Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo Fh 13 2007 - Usterka adblue blad MID 128 PSID229 FMI 9

lukasz56 30 Apr 2016 21:46 11991 10
  • #1
    lukasz56
    Level 13  
    Witam, po dokładnym umyciu ramy i silnika ( kabina podniesiona była na maksimum) wyskoczył mi błąd na desce usterka adblue wizyta w serwisie.Odczytany błąd to MID 128 PSID 229 FMI 9 (wyświetlany raz i jest aktywny ) czyli brak komunikacji z ecu.Przed umyciem pojazdu adblue pracowało normalnie.Nie pokazuje poziomu adblue na desce ( not available ) i nie słychać pracy pompy.Przy myciu nie stanąłem na żadne przewody od pompy czy zbiornika adblue.Sprawdziłem bezpiecznik NOX jest ok, bezpiecznik w skrzynce akumulatorów również ok choć nie ma w kostce prądu.Pozbroiłem peszel z przewodami z wejścia do kabiny do mniej więcej okolicy 20 cm za tym bananem w którym jest ułożona wiązka i nic.Nie mam już konceptu co może być, no może jeszcze,że umyłem mocna chemia do aluminium zbiornik do adblue ( ten stalowy z nierdzewki ) i może coś go zjadło w srodku choć nic nie widać.Jakieś sugestie?Z góry dzięki za każdą pomoc.
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Szukaj przerwy w przewodach,od modułu Adblue do terminalu w kabinie i wszelkie złącza i wtyczki. To zasługa mycia chemią i silnym strumieniem.
  • #3
    zubereq
    Level 15  
    Pewnie uszkodziła się wiązka lub wtyczki od mycia.
  • #4
    lukasz56
    Level 13  
    kwantor wrote:
    Szukaj przerwy w przewodach,od modułu Adblue do terminalu w kabinie i wszelkie złącza i wtyczki. To zasługa mycia chemią i silnym strumieniem.


    Wstępnie posprawdzałem wszystkie złączki i kostki ,popsikałem WD 40 i przedmuchałem sprężonym powietrzem,nic podejrzanego nie widać,nic nie zaśniedziało.Chyba czeka mnie rozrywanie wiązki od pompy adblue w stronę kabiny.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Lepiej "przedzwonić" prądem przewody. Zasilenie, masę, CAN..
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zanim zaczniesz "pruc" instalacje warto sprawdzić zasilanie przy module szyne can oraz można sprawdzic instalacje na ciągłość i zwarcia pomiędzy załączami pod "maską" a modułem.
  • #7
    lukasz56
    Level 13  
    serwisantscani1 wrote:
    Zanim zaczniesz "pruc" instalacje warto sprawdzić zasilanie przy module szyne can oraz można sprawdzic instalacje na ciągłość i zwarcia pomiędzy załączami pod "maską" a modułem.


    Muszę znaleść rozpiskę tych kabli w kostce które wchodzą do modułu ecu adblue żebym wiedział co szukać.Zasilanie będę potrafił zmierzyć, jak wypnę can przy kabinie w tej żółtej kostce i podam napięcie na niego to też myślę ,że uda się go sprawdzić.Jak sprawdzić instalację na ciągłość?Miernikiem połączyć dwa końce przewodu i sprawdzić czy jest przejście?Zwarcia między załączami pod maską to już nic mi nie mówi.Mechanikiem jestem dobrym ale elektrykiem to już raczej kiepskim...
  • #8
    lukasz56
    Level 13  
    Witam po dłuższej przerwie.Z braku czasu nie zajmowałem się szukaniem usterki adblue.Dziś miałem chwilkę to poszperałem i okazało się,że powodem wyświetlania się komunikatu na desce był zaśniedziały przewód plusowy ( ten cienki czerwony ) w heblu elektrycznym koło akumulatorów.Po założeniu nowej końcówki na przewód wróciło napięcie i błąd zniknął.
  • #9
    TAZ651
    Level 11  
    Panowie czy ma ktoś opis wtyczki do modułu adblue volvo
    Opis pinow