechaniu kolejnych 100 km zużycie paliwa zmniejszyło się do 15 litrów ale na ten silnik jest to dalej zdecydowanie za dużo.
    Wiem że wypalone zawory głowicy powodują że silnik będzie mieć słabą kompresje, co jest równoznaczne z nierówną praca silnika ale zanim zdejmę głowice chciałbym sprawdzić czy czeka mnie naprawa głowicy czy też potrzebny jest poważniejszy remont z wymianą tłoków, pierścieni, itp.
    Od poprzedniego właściciela samochodu który prawdopodobnie został zniechęcony do ponoszenia dalszych wydatków nie uzyskałem żadnej wiedzy na temat rozrządu.
    Na koniec moje pytanie jak sprawdzić w garażowych warunkach ale bez zdejmowania głowicy czy za te wszystkie niedomagania odpowiadają jedynie zawory.

    0 12
  • #2 08 Kwi 2016 16:43
    zdzichra
    Poziom 30  

    Wlej przez wykręconą świecę trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresję.Jeżeli się znacznie podniesie to część tłokowa silnika -pierścienie,tłok,gładź cylindra jeżeli bez zmian to zawory

    0
  • #3 08 Kwi 2016 16:56
    Krnlmgr
    Poziom 17  

    Podłączałeś po interfejs diagnostyczny w celu wywołania błędów, zobacząc też i porównując paramenty na live silnika.

    0
  • #4 08 Kwi 2016 17:21
    darekon78
    Poziom 5  

    zdzichra napisał:
    Wlej przez wykręconą świecę trochę oleju silnikowego i sprawdź kompresję.Jeżeli się znacznie podniesie to część tłokowa silnika -pierścienie,tłok,gładź cylindra jeżeli bez zmian to zawory
    ok najpierw zrobię test olejowy, myślałem też aby sprawdzić przy zamkniętych zaworach jakimś wakuometrem tylko nie wiem czy te tanie na aukcjach są coś warte.

    1
  • #5 08 Kwi 2016 17:32
    zdzichra
    Poziom 30  

    Test z olejem da ci obraz z ponad 90% pewnością.Na 3 cylindrze masz za mało w stosunku do pozostałych bo te jeszcze spokojnie ujdą.Jak zdejmiesz głowicę to się więcej wyjaśni.

    1
  • #6 08 Kwi 2016 18:43
    darekon78
    Poziom 5  

    Akumulator naładowany do testu, przepustnica otwarta, każdy tłok robi 5 cykli. Wlałem dużą strzykawką po kolei na każdy tłok ok. 10 ml oleju, w porównaniu z 11/11/9/12 to zmiany są bardzo wyraźne 14/15/13,5/17. Jako że zaskoczony byłem dużą zmianą więc powtórzyłem test, kompresja jeszcze wzrosła do 14,5/16/15,5/19

    0
  • #7 08 Kwi 2016 19:33
    ostry957123
    Poziom 7  

    Wynika z tego, że dół do roboty. Wina tuleji cylindrów albo pierścieni. Z tego masz takie wyniki iż jak mu dolałeś oleju to on się uszczelnił i masz inne wyniki. Jaki przebieg ma to auto?

    0
  • #8 08 Kwi 2016 19:57
    darekon78
    Poziom 5  

    ostry957123 napisał:
    Wynika z tego, że dół do roboty. Wina tuleji cylindrów albo pierścieni. Z tego masz takie wyniki iż jak mu dolałeś oleju to on się uszczelnił i masz inne wyniki. Jaki przebieg ma to auto?

    Samochód ma niby 250 tys ale kupując go nie bardzo w to wierzyłem, musiał ktoś cofać licznik.
    W drugim samochodzie Peugeot Partner mam taki sam silnik z gazem sekwencyjnym, zrobione 350 tys i chodzi jak nowy, pali w mieście do 10 l gazu ale niestety w nim za to poleciała podłoga, podłużnice, progi, za dużo roboty blacharskiej aby się w ten remont bawić.

    0
  • #9 08 Kwi 2016 20:21
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Kwi 2016 20:51
    zdzichra
    Poziom 30  

    Zdejmij głowicę.Zawory masz do zrobienia-przynajmniej na 3.Jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz przy okazji jak wygląda gładź cylindrów.
    Może pomyśl nad przekładką silnika ze złej budy?Może być że wyjdzie taniej niż remont tego silnika?

    0
  • #11 08 Kwi 2016 21:03
    darekon78
    Poziom 5  

    georgesgr napisał:
    ostry957123 napisał:
    Wynika z tego, że dół do roboty. Wina tuleji cylindrów albo pierścieni.
    Nie byl bym taki pewny. Te silniki sa wyjatkowo trwale. Mysle, ze raczej proba olejowa nie byla wykonana, jak nalezy. Wlany olej nalezy dokladnie wydmuchac przed pomiarem. Po wlaniu 10 ml wzrasta stopien sprezania i stad wzrost cisnienia. Po pierwszej probie roznica miedzy cylindrami jest taka sama, jak przed.

    Pierwszy raz robiłem taką próbę i nie wydmuchiwałem resztek oleju, robiłem ją na całkowicie zimnym silniku więc może również są jakieś przekłamania.
    Jutro zrobię ją powtórnie, jak masz jakieś wskazówki aby przeprowadzić ją prawidłowo z chęcią zastosuję do nich. :)

    Dodano po 10 [minuty]:

    zdzichra napisał:
    Zdejmij głowicę.Zawory masz do zrobienia-przynajmniej na 3.Jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz przy okazji jak wygląda gładź cylindrów.
    Może pomyśl nad przekładką silnika ze złej budy?Może być że wyjdzie taniej niż remont tego silnika?
    Kupując Berlingo trochę myślałem aby w ostateczności przerzucić z Partner silnik razem ze skrzynią. Może jutro uda mi się zdjąć głowicę zobaczę co w niej "piszczy". Orientujesz się czy w tym silniku potrzebny jakiś przyrząd do blokowania rozrządu ?

    0
  • #12 08 Kwi 2016 21:39
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 05 Maj 2017 07:53
    darekon78
    Poziom 5  

    Niestety poważny wypadek wyeliminował mnie z możliwości naprawy. Żona sprzedała samochód bo blokował jej wjazd. dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam

    0