Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 - Opis pinów pompy wspomagania

jacenty741 21 May 2016 17:24 3372 6
  • #1
    jacenty741
    Level 2  
    Na początek-witam wszystkich jako nowy użytkownik forum!
    Co prawda temat wręcz archiwalny,ale może ktoś mi pomoże.
    Peugeot 3008 1.6 hdi 2010 rok po dzwonie przodem,uszkodzona pompa wspomagania,kostka 9-cio pinowa. Kupiłem używaną pompę i przełożyłem piny w te miejsca,gdzie w resztkach stare zmiażdżonej kostki siedziały przewody.Niestety wspomagania brak,ale co gorsza oglądając po raz chyba setny starą uszkodzoną kostkę stwierdzam,że przewody były tylko w pinach 1,4 oraz 7.w tej chwili mam tylko napięcie w kostce 2-pinowej,oraz na pinie 7 po zapłonie.Brak info o pracującym silniku..Ratujcie,bo muszę już oddać samochód,za długo stoi!




    Moderated By T5:

    Wydzieliłem.
    3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • #2
    milejow
    Level 43  
    jacenty741 wrote:
    Brak info o pracującym silniku..Ratujcie,bo muszę już oddać samochód,za długo stoi!

    Info o tym leci CAN,em.
    A1- CAN L 9000
    A2-CAN H 9001
    A3-zapłon
    A4,A5-sygnał z czujnika kąta skrętu kierownicy(z pająka pod kierownicą)
    B1-gruba masa
    B2-gruby plus.
  • #3
    jacenty741
    Level 2  
    Jestem tylko prostym lakiernikiem,a w mojej mieścinie brak kompetentnego i wiarygodnego elektronika,można wręcz być pewnym,że będą się uczyć na samochodzie albo oszukają.Takie realia.
    Tak łopatologicznie:mam tylko 3 przewody w kostce 9-ciopinowej (drugą,tą z grubymi przewodami,pomijam,bo +i- są).Zderzenie spowodowało zmiażdżenie kostek i spalenie bezpiecznika 80 amper na akumulatorze.Wymieniony,zasilanie na grubym jest.Czy jest możliwe,że to samo zwarcie spowodowało odłączenie wspomagania w sterowniku samochodu?I czemu oryginalnie w kostce samochody przewody były w pinach podanych w pierwszym poście?Może ktoś ma opcję sprawdzenia tego,jak powinno być właściwie?Jeśli to coś pomoże,to podam VIN:VF30USHZHAS041371.
    Nie liczę,że ktoś powie: połącz kabelek biały z różowym,i zadziała.Po niedzieli jadę na komputer,ale dręczy mnie to inne umiejscowienie przewodów w kostce w stosunku do podawanych na forum opisów.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    W tytule masz 307 a piszesz o 3008, tam może być już tylko CAN i zapłon, czyli 3 kable obok zasilania (schematem nie dysponuję) Zrobić diagnostykę i sprawdzić czy jest komunikacja z modułem pompy.
  • #5
    jacenty741
    Level 2  
    Cóż,piszę w dziale 307,bo temat był w tym dziale,a 3008 jest tylko wariacją 307-ki bazującą na jego podzespołach...
  • #6
    milejow
    Level 43  
    jacenty741 wrote:
    a 3008 jest tylko wariacją 307-ki bazującą na jego podzespołach

    No niestety ale jest dużo bardziej skomplikowany i znacząco różni się od 307.
  • #7
    jacenty741
    Level 2  
    Po weryfikacji komputerem-brak łączności z pompą.Czy jest to możliwe,że winne są własnie inaczej umiejscowione piny?I czy jest w obwodzie jeszcze inny bezpiecznik od wspomagania poza dużym 80-amperowym na akumulatorze?
    Rozdłubałem już 3 napotkane w mojej miejscowości 3008-ki,i w każdej była kostka z bodaj 5-ma pinami w jednym rzędzie,a u mnie 9 w dwu rzędach.Porażka...