Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Cieknąca pompa wtryskowa i błędy EGR

08 Maj 2016 14:16 1839 18
  • Poziom 12  
    Witam
    Czytałem sporo na oba tematy i wiem że to popularne usterki w tych samochodach, ale nie znalazłem informacji których szukam. Mam nadzieję, że mi pomożecie.

    Samochód kupiłem niedawno, w pewnym momencie zauważyłem, że w pompie wtryskowej wilgotna jest dolna sekcja i wąż pod spodem. Przetarłem i co jakiś czas zaglądałem, żeby sprawdzić jak to wygląda. Wycieki były praktycznie niezauważalne, na warsztacie powiedziano mi, że dopóki nie cieknie mocniej to nie ma co ruszać, bo to drogi biznes. Raz zaobserwowałem na zimnym silniku większy wyciek po odpaleniu, leciało wtedy ciurkiem. Pochodził chwilę, przestało ciec, wytarłem i przejechałem już kilkaset kilometrów - sucho.

    Zastanawiam się, czy pompę wymieniać już teraz profilaktycznie, czy może spróbować wymienić tylko uszczelki w pompie. Na jednym forum ktoś twierdzi, że tam jest jakiś zawór bezpieczeństwa i przy zbyt wysokim ciśnieniu może tam coś pociec. Dopóki nie cieknie ciągle, to pompa jest sprawna. Może ktoś z Was to potwierdzić?

    Druga sprawa to EGR. Podczas jazdy po mieście zapala mi się kontrolka, sprawdziłem na komputerze, że to błąd EGR. Mechanik, nie miał czasu tego robić, ale powiedział że można próbować przegonić go na trasie. Tyle, że na trasie to EGR jest zamknięty, a działa głównie w jeździe miejskiej. Prawdopodobnie jest zalepiony nagarem, ale jeszcze nie na amen i co jakiś czas sypnie błędem.

    Od kilku tysięcy km jeżdżę na rosyjskiej ropie, która nie ma dodatków bio. Zalałem do baku formuły STP do diesela, ale na ewentualne efekty trzeba będzie poczekać. Myślicie, że czysta ropa z dodatkiem powoli oczyści EGR? Wiecie jak trzeba jeździć, aby go przedmuchać? Czy warto już teraz rozejrzeć się za dobrym mechanikiem i zaślepić sobie EGR i skorygować mapy póki EGR jeszcze jako tako działa? Może wtedy obędzie się bez ingerencji mechanicznej, tylko magia komputerowa.

    Z góry dzięki za każdą opinię.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Wywal to z tego auta i będziesz miał spokój.
  • Poziom 12  
    Pompę?

    A tak na serio, to słyszałem że dopóki EGR jest w stanie zamknąć się sam, to można go całkowicie wyłączyć elektronicznie. Wymaga to jednak umiejętności i korekt w mapie. Podobno w Częstochowie jest zakład, który to robi, ale ja jestem z Olsztyna.
    Próbował ktoś? Polecicie jakiegoś magika bliżej mnie?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Większość tunerów potrafi to zrobić. Potrzebujesz znaleźć warsztat który robi modyfikacje map. Myślę że z powodzeniem znajdziesz kogoś bliżej.
  • Poziom 12  
    Ok. Dziękuję.
    Pozostaje otwarty temat pompy wtryskowej.
  • Poziom 25  
    Jeżeli jest tam Y17DT (nie napisałeś , co to za silnik), to przecieka zawór przelewowy ,który można zmienić bez wymiany pompy. Co do EGR musisz określić jaki to silnik ,bo tylko wiadomo ,że diesel !!
  • Poziom 15  
    Właśnie określ co to za silnik bo ja z góry przyjąłem że to 1.3 a jak wyżej napisał kolega może masz 1.7.
  • Poziom 12  
    Przepraszam, kod silnika Z13DT, 1248 cm3 CDTI
  • Poziom 15  
    Co do pompy, jak wiesz wyciekow nie powinno być w aucie żeby uznać je za sprawne skoro cieknie. Zrobisz co uważasz za słuszne.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    A jaki rocznik , bo 2001/2003 można normalnie wyprogramować EGR.
    Pompa wysokiego ciśnienia NIE MA zaworu bezpieczeństwa.
    Polecam oddać ją do uszczelnienia lub sam to możesz zrobić--uszczelki są dostępne w sieci.
    Ew. wymień , ale nie będziesz wiedział czy nie jest tak samo uszkodzona.
  • Poziom 12  
    Rocznik 2005. W tym roczniku będzie problem z EGR?

    Dzięki za info dotyczące zaworu. Też nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia, ale pisał to moderator na forum opla, więc chciałem mieć pewność.

    Z używaną pompą martwię się właśnie, że nie znajdę w dobrym stanie i z wiarygodną historią. Nowa to drogi biznes. Zastanawiam się więc, czy uszczelnić, czy oddać profilaktycznie do pełnej regeneracji do specjalistycznej firmy.
    Czy to normalne, że przy 120 k przebiegu cieknie już pompa? Często się to zdarza? Takie uszczelnienie ma szanse potrzymać na dłużej, czy przeciek świadczy o tym, że już coś się z pompą dzieje i to działanie doraźne?
  • Poziom 25  
    Nic z pompą się nie dzieje. Uszczelnienie to zwykła naprawa.
    To jest pompa wysoko ciśnieniowa , więc jeżeli nie masz problemu z odpalaniem , to tylko uszczelnij.
    Co do EGR.....można programowo usunąć EGR...całkiem oficjalnie...(ASO)...Przeprogramować ECM wersją <dla Turcji> (tam nie ma norm EURO)...więc producent nie zaiplementował zaworu EGR. :D
  • Poziom 12  
    A ile takie usunięcie EGR kosztuje w ASO?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Każdy serwis wycenia to indywidualnie .
    Powinno mieścić się w koszcie diagnostyki , czyli ok.150 zł
  • Poziom 12  
    To dla mnie bardzo istotna informacja. Konsultowałem temat i dostałem odpowiedź, że usunięcie EGR wraz z korektą mapy (co prawda dodatkowo podnoszą moc) to koszt co najmniej 400 zł.
    Różnica wynika z tego, że w ASO mają już gotową mapę do wgrania, a ktoś w warsztacie będzie musiał ja tworzyć?
  • Poziom 15  
    W warsztacie będzie musiał zmodyfikować Twoją mapę.
  • Poziom 12  
    @rob4028
    Mam jechać na ASO i powiedzieć, żeby wgrali turecką wersję? W każdym ASO będą wiedzieć o co chodzi i zrobią bez problemów? Jakieś efekty uboczne takiej Turcji?
  • Poziom 25  
    Zadnych ubocznych skutków nie będzie (oprócz jakości spalin)
    barca231 napisał:
    Mam jechać na ASO i powiedzieć, żeby wgrali turecką wersję? W każdym ASO będą wiedzieć o co chodzi i zrobią bez problemów?

    Tak....a czy będą wiedzieć?.......no cóż.......powinni wiedzieć!!!!!...........:cry: :cry: :cry: :cry:
  • Poziom 12  
    @rob4028
    W olsztyńskim ASO Opla dostałem informację, że dla Z13DT nie ma takiej możliwości :( Podpowiesz coś w temacie?