Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

bartekros 09 Maj 2016 18:50 4938 13
  • #1 09 Maj 2016 18:50
    bartekros
    Poziom 9  

    Wita. Mam problem z ustawieniem zapłonu w jawa mustang 50. Wymieniłem cewkę prądową od iskrownika,kondensator,platynki i nie mam iskry :/ . Tłok w pozycji GMP. Przerwa na platynkach 0,40mm i zero iskry. Może mi ktoś wytłumaczyć na "chłopski rozum" jak ustawić zapłon? Oglądałem kilka filmików ale nie bardzo je rozumiem tzn. nie rozumiem tego cofania o 2mm.... Proszę o pomoc.

    0 13
  • #2 09 Maj 2016 19:17
    tomrom1985
    Poziom 29  

    Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN.

    0
  • #3 09 Maj 2016 19:32
    bartekros
    Poziom 9  

    tomrom1985 napisał:
    Zrób więcej fotek bo nie widzę jak jest podłączone. Mam wrażenie, że masz źle spięte cewki. Z tego co pamiętam to jedna cewka była zapłonowa a 2 szły na światła. Zrób jeszcze foto cewki WN.


    Proszę oto zdjęcia.Prawy kabelek przy cewce to chyba minus ponieważ ma jeden boczny kabelek do śrubki.A i sprawdzałem cewkę WN za pomocą baterii 9v iskra jest na świecy ale nic nie kopie,pożyczałem nawet od sąsiada cewkę butelkową i też iskra na baterii jest i też nie kopie w palec ale normalnie jemu odpala.

    0
  • #4 10 Maj 2016 05:17
    bartekros
    Poziom 9  

    Panowie pomocy bo już nie wiem co jest 😚. Nikt nie ma pomysłu ?

    1
  • Pomocny post
    #5 10 Maj 2016 07:34
    tomi32tomi

    Poziom 2  

    Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle.
    Z cewki przy silniku na cewkę zapłonową do 15 - przez stacyjkę w lampie.
    Z cewki zapłonowej z 1 powrót na przerywacz i kondensator.
    Cewka zapłonowa nie może mieć przykręconego kabelka do masy !
    Ważne żeby cewka zapłonowa miała dobrą masę z obudowy , z ramy .
    Więc tak na szybko - prąd na 15 cewki zapłonowej , a masa z przerywacza na 1.

    0
  • #7 10 Maj 2016 08:39
    bartekros
    Poziom 9  

    tomi32tomi napisał:
    Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle.
    Z cewki przy silniku na cewkę zapłonową do 15 - przez stacyjkę w lampie.
    Z cewki zapłonowej z 1 powrót na przerywacz i kondensator.
    Cewka zapłonowa nie może mieć przykręconego kabelka do masy !
    Ważne żeby cewka zapłonowa miała dobrą masę z obudowy , z ramy .
    Więc tak na szybko - prąd na 15 cewki zapłonowej , a masa z przerywacza na 1.

    Ok dzięki popatrzę. A teraz zdjąłem iskrownik i zobaczyłem,że magneto jest trochę "połupane". Czy to też przez magneto może być?

    0
  • Pomocny post
    #8 10 Maj 2016 08:45
    rafik54321
    Poziom 20  

    Masz tam 3 cewki - dwie są ze sobą połączone, to te dwie zasilają światła. Ta trzecia ma być połączona z platynkami. W tym samym miejscu ma być również podłączony kondensator oraz cewka butelkowa (wyjściem nr 15).
    Pamiętaj że całe te połaczenie skręcone śrubką nie może dotykać metalowego uchwytu! To musi być odizolowane od masy.
    Kolejny temat - przerwa na platynkach ma być nie 0,4mm a 0,05m :) . Bardzo możliwe że przez zbyt wielką przerwę platynka wcale się nie zwiera, przez co nie masz zapłonu :)

    Na początek spróbuj to skręcić "na krótko" poza stacyjką (czyli poprowadź tylko zewnętrzny kabelek od platynek do cewki WN).

    0
  • #9 10 Maj 2016 09:45
    tomrom1985
    Poziom 29  

    Zobacz czy jak ustawisz przełącznik w pozycje świateł i kopniesz to czy żarówka zaczyna delikatnie świecić. Tak czy inaczej doszukuje się błędu w podłączeniu. Konstrukcja jest prosta jak cep.

    0
  • #10 10 Maj 2016 09:53
    bartekros
    Poziom 9  

    tomrom1985 napisał:
    Zobacz czy jak ustawisz przełącznik w pozycje świateł i kopniesz to czy żarówka zaczyna delikatnie świecić. Tak czy inaczej doszukuje się błędu w podłączeniu. Konstrukcja jest prosta jak cep.

    Zero reakcji 😔. Już nie mam sił do tego silnika. Jeszcze pokombinuję a jak nie to poszukam kogoś w pobliżu kto mi to zrobi.

    0
  • Pomocny post
    #11 10 Maj 2016 09:57
    tomrom1985
    Poziom 29  

    Zobacz na schemat. Ewentualnie wpisz schemat instalacji ogar 200. Będą tez takie proste kolorowe schematy. Zobacz czy masz dobrze połączone. Jeśli dobrze to miernik w rękę i do sprawdzenia ciągłość przewodów. Wcześniej działało?

    0
  • #12 10 Maj 2016 10:05
    bartekros
    Poziom 9  

    Wczesniej normalnie odpalał tylko zapłon był przestawiony i po jakimś czasie calkiem zginęła iskra. Myślałem,że to cewka WN ale jest sprawna. Ok zaraz pokombinuję. Dzięki za podpowiedzi.

    0
  • Pomocny post
    #13 10 Maj 2016 12:50
    olador
    Poziom 30  

    Widzę źle złożony przerywacz. Prawidłowo powinno być tak:

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    0
  • #14 10 Maj 2016 19:54
    bartekros
    Poziom 9  

    olador napisał:
    Widzę źle złożony przerywacz. Prawidłowo powinno być tak:

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.

    Jawa 50 Mustang -Ustawienie zapłonu.


    Ok. Już jest iskra. Były dwa problemy,a mianowicie "sprężyna" platynek" robiła zwarcie plus z minusem oraz musiałem połączyć ten kabelek od cewki WN z cewką iskrownika i pokazała się iskra 😊. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    0