Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Magnetofon PIONEER CT-W601R - kaseta w jedną stronę odtwarza za szybko

25 May 2016 11:37 1914 6
  • Level 27  
    Nabyłem uszkodzony magnetofon dwukasetowy PIONEER
    Model:CT-W601R. Wymieniłem w nim paski napędowe, poprzednie były roztopione jak smoła. Po uruchomieniu, mechanizm przechodzi auto test i nie wykrywa błędów na obu napędach. Po włączeniu kasety w jedną stronę jest odtwarzana w miarę z poprawną prędkością, natomiast po przełączeniu przyciskiem kierunku taśmy (autorewers) taśma jest odtwarzana dużo szybciej, jakby na przewijaniu. dodatkowo słychać stuki z mechaniki. Załączam filmik.
    Link
  • Level 29  
    Trudno coś diagnozować, proponuję sprawdzić sprzęgło dowijania taśmy dla tego kierunku przesuwu.
  • Level 27  
    A mają może koledzy gdzieś może w annałach schemat mechaniki Pioneera, może musi być jakoś znacznikami złożone ?, albo zębatki w odpowiedniej pozycji , bo ma to jakiś autorewers i podejrzewam że to może być jakąś przyczyną. Magnetofon PIONEER CT-W601R - kaseta w jedną stronę odtwarza za szybko
    tak mechanika jest teraz ustawiona, może ktoś ma więdzę doświadczenie z tym mechanizmem, na moje, trzeba jakoś to ustawić na "0"

    Ok jest połowiczny sukces, jeden napęd naprawiłem, kosztem drugiego. Okazało się że ktoś musiał wcześniej grzebać w mechanizmie i brakowało tulejki dystansowej, która też utrzymywała na środku oś docisku taśmy. Zabrałem ten element z kieszeni B i wszystko w kieszeni A pięknie działa.
    Natomiast w kieszeni B mam inny problem, oprócz tego że nie mam tam tulejki bo sam ją wymontowałem, to jeszcze jak była objaw był następujący. W jedną stronę taśma w miarę szła, trochę wolnej ale szła, natomiast po autorewersie chciała iść ale stawała. Przewijanie w obie strony chodzi idealnie. Macie jakiś pomysł na to schorzenie, bardziej zależało by mi na mechanizmie B, bo tam jest nagrywanie. Paski są nowe ale zamienniki. w kieszeni A jest pasek kwadratowy, w kieszeni B jest pasek płaski. Inne są też koła napędowe.
  • Level 28  
    Sprawdź siłę docisku rolek dociskowych. Na próbę lekko Dociśnij rolkę w kierunku osi koła zamachowego. Jak szybkość odtwarzania się zwiększy, masz odpowiedź.
  • Level 43  
    CodeBoy wrote:
    W jedną stronę taśma w miarę szła, trochę wolnej ale szła, natomiast po autorewersie chciała iść ale stawała.
    A gdzie występował uślizg? Sprzęgło puszczało, czy silnik nie dawał rady?
    Każdą regulację mechanizmu magnetofonu rozpoczyna się od sprawdzenia stanu rolki dociskowej* (gumowej) i jej siły docisku do wałka napędowego. Po wykonaniu regulacji mechanicznych należy pamiętać o rozmagnesowaniu toru przesuwu taśmy.

    * Guma musi być twarda, ale elastyczna i lekko chropowata. Nie może być śliska - zabrudzona od pyłu z taśmy i stwardniała ze starości.
  • Level 27  
    Jak było nieruchomo to wyglądało w miarę ok, dopiero po uruchomieniu było słychać że coś stuka, na początku nie podejrzewałem że może czegoś brakować w mechanizmie.Gumowe rolki są jak nowe, aż nie wierzę że ten mechanizm ma tyle lat.
  • Level 11  
    Witam,

    Jestem również szczęśliwym posiadaczem Pioneer CT-W601R. Ostatnio też wymieniłem w nim paski, ponieważ się rozpuściły i miałem ten sam problem. Przyczyną jest malutki kołeczek plastikowy który można łatwo uszkodzić (są tam 2 kołeczki) jeśli mechanizm zatrzymał się w pozycji np. przewijania i w tym położeniu założymy nowy pasek lub powodem jest utlenianie i osłabienie tego elementu. Znajduje się on na spodniej stronie ramienia z małym kółkiem pasowym (w obu napędach taki sam), kołek ten ustala położenie koła pasowego z zębatkami w zależności od wybranej funkcji. Jeśli kołka nie ma to zębatka lata jak żyd po pustym sklepie, a efekt jest taki jak na powyższym filmie. Kołeczek można przykleić jeśli się go znalazło lub dorobić z drutu odpowiedniej średnicy. Pasek zakładamy przy całkowicie opuszczonej karetce z głowicami. Pozdrawiam i życzę udanej naprawy. 😉